Fotbollsallsvenskan 2019

 

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Igår startade Allsvenskan med några matcher och fler spelas idag. Vi har redan en trevlig tråd om ishockey under den säsongen så varför inte också under fotbollssäsongen? Förhoppningsvis lika trevlig.

Det värmer ett gammalt Malmö FF hjärta att "mitt" lag är favorittippat och jag hoppas naturligtvis att förväntningarna infrias. Det är väldigt värdefullt att Markus Rosenberg fortsätter denna säsongen också, med honom och Antonsson på topp blir vi svårslagna. "Mackan" lider dock fortfarande av sviterna efter en knäskada men är säkert snart i toppform. Och får publikfavoriten Guillermo Molins vara hel så är det bra spets därframme. Och Jo-Inge Berget har återvänt...

Premiär hemma mot Häcken ikväll, hoppas att göteborgarna får en spark på ett ställe passande deras namn. ;) :)
 
Igår startade Allsvenskan med några matcher och fler spelas idag. Vi har redan en trevlig tråd om ishockey under den säsongen så varför inte också under fotbollssäsongen? Förhoppningsvis lika trevlig.

Det värmer ett gammalt Malmö FF hjärta att "mitt" lag är favorittippat och jag hoppas naturligtvis att förväntningarna infrias. Det är väldigt värdefullt att Markus Rosenberg fortsätter denna säsongen också, med honom och Antonsson på topp blir vi svårslagna. "Mackan" lider dock fortfarande av sviterna efter en knäskada men är säkert snart i toppform. Och får publikfavoriten Guillermo Molins vara hel så är det bra spets därframme. Och Jo-Inge Berget har återvänt...

Premiär hemma mot Häcken ikväll, hoppas att göteborgarna får en spark på ett ställe passande deras namn. ;) :)
Bra initiativ:thumbsup:
Häcken lär inte bli några problem, åkte ju på stryk av mitt favoritlag Gais;):)
Har iofs för mig att Malmö haft svårt för Häcken hemma;)
 
Följer givetvis Allsvenskan, och "mitt" lag är Bajern, tycker de spelar en fotboll som jag gillar.
Hemmalaget här är ju Öster, men de har inte i allsvenskan att göra, än.;)
MIF har ett mycket bra lag,:thumbsup: och är stora favoriter till guldet.
Sen ska det bli intressant och följa Blåvitt (GBG). Fick ju stryk igår av E-tuna, och fjolåret var ju riktigt dåligt.
 
Det jag gillar bäst med Häcken är deras Gothia cup.
Hur dom spelar bryr jag mig inte så mycket om utan mer vad dom gör för ungdommar.
Känner inte till något annat lag i världen som gör motsvarande?
 
Instämmer:) Gothia är känt över hela världen. Och som @PanPan skriver så är det Häcken som är "pappa" till den turneringen.
Ska också ges många applåder till alla som jobbar helt gratis, ledare,tränare,föräldrar mm.mm som ställer upp i ur och skur, världen över.
 
Hej

Det började illa för Blåvitt och det här året blir nog en kamp för att hänga kvar, kanske kan Lars Vibe bli en räddingsplanka, det är inte lätt att få ihop ett bra fotbollslag utan pengar, kanske kan några yngre killar blomma ut, det blir till att våndas och hålla tummarna i år.

1554143840687.jpeg

Annat var det 1908, 1910, 1918, 1935, 1942, 1958, 1969, 1982, 1983, 1984, 1987, 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996 och 2007, bilden ovan är ifrån 1969.


Mvh isan lover
 
Och nu är andra omgången igång vilket var en stor besvikelse för ett himmelsblått hjärta. Torsk borta mot Sundsvall duger inte om man vill vara en kandidat till guldet. Malmö har mycket att jobba med, låna ut spelare till allsvenska konkurrenter är kanske inte så smart. :(
 
Och nu är andra omgången igång vilket var en stor besvikelse för ett himmelsblått hjärta. Torsk borta mot Sundsvall duger inte om man vill vara en kandidat till guldet. Malmö har mycket att jobba med, låna ut spelare till allsvenska konkurrenter är kanske inte så smart. :(
Tidigt på säsongen, tar ett tag innan de spelat in sig, men jag är övertygad om att MFF kommer rätta till sitt spel, och det väldigt snabbt.
Däremot ska det bli mycket intressant och se om IFK Göteborg ska fortsätta med sitt dåliga spel, en storklubb som dom är, gör det så dåligt är mycket märkligt:thumbsdown:. Hammarby vinner idag mot Kalmar:thumbsup:, och @PanPan s Häcken tog en snygg seger mot H-borg igår.:)
 
Igår fick så Malmö FF sin första trepoängare för säsongen, mycket tack vare Markus Rosenberg. Östersund fick åka tomfotade tillbaka till Storsjön.
 
Omgång 4 är i full gång och MFF möter Hundstjärnan borta. Fortfarande inget mål men jag hoppas. Tyvärr spelas matchen på plastgräs, uruselt!
 
Jag sitter och gläder mig åt Malmö FF:s vändning mot Hammarby igår, den var mäktig. Nu börjar man visa var skåpet skall stå och dom övriga lagen darrar säkert betänkligt i knävecken. Förmodligen är ni chockade eftersom det är så tyst i denna tråden. :) :D
 
Jag sitter och gläder mig åt Malmö FF:s vändning mot Hammarby igår, den var mäktig. Nu börjar man visa var skåpet skall stå och dom övriga lagen darrar säkert betänkligt i knävecken. Förmodligen är ni chockade eftersom det är så tyst i denna tråden. :) :D
555555 Inte alls chockad. Med det spelarmaterialet MFF har så är de så här bra. Hoppas bara att de inte blir allt för överlägsna, men mycket tyder på det.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage
G
A
Svar
148
Visningar
10 K
A
 
Tillbaka
Topp