Förstagångsbesökare i Pattaya och Jomtien, söker tips på boende mm

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Hejsan hejsan!

Ska ta en veckolång tur till Thailand för att träffa tjejen som är från Bangkok. Den här gången stannar jag inte så länge, det är mest för att vi ska träffas och ha det bra i väntan på uppehållstillstånd. Pattaya ligger ju på bekvämt avstånd från Bangkok. Tidigare har jag varit en del i Hua Hin. Man behöver variera sig ibland. Jag vet ju att det finns ett bra gäng medlemmar som har erfarenhet av Pattaya.

Jag och tjejen vill bo ganska centralt med kommunikationer men även gångavstånd till stranden. Det är inte så nödvändigt för oss att bo i värsta stråken om man säger så. Kvällarna kommer vi nog att se på solnedgången, gå på restaurang.

Söker tips på lämplig del av Pattaya att bo i och kanske du vet något hotell som är bra. Pool och en bra frukostbuffé är är väl inte fel heller ;) Just nu vet vi egentligen ingenting om Pattaya.

Tack på förhand!
 
Ta dig upp till Soi Lenki , (ca 600 m ner till Beachrod ), PÅ denna Soi mellan Tredje gatan och Soi Buachau finns massor med låg och mellanprishoteel på båda sidor av gatan , mitt i smeten med Central Festival och Mike Shopping mm mm inom bekvämt avstånd , massor med barer och retauranger , Det ligger rakt ovan Mike Shoppingcenter , rätt ner till andra gatan hittar du en trevlig och bra Restaurang På hörnan av Soi Diana /Secong Road (andra gatan )..
Jag hyr alltid rum där , och vet andra på forumet som gör detsamma :)
 
Ta dig upp till Soi Lenki , (ca 600 m ner till Beachrod ), PÅ denna Soi mellan Tredje gatan och Soi Buachau finns massor med låg och mellanprishoteel på båda sidor av gatan , mitt i smeten med Central Festival och Mike Shopping mm mm inom bekvämt avstånd , massor med barer och retauranger , Det ligger rakt ovan Mike Shoppingcenter , rätt ner till andra gatan hittar du en trevlig och bra Restaurang På hörnan av Soi Diana /Secong Road (andra gatan )..
Jag hyr alltid rum där , och vet andra på forumet som gör detsamma :)
Bodde där förr, då hette det Diana Inn. (rätta mig om jag har fel)
Nu har de bytt ägare, heter nåt annat som jag inte kommer på nu.
Då kanon frukostbuffe,, svimmingpoolen suverän.
Sist bodde vi på Intimate Hotel, 2,nd road, soi 14, kanonhotel, men dyrare. 1800 B, :wai:
 
På den sträckan från tredje gatan ner till Soi Baukau ,ca 300 m vill jag påstå det finns minst 8 st lågprishotell , från 450thbt -700 thbt natten , så exakt vilket du menar vet jag inte , jag har ett favorithotell där , men det behåller jag för mig själv , billigt rent och snyggt , dessutom oftast fullt så jag bokar direkt när jag kommer till Thaialndet eller per telefon från Sverige ..
 
På den sträckan från tredje gatan ner till Soi Baukau ,ca 300 m vill jag påstå det finns minst 8 st lågprishotell , från 450thbt -700 thbt natten , så exakt vilket du menar vet jag inte , jag har ett favorithotell där , men det behåller jag för mig själv , billigt rent och snyggt , dessutom oftast fullt så jag bokar direkt när jag kommer till Thaialndet eller per telefon från Sverige ..
Som du säger, det finns hur mycket som helst..
Behöver inte ligga på gatan om man inte vill;)
 
Jag har inte varit i pattaya på 5-7 år nu, men har bott på apex hotel och pattaya bay resort. Bägge har pool och frukost.
 
Förstår a
Jag har inte varit i pattaya på 5-7 år nu, men har bott på apex hotel och pattaya bay resort. Bägge har pool och frukost.

Förstår att det var några år sedan,Apex skulle jag inte ens ha i mina tankar, det andra hotellet känner jag inte till.
Tyvärr.
Det finns en del nya hotell till budgetpris bla. på soi 11 mellan 2 gat o Soi Bakaou
 
Förstår a


Förstår att det var några år sedan,Apex skulle jag inte ens ha i mina tankar, det andra hotellet känner jag inte till.
Tyvärr.
Det finns en del nya hotell till budgetpris bla. på soi 11 mellan 2 gat o Soi Bakaou

Riktigt bra läge, enligt mig. Senast bodde vi på http://www.booking.com/hotel/th/247-boutique.sv.html. Kanske inte riktigt budget, men fortfarande prisvärt då servicen och kvaliteten på boendet är hög. Dessutom takpool och gångavstånd till stranden om man vill dit.
 
http://www.twinpalmresortpattaya.com/gallery.html

Farsan och några polare till mig bodde här sist, dom var väldigt nöjda, farsan och hans kärring sa att här kommer dom bo hedanefter när dom kommer ner.
Ligger på beachroad 1400 baht betalade dom, gick att förhandla ner priset om man stannade lite längre, var billigast att boka på plats.
1400 thbt natten , Det ka ju knappast ses som ett budgethotell ;), Men det var ju ok med tanke på läget , jag betalar aldrig mer än 500 thbt natten för ett snyggt och rent rum centralt
 
1400 thbt natten , Det ka ju knappast ses som ett budgethotell ;), Men det var ju ok med tanke på läget , jag betalar aldrig mer än 500 thbt natten för ett snyggt och rent rum centralt
Men han har inte skrivit att han sökte budget hotel.

Dom gillade det hotellet iallafall, själv skulle jag nog valt hotell lite off, typ i Pratumnak om jag skulle tatt med en tjej och bo på hotell en vecka, men han ville ju ha gångavstånd till centrum.
 
Lek Hotel second road Pattaya.
Går även att gå in från Soi 13.
Pool,frukostbuffe,200 meter till beachen,
helt okej hotel mitt i smeten och nattliv etc etc. Finns det mest inom ett stenkast typ om man bor på detta hotellet.
1200 bath/dubbelrum i janauari 2017.
Helt okej pris på alla sätt anser jag.
:wai:
 
Sant Jonas, du kan ha rätt grannen Olssons avatar visar ju en man med slips och stureplansfrilla , så han kan nog bo därnere ;)

Ha ha ha

Tack alla snälla människor för era fina tips. Skulle gärna prova alla era värdefulla förslag.

Takpool tyckte jag verkade fräckt! Inte budget direkt som sagt men en "mini suite" och underbar frukost verkar lockande. Tror tjejens kompis gärna kommer och hälsar på någon dag och rummet är för 3 pers. Eftersom jag bara stannar 6 nätter så är inte priset det som avgör. Betalade 3491 kronor. Jag har ju sparat in och snålat på flyget så...

Jag är så glad att jag har er fina vänner här på forumet. Känns som om inget kan gå fel med er snälla hjälp!!! Tusen tack! Lovar att återkomma med fina bilder.
 
Skulle jag bjuda en slumpvis granne från byn till Pattaya så skulle allt över 200 Baht ses som himmelriket. Skulle jag bjuda någon förälder från dotterns skola så skulle de vända i lobbyn på allt under 5,000 Baht.

Att rekommendera något utan att veta vad vederbörande är intresserad av och van vid är vansklig och blir ofta fel. Hade jag känt GO så kunde jag gett någon rekommendation men det mesta ryms mellan 200 och 5,000 Baht/natt så jag avvaktar nog ;)
 
Jag har gillat Fifth Jomtien Resort tror jag det heter på soi 5 i Jomtien. Ligger granne med Migration i Jomtien.

Dock inget specialpris i år tror det kostade ca 2 000 Baht per rum och dag i år utan sea view. Så hoppade det i år. jag vill ha ett ganska stort rum då vi är fyra och bra hotell med stor pool och barn pool. Normalt brukar bra parkering också vara krav, men i år ska vi inte låna någon bil.
 
Jag har gillat Fifth Jomtien Resort tror jag det heter på soi 5 i Jomtien. Ligger granne med Migration i Jomtien.

Dock inget specialpris i år tror det kostade ca 2 000 Baht per rum och dag i år utan sea view. Så hoppade det i år. jag vill ha ett ganska stort rum då vi är fyra och bra hotell med stor pool och barn pool. Normalt brukar bra parkering också vara krav, men i år ska vi inte låna någon bil.

Jag brukar hyra hotell per dygn jag.
Kan vara bra att få vara där på nätterna också.
:D
 
Senast redigerad av en moderator:
Lek Hotel second road Pattaya.
Går även att gå in från Soi 13.
Pool,frukostbuffe,200 meter till beachen,
helt okej hotel mitt i smeten och nattliv etc etc. Finns det mest inom ett stenkast typ om man bor på detta hotellet.
1200 bath/dubbelrum i janauari 2017.
Helt okej pris på alla sätt anser jag.
:wai:

Vill inte göra dig ledsen, men... det finns massor av hotell i city som slår detta gamla hotell.
Dessutom till ett mycket bättre pris.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp