Fotografera Songkran

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Att fotografera under songkran-firandet låter roligt. Jag har en systemkamera som jag är rädd om och funderar på hur jag ska kunna skydda min utrustning så den inte blir vattenskadad.

En blixlåspåse typ "Jiffy" eller minigrip kanske fungerar. Vet inte hur mycket det påverkar bilderna. Någon annan som har tips? Jag har inte råd att köpa ett undervattenshus.

Det skulle vara roligt med många songkranbilder i Galleriet!

// Rippe

Tja det var ju också ett problem, men testa med en plastpåse modell frys lite kraftigare och trä över kameran så bara linsen är bar sno gaffatape eller eltape runt objektivet. Blir väl lite svårt att ställa in men du kanske har nån auto. Mer avancerat blir ju att göra ett undervattenshus av en typ tupperware matlåda men det går nog med lite silikon och fiffighet

Frys påse skall fungera tror jag läste om det i någon fototidning under2010 gjör ett lagom stort hål i botten på påsen så att det blir spänt runt linsen tag seda motsols skyddet som hjälper till att hålla på plats sedan tejpa fast runt kamera huset. Jag har själv inte provat. JavuuL lägg till 4000kr och få en pris värd kamera ex Canon 550D.

Roliga och trevliga bilder Rosen .. Mike shoppingmall .. där har jag blivit hämtad av en taxi för vidare resa till Gallaxi massage inst. Trevlig kväll där.. 8)

Kul att se Mikes shoppingmall där var jag för ett par dagar sen.
Frugan hade svår shopping abstinens

Hej svejs igen,,jag var uppe i Chiang mai från den 11-16 och reste ned till Pattaya och var dær den 16:e till 23 under Songkran och fick med mig ca 200 st høgkvalitets bilder tack vare den vattentæta digitalkamera jag anvænder mig av.Førdelen med en sån var/ær att folk INTE sprutade lika mycket vatten på mig i rædsla och respekt av att førstøra den? och dærigenom tog jag ofta føre bilder,,,klick,,,,och sen sprutade jag dem med iskallt vatten.

De ær værldens størsta vattenfest och rekommenderas starkt før dem som funderar på att se detta glædjefenomen oavsett ålder.
Bilder på detta kommer upp i helgen då jag har ledig tid att lægga upp detta och dela med mig av glædjen. Mvh R

"helgonet " sa:
Hej svejs igen,,jag var uppe i Chiang mai från den 11-16 och reste ned till Pattaya och var dær den 16:e till 23 under Songkran och fick med mig ca 200 st høgkvalitets bilder tack vare den vattentæta digitalkamera jag anvænder mig av.Førdelen med en sån var/ær att folk INTE sprutade lika mycket vatten på mig i rædsla och respekt av att førstøra den? och dærigenom tog jag ofta føre bilder,,,klick,,,,och sen sprutade jag dem med iskallt vatten.

De ær værldens størsta vattenfest och rekommenderas starkt før dem som funderar på att se detta glædjefenomen oavsett ålder.
Bilder på detta kommer upp i helgen då jag har ledig tid att lægga upp detta och dela med mig av glædjen. Mvh R

Det skall bli riktigt roligt at se dina bilder. Jag väntar otåligt ;)

/anubaan

Jättefina bilder, helgonet. Det måste ha varit en upplevelse att ha varit i LOS på Songkran, om än en blöt sådan. Karma naturligtvis! :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar