Fyrverkerifestival i Pattaya

A

Anonyma

Gäst
Äntligen bra timing på fyrverkerifestivalen så nästa helg åker vi över och ska parta och snuska oss på gogo mm.
Påstås att varje deltagande land ska panga på i 45 min på lördagen, blir häftigt om det stämmer.

Äntligen bra timing på fyrverkerifestivalen så nästa helg åker vi över och ska parta och snuska oss på gogo mm.
Påstås att varje deltagande land ska panga på i 45 min på lördagen, blir häftigt om det stämmer.
Om dom kör 45 min på raken så har dom ändrat på det.
Är ju 4 eller om det är 5 länder det brukar vara, då skulle det ju hålla på +5 timmar.
15 min per land har jag för mig sist, men häftigt är det.
Se till att vara nere några timmar innan start så ni får stolplatser på stranden, där det är häftigast upplevelse och man känner tryckvågorna.
Om dom lägger pråmarna som förr så är strandbiten mellan central och hardrock bäst.
Dom börjar sälja stolplatser ca. 2 timmar innan.

Själv blir det nog inget vet ju hur mycket folk det är och vilka smällar det handlar om, den yngste får allt bli lite äldre, sen skall vi ju till Phuket på Måndag morgon.

Om dom kör 45 min på raken så har dom ändrat på det.
Är ju 4 eller om det är 5 länder det brukar vara, då skulle det ju hålla på +5 timmar.
15 min per land har jag för mig sist, men häftigt är det.
Se till att vara nere några timmar innan start så ni får stolplatser på stranden, där det är häftigast upplevelse och man känner tryckvågorna.
Om dom lägger pråmarna som förr så är strandbiten mellan central och hardrock bäst.
Dom börjar sälja stolplatser ca. 2 timmar innan.

Själv blir det nog inget vet ju hur mycket folk det är och vilka smällar det handlar om, den yngste får allt bli lite äldre, sen skall vi ju till Phuket på Måndag morgon.
Ja 45 min lät lite mycket men så står det i annonsen, 15 min å 4-5 länder låter häftigt det också, är ju tävling så dom snålar väl inte.

Så stor som stranden är nu borde det väl finnas plats för egna stolar?

Ja 45 min lät lite mycket men så står det i annonsen, 15 min å 4-5 länder låter häftigt det också, är ju tävling så dom snålar väl inte.

Så stor som stranden är nu borde det väl finnas plats för egna stolar?
Ja jag vet inte hur det är med egna stolar under fyrverkerivestivalen.
Sist togs stolarna bort som stod där dagtid och det var andra som hade tillstånd på kvällen under fyrverkerifestivalen, vi fick bra stolplatser men vi satt vid stranden redan på dagen så vi kunde ta när dom börja sälja platser.
Var både stolar och mattor som las ut längs hela stranden den gången och inget eget.

Nä sparas inte på någonting riktigt grymt, bästa fyrverkeriupplevelsen jag upplevt.
En gång satt jag i taxi på 3rd road när det braka loss, taxin skakade av tryckvågorna.
Jäkla känsla och sitta på stranden och känna tryckvågorna från dom stora smällarna.

Jävligt sugen på att dra ner för som sagt en häftig upplevelse, är väl första nu sen militärkuppen eller?

Ja jag vet inte hur det är med egna stolar under fyrverkerivestivalen.
Sist togs stolarna bort som stod där dagtid och det var andra som hade tillstånd på kvällen under fyrverkerifestivalen, vi fick bra stolplatser men vi satt vid stranden redan på dagen så vi kunde ta när dom börja sälja platser.
Var både stolar och mattor som las ut längs hela stranden den gången och inget eget.

Nä sparas inte på någonting riktigt grymt, bästa fyrverkeriupplevelsen jag upplevt.
En gång satt jag i taxi på 3rd road när det braka loss, taxin skakade av tryckvågorna.
Jäkla känsla och sitta på stranden och känna tryckvågorna från dom stora smällarna.

Jävligt sugen på att dra ner för som sagt en häftig upplevelse, är väl första nu sen militärkuppen eller?
Dom kan knappast neka egna stolar på en publik allmän strand men det ger sig.
Tänker inte sitta där å svettas flera tim innan, hotellet ligger nära så får väl knata tebaks med stolarna om det inte e ok men tror nog att det e lugnt. Helst på strandpromenaden nära en 7 :D
Kommer bli mäktigt iaf bara det inte regnar, vet man ju aldrig med Pattis ;)

Dom kan knappast neka egna stolar på en publik allmän strand men det ger sig.
Tänker inte sitta där å svettas flera tim innan, hotellet ligger nära så får väl knata tebaks med stolarna om det inte e ok men tror nog att det e lugnt. Helst på strandpromenaden nära en 7.
Kommer bli mäktigt iaf bara det inte regnar, vet man ju aldrig med Pattis ;)
Ja jag vet inte vad reglerna säger nu för tiden och som du säger större strand nu.
Sist jag var på det var ju början av högsäsongen, lär väl vara mycket mindre folk nu, kanske mest Kineser, det såg man inga då ;)

20151128_180332.jpg

Lär nog bli knökat med folk trots lågsäsong men vi ska nog få plats.
Hoppas på lite färre folk på gogo barerna sen så man får en bra plats där.. :police:

Vet du vad det bästa med gogo är?

Förra året var en hejdundrande succes med stranden full med åskådare och ett makalöst fyrverkeri. Det hela tog runt en timme och ni som är i stan...missa inte detta den 25 maj.

https://www.mermaidsdivecenter.com/pattaya/pattaya-international-fireworks-festival-2019/
Ok var det förra året?
Var det i Maj med? Innan har det ju vart i November men cancelerat par år pga kungens bortgång.
Men som du skriver en upplevelse som måste ses om man är i närheten.

Har fyrverkerierna redan vart?
Kom precis hem, tänkte jag skulle se nåt från balkongen, ser ju den gröna lasern från walkingstreet så tänkte kanske jag skulle kunna se fyrverkerierna med ;)
Nu ser jag det började i skrivandets stund.

Började20:05 slutade 20:35...tror nåt har gått galet. Förra året deltog 4 lag, i år bara 2 verkar det som. Fyrverkeriet imponerade inte...fiasko.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp