Rätt och fel For å ungå sykdommer , hva er best farangmat - Thaimat

 

Einar

Forumräv
Sverige er eit av dei landene i verden som bruker mest salt i maten. Og ingen tenker på konsekvensene med högt blodtrykk og div sykdommer det förer med seg ,Her i Thailand er jeg til fastlegen min til kontroll hver 3 måned , men först labratorie med blodpröveog div. Så når jeg kommer til legen der jeg får beskjed ang intak av salt i maten mi , Og kor farlig det er med for mye salt i matten , Her i Thailand skal dei införa skatt på ferdigmat som er for mye salt i

P1150290.JPG


P1150287.JPG
 
Sverige er eit av dei landene i verden som bruker mest salt i maten. Og ingen tenker på konsekvensene med högt blodtrykk og div sykdommer det förer med seg ,Her i Thailand er jeg til fastlegen min til kontroll hver 3 måned , men först labratorie med blodpröveog div. Så når jeg kommer til legen der jeg får beskjed ang intak av salt i maten mi , Og kor farlig det er med for mye salt i matten , Her i Thailand skal dei införa skatt på ferdigmat som er for mye salt i

P1150290.JPG


P1150287.JPG
Alla ska dö förr eller senare. Det går inte att undvika. I Thailand är risken att dö i trafiken större än av för mycket salt i maten.
 
Sverige er eit av dei landene i verden som bruker mest salt i maten. Og ingen tenker på konsekvensene med högt blodtrykk og div sykdommer det förer med seg ,Her i Thailand er jeg til fastlegen min til kontroll hver 3 måned , men först labratorie med blodpröveog div. Så når jeg kommer til legen der jeg får beskjed ang intak av salt i maten mi , Og kor farlig det er med for mye salt i matten , Her i Thailand skal dei införa skatt på ferdigmat som er for mye salt i

P1150290.JPG


P1150287.JPG
Det var da ett satans klagande pa allt, Lat folk ata vad dom vill
 
I Norge og Danmark har hatt socker avgift på lesk og godis i mange år .Men ikke i sverige , der var det på REA . Hvor mange har Diabetes i Sverige i forhald til Norge og Danmark ??????

P1150291.JPG
 
Är all sorts mat, ju mindre tillsatser ju bättre.
Handla på marknaden tidigt på morgonen då kvalité på råvaror är bättre.
Tillaga den mat man gillar istället för att äta mat som andra tycker är godast.

Kvalitet och pris följer varandra så undvik de billigaste matoljorna, det billigare riset mm.

Färdig processad mat är sämre men perfekt för den talanglöse kocken.
Drick mycket i värmen.
 
I Norge og Danmark har hatt socker avgift på lesk og godis i mange år .Men ikke i sverige , der var det på REA . Hvor mange har Diabetes i Sverige i forhald til Norge og Danmark ??????

P1150291.JPG
Hej det är därför dom flesta från Norge åker till Sverige och köper cola och choklad och samt men socker skatten har dom sänkt i Norge läsk är lite billigare nu
 
När man hade slabben som 3dje styrman var det dock bra med många norrmänn ombord dom kom med kassar och köpte godis och cigg.
 
Annars i Thailand så är det väl drycken norrmännen får passa sig för, gjordes ju undersökning i Patttaya för några år sen, vanligaste åkomma och nationalitet för inlagda på sjukhus.
#1 på listan var norrmänn, vanligaste åkomman lever och andra alkoholrelaterade sjukdommar.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R
 
Tillbaka
Topp