frisör i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
är det ngn av er som vet vad man brukar få betala för en klippning där det inte finns faranger.
jag har klippt mig ett antal ggr i thailand o betalt väldigt olika.

nu såg jag i kao lak att det kostade 150 bth o jag tror att jag betalt 120 som lägst. som högst 350 på ett fint varuhus i bkk o det spelade ingen som helst roll.

skulle bara vara kul att veta.

som kille betalar jag i chiang mai 100 bth men jag har klippt mig för 40 bth oxå..men hon flintade mig så det var inge bra...jag tror 150 bth är normalt

Tjena. "Hemma" i Roi-et betalar både frugan o jag 50 bth för en klippning lika den vi har här i Sverige. Man kan även bli klippt på gatan för ca. 30 bth men då kan resultatet bli lite underligt :)

"digi4me " sa:
Tjena. "Hemma" i Roi-et betalar både frugan o jag 50 bth för en klippning lika den vi har här i Sverige. Man kan även bli klippt på gatan för ca. 30 bth men då kan resultatet bli lite underligt :)

Har du bilder på frissan? :wai:

HAHA rippe :D :D ..
Jag älskar sådan humur.

själv gav jag 400bath. men det var på khosan road

mellan 50-100 baht ær vanligt i "gatuhørnen" men ofta vældigt seriøsa och noggranna. Ær det i butiker centralt så ligger de oftast runt 250-400 baht
Helt klart vært de.De tvættar ,rakar,klipper och stylar før de priset. så då brukar jag ge lika mycket i TIP då de ændå ær extremt billigt :)

Som kontrast till de hela så frisera frugan till sig med slingor o krull o vete f_n i Bangkok för 3000 bth så priserna kan variera :eek: de e väl därför ja får hålla mig till 30 bth:arna ;D

Innan vi hade vår buddhistiska bröllopsceremoni i somras hemma i byn var jag och blev klippt hos en lokal frisör - Helt OK för 40 Baht. Klart prisvärt!
:D

jag hade trott att ca 80 bth var "normalpriset" o det är kul att höra vilka olika erfarenheter vi har allihopa...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp