folk och Idrott, egentligen ganska ointresserade?

A

Anonym

Gäst
Har en generalisering som jag gillar faktiskt, och den bygger på att många av de människor gillar och återkommer ganska ofta till just ishockey, dessa personer är i normalfallet ganska ointresserade av sport och idrott i övrigt!!!

Det känns som om ishockey täcker någonting annat, än just idrottsintresse. Jag tycker det känns som om det mer handlar om action, blod, tacklingar fart och fläkt. Och av precis dessa anledningar så finner man de flesta damernas intresse också baseras därpå.

Detta gör att när man suttit "av tiden" och fått sin del av blod fart och fläkt, så går man ifrån idrott till sin normala tillvaro i livet som innehåller NOLL idrott, ända tills nästa ishockey-match går av stapeln på TV;n...

När det gäller ofta de andra idrotterna/sporterna, så är det just där som de verkligt sport-intresserade finns anser jag....

Jag kommer ihåg hur man satt och läste tidningen i yngre dar, och läste ALLA idrotterna golfen förutan, som mer är en avstjälpningsplats för föredettingar plus folk som påstår sig gilla idrott... Man gjorde ingen skillnad man läste allt.....

Dessa "ishockey-fantaster" läste ekonomisidorna, eller så var dom ute och meckade med sina moppar och bilar...

Är detta sant Eller är det en generalisering?

Har en generalisering som jag gillar faktiskt, och den bygger på att många av de människor gillar och återkommer ganska ofta till just ishockey, dessa personer är i normalfallet ganska ointresserade av sport och idrott i övrigt!!!

Det känns som om ishockey täcker någonting annat, än just idrottsintresse. Jag tycker det känns som om det mer handlar om action, blod, tacklingar fart och fläkt. Och av precis dessa anledningar så finner man de flesta damernas intresse också baseras därpå.

Detta gör att när man suttit "av tiden" och fått sin del av blod fart och fläkt, så går man ifrån idrott till sin normala tillvaro i livet som innehåller NOLL idrott, ända tills nästa ishockey-match går av stapeln på TV;n...

När det gäller ofta de andra idrotterna/sporterna, så är det just där som de verkligt sport-intresserade finns anser jag....

Jag kommer ihåg hur man satt och läste tidningen i yngre dar, och läste ALLA idrotterna golfen förutan, som mer är en avstjälpningsplats för föredettingar plus folk som påstår sig gilla idrott... Man gjorde ingen skillnad man läste allt.....

Dessa "ishockey-fantaster" läste ekonomisidorna, eller så var dom ute och meckade med sina moppar och bilar...

Stämmer rätt bra på mig, med några få undantag.
Friidrott med 100m, längdhopp och höjdhopp. Resten relativt ointressant.

Tidigare F1, idag inte.

Idag UFC.

Blod, fart och fläkt verkar vara min grej.

Dock inte intresserad av klubbhockey längre då det är för knepigt att följa med när man inte huserar i Sverige allt för ofta.

Fotboll har väl egentligen aldrig intresserat mig förutom VM och andra större evenemang.
Tycker att det är frustrerande att se på och lika actionfyllt som schack.

Tidigare F1, idag inte.

Idag UFC.

Dock inte intresserad av klubbhockey längre då det är för knepigt att följa med när man inte huserar i Sverige allt för ofta.

Fotboll har väl egentligen aldrig intresserat mig förutom VM och andra större evenemang.
Haha nästan att det lät som mig, dock gillar jag vinteridrott som skidskytte mm
Förr mycket motorsport men har liksom dött ut lite med det tittandet.

Sedan är la det mesta numera på betalkanaler som man inte har så där är en orsak till...

Jag är allätare vad gäller idrott med undantag från kampsporter. Läste bara sportsidorna i tidningen när jag växte upp och speciellt resultaten. Prenumerant även på idrottsbladet.

Tycker det stämmer rätt bra förutom att jag även hoppar över ishockeyn :afro:. Tycker det är helt ointressant att titta på när andra utövar idrott. Föredrar fortfarande att meka med mopederna...

Det stämmer nog ganska väl med många människor, dock inte med mig personligen. Jag har inte personligen utövat någon idrott bortsett från simning något år i barndomen. Men jag älskar som sagt ishockey och jag har egentligen ingen aning om hur många av MFF:s hemmamatcher jag har sett genom åren, nu senast matchen mot Kalmar FF i fredags.

Övrig idrott, särskilt friidrott, har jag tappat intresset för och det av en enda anledning. Allt fusk genom alltmer raffinerade dopingmetoder gör mig vansinnig. Detta är genomruttet, ständigt uppfinns nya metoder för att lura och kringgå kontrollerna. Jag tittade inte en enda timme på OS i fjol t ex och det var väldigt sporadiskt tittande under VM i London nyligen.

Så visst är hockeyn min favoritsport, om jag inte hade haft det jobb jag har så hade garanterat säsongskort införskaffats varje år. Men det är bortkastade pengar när man enbart är hemma halva tiden.

Njaa, det där var hårt mot hockey spelare som förmodligen blir fans så småningom. Hockeygrabbarna när jag var ung, var nog de mest seriösa, jag tyckte att dom tränade jämt, jag kommer inte ihåg någon hockeylirare med trimmad moppe;)

Däremot mer än halva fotbollsgänget var nog mest med för att "man skulle det", många med trimmade moppar och ciggpaket i t-shirtsärmen:D:cool: Jag med, fast under en kort period:cool:

Jag är en sport nörd, jag gillar de flesta sporter. Har liite svårt att engagera mig i tävlingar för segling och golf.

Men jag har väl blivit en grinig gubbe, jag kan inte se på hockey eller fotboll längre.

DOM FÖLJER INTE REGLERNA

I en genomsnittlig allsvensk fotbollsmatch ser jag ca: 20 gula kort för avsiktlig spelförstörelse eller spelfördröjande, och det borde oftast bli ännu fler i större matcher.

En genomsnittlig hockeymatch, hur många hakningar, interference, m.m. ser man utan åtgärd och ibland med åtgärd? En helt obegriplig bedömning för mig.

Äsch, jag tittar ändå ibland och blir frustrerad:rolleyes:

UFC är kul, där följer dom reglerna för det mesta:D

F1- En rätt skön ledig helgdag är att kolla starten och de fyra-fem första varven, sen somnar jag i soffan. Vaknar jag efter tuppluren med fem varv kvar är det kanon.;)

Håller med @Android till viss del. F1 är ju kvalet och starten mest intressant otroligt svårt att köra om, men blivit lite bättre senaste åren. Dock för stor skillnad mellan fabrikaten, då är Indy Car bättre.

Fotboll och hockey jo massa med spelförstörelse. Ingår ju numera i spelet men tråkigt. Tycker dock, speciellt i hockeyn att man börjat beivra detta lite i varje fall. Dock förra säsongen så dömdes det bort för många mål pga att målvakten blev lite störd då någon hade andas inne i målgården. Se på kanadikker de går ju bara rakt fram, ska svenskar kunna konkurrera med dessa måste vi tillåta spel framför målvakten.

Det tycks som intresset för sport avtar med åren.
Detsamma med mig, har tävlat rätt mycket på yngre dagar eller fram tills jag var 45 år ungefär.
Skridsko hastighetsåkning på vintern och cykel på sommaren. Även fotboll på div 1 nivå ett tag.
Sedan hann man jogga några maraton vasalopp med lite mera trams, men intresset idag att titta på finns inte, orkar inte se på fotboll eller hockey.
Det glädjande i mitt fall är att älskar cykelträning.
Speciellt nu när miljön bjuder till fantastiskt vacker omgivning, fint väder bra kamrater som jagar inte livet ur varandra, klättring upp på berg är riktigt roligt.
Det blir 20 till 30 mil i veckan året runt och känns inte alls jobbigt. Men att ställa upp på någon seniortävlig nejdå.
Rekommendrar cykel jättebra för trötta leder, men det är inte skoj med en dålig cykel eller fula kläder. :cool:
Jag kanske har blivit en snobb på äldre dar :p

Tidigare F1, idag inte.

Idag UFC.

hehe..., verkar som du aldrig spelat schack, schack är en massa action, fast långsamt:D mycket långsamt:D

Om det är sant eller generalisering vet jag inte men din beskrivning passar inte på mig i alla fall, jo fart och aktion är ju kul men att jag inte skulle vara sportintresserad stämmer inte, tycker många sporter är roliga att titta på och där ingår också hockey.

Alltså jag tittar inte på hockey för blod och våld och när det blir slagsmål är ju bara löjligt, så intelligensbefriat det kan bli. Snyggt spel och fina mål och tekniska briljanser gillar jag, det andra kan jag vara utan.

Läst ekonomisidor och mekat med moppar har jag aldrig gjort:)

Jag sade inte att alla gjorde allting och passade in på allting. Nog finns du med i formen och i generaliseringen känner jag... Inget fel i det, vi alla är ju olika ju!!!

Lite OT eller kanske inte. Jag undrar om Du och Lycko håller på med botanik? Så lika avatar, nästan som tvillimgar. Men föga troligt att ni är gudaväsen för det. :rolleyes:
Han härmade mig... han googlade fram min avatar och sedan kopierade han ide´n.....
555555555555555555555
skojar bara...

Lite OT eller kanske inte. Jag undrar om Du och Lycko håller på med botanik? Så lika avatar, nästan som tvillimgar. Men föga troligt att ni är gudaväsen för det. :rolleyes:

hahaha, ja det skulle man ju kunna tro, skillnaden här dock är ju att jag har gjort min själv i Photoshop!:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp