Frissan !!

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej! Säkert är det många som gått till frisören i Thailand, kan någon upplysa mig om det är en bra idé? Är det billigare än i Sverige?

Kramisar från Wikströms

Hej!!!

Jag har klippt mig många ggr i Thailand. Det har som max kostat 250 bth och då har det varit en "flashig" frisör på Tokyu (äffärscentra) i MBK huset i BKK.
Jag tror att jag som lägst betalat 130 bth.
Det är en utmaning att klippa sig utomlands. Jag har klippt mig ett antal ggr i Spanien också. Jag försöker med både thai och engelska och ibland förstår vi varann ibland inte.
En idé är att ta med en bild som man vill bli klippt som eller använda sig av tidningarna hos frisören.
Den hårbotten massage man får när de tvättar håret är underbar och jag har dessutom en gång fått thaimassage på axlarna - riktigt häftigt.
Min dotter och min man klipper sig också i Thailand.
Dessutom har jag gjort ögonfransförlängning vid ett tillfälle och färgat håret.

marianne

Tack Marianne, jag tror att jag ska ta mod till mig och besöka en frisör, ska har ett foto som jag ska visa.

K Wikström

Jag vet inte om det gäller herr eller dam eller båda dera, men jag gjorde en kul upplevelse i Bangon vid förra jul och nyår. Vi bodde på Silom och en av de första dagarna gick jag till en kvinnlig frisör på Saladaeng och det kostade 250 baht. Efter tre veckor tänkte jag att jag skulle klippa mig en gång till för att vara nyklippt när jag kom hem. Jag frågade efter en herr-frisör och det var inte lätt att hitta. Till slut hittade jag en herrfrisör på en liten bakgata till Silom, nära New Road och han tog bara 70 baht. När han började klippa mig, frågade han om det var en kvinna, som hade klippt mig senast. Jag ser det, sa han. Jag vet inte hur. I alla fall har jag sällan varit mer nöjd med min klippning än den här gången.

Lycka till!
J-L

Hej John-Lennart!

Jag är helt övertygad att det är dyrare att klippa som om man är kvinna men även att det blir mycket billigare om man kommer utefter smågator.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp