Gäng tog 200 baht betalt för inträde på känd strand.

Hej

Polis har i en raid slagit till mot ett gäng hade satt upp minst tre entréställen där dom tog 200 baht betalt per person för inträde till Freedom Beach.

PHUKET
TASK FORCE CRACKS DOWN ON GANG COLLECTING BEACH ENTRANCE FEES
By TN / November 18, 2018

A joint force from the Forest Protecting Operation Centre (FPOC) and the police Immigration Division this week raided a gang that had allegedly been collecting fees from foreign tourists at Phuket’s famed Freedom beach.
The gang had set up at least three temporary checkpoints around the beach area and was allegedly collecting entrance fees from the tourists at Bt200 per person.

Full story: The Nation

Mvh isan lover

Lite småroligt att det var krylliska bokstäver när jag kollade på google maps. Hade glömt vilken som var freedom beach. Det mesta på Thai förutom just där, då var det på ryska :p

Detta har tydligen pågått under väldigt många år enligt tjejen och hennes väninna som bor där. Brukade kosta 100baht och att det var olagligt spelade inte så stor roll då man antingen betalade eller fick problem.

Hej

Mer om dom som olagligt tog betalt av folk för att dom skulle få besöka en allmän strand, två av dom har gripits och fallet utreds nu av polisen.

Dom uppges ha tjänat 10 000 baht per dag, undrar vilka dom delade dessa pengar med?

Phuket police bust bogus beach entrance scam
Breaking NewsNovember 15, 2018 18:30
By The Nation,
The Thaiger

The acting Immigration Bureau Chief Maj-Gen Surachate Hakparn has arrested two Thais who were collecting Phuket beach entrance fees yesterday.

Surachate said: “We have arrested the pair who were collecting entrance fees for Freedom Beach. They were collecting the fees from Thais and foreigners.
"Police have taken over a year to investigate and take legal action against these two suspects.
“Freedom Beach is part of a national park. No one is permitted to collect fees from visitors unless mandated by the government.

“They were asking for Bt200 per person to enter the beach. They have been doing this for a year. They have been earning about Bt10,000 per day. Further legal action is being taken against them.”
Legal action has been taken against Thitiwan Srita and Maeta Sukwimut for the scam at the Nakkerd Mountain Reserve Forest.

Source: thethaiger.c

Mvh isan lover

Intressant, jag själv är inte en beach lover och har aldrig rest till Phuket, men har funderat på att göra det flera gånger. Kanske ta tåget dit, det kan bli en spännande upplevelse, BKK-Phuket.

/ Zedo

Det skulle vara roligt om Laos hade järnvägar. Tänka sig att åka tåg Bangkok-Köpenhamn. Nu finns det ingen tåg förbindelse mellan Nong Khai och Hanoi. Om jag var yngre skulle jag försöka att göra den resan och ta bussen mellan Nong Khai och Hanoi. Man måste åka över Ryssland, den stora tågresan!

/ Zedo

Liknande trådar

Topp