funderingar över resplan

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
ja, man funderar bort o fram.
eftersom ingen av oss varit på koh chang så funderar vi på att åka dit. men om det är för tyst o stilla för mina barn så vet jag inte...
nästa ställe är ju koh samet o det är ännu mera stilla i så fall o pattaya lockar mig inte

o då känns koh chang lite avsides

annars är det ju enklast att åka ner över hua hin o då kan man hamna var som helst....

eller så tar man en vecka eller ngt på koh chang, drar över gränsen till
kambodja


är det ngt att rekommendera????

hör av er o ge tips...

marianne
 
Hej Marianne!

Av dom allternativen du nämner tycker jag att en början på koh chang är att rekomendera,men hur gamla är barnen?
 
hej

min son är 27 år o min dotter 17,5 år så det är väl vuxna kan man säga.
vi kommer att resa mer som kompisar o ha det trevligt ihop som vuxna....

marianne
 
Hej Johan Jim här.
Jag o frugan kommer att resa rill Koh Chang i jan. Har heller inte varit där men det jag hört så ska det vara jätte bra. Skulle vilja veta lite mer om ön. Vad det finns o göra eller om man bara ska ta det lungt o slappa.
Veckan efter Koh Chang åker vi till Mae Phim. Kanske någon som varit där och kan tipsa om mågot bra.
 
hej

jag har inte lyckats komma till koh chang än men det sägs att det är ganska lugnt. ska bli intressant att se... om man nu kommer dit.
mae phim är nog om ngt ännu lugnare tror jag. det är väl där som svenskar bygger hus. skillnaden är väl att du därifrån lätt tar dig in till pattaya om du vill festa loss eller shoppa lite.

marianne
 
Koh Chang är bara att rekommendera. Vi har varit där 2 gånger och jag återvänder gärna. Vi har bott på Cookie Hotel i White Sand Beach bägge gångerna. Bra hotell men om ni inte vill ha "för" nära till musik som pågår fram till 2-tiden på natten så ta inte norra flygeln. Det finns diskotek och musikpubar men jag har ingen närmare koll på om det är bra eller inte då vi inte är intresserade av nattsudd.
Cookie Hotel/White Sand Beach har en underbar sandstrand och det finns gott om bra matställen.
Kolla mer på http://www.cookieshotel.com/

Mvh
BBJ
 
låter väldigt inressant tycker jag. jag är ju gärna på ngt ställe där det är lugnt men det får nog vara lite liv o rörelse för att mina ungdomar ska trivas.

ha re gött
marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

V
Svar
31
Visningar
2 K
anonymous
A
S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
A
Svar
13
Visningar
2 K
R
 
Tillbaka
Topp