Gamla minnen och bilder

Gottland

Forumveteran
Miami, där fick man sitta i badkaret när man skulle duscha. Stog man up räckte inte vatten trycket. Tearme just nedanför poolen, huvud ingången genom toaleten.

Sen Malaysia hotel och klassikern Hotel 27. Fan vart kul man hade.

Thermaesteps.jpg

Mina Foton 23313.jpg

Thermee  Stairway-to-Heaven.jpg

therme.jpg

PanPan

Forumveteran
Hur är det själv har du vågat bada i poolen idag. Tycker det är onödigt att gå på som du ni gör. De som arbetar på båtar och träffar folk från alla jordens hörn är om de blir smittad så kallade superspridare.

Australien har vidtagit bra och kraftfull åtgärder och var bland om inte de första att göra så.
55555, hur tror du det ser ut på båtar igentligen, träffar folk från alla världens hörn, det är svunna tider det?
Oftast handlar det om 1-3 nationaliteter ombord, man blandar inte massa olika nationaliteter, funkar inte så bra.
Majoriteten i världen går 6 månaders törnar, 4-6 veckors är nåt skandinaver är bortskämda med.
Container båtar tex som går jorden runt har nog inte så mycket kontakt med folk in till kaj några timmar, lyfter iland/på containrar och sen iväg.
Besättningen har minimal kontakt med folk.
Vi som bara går mellan oljeriggar och nordeuropa samt centraleuropa har ingen kontakt med utomstående vid lastning, bara kommunikation via radio vi kopplar upp själva.
Vid en lossning blir nog under en sådan epidemi max 3-4 pers från land och ingen närkontakt eller handskakning, det är vid början av lossning och när vi är färdiglossade.
Inte så vi springer runt bland massa folk och kramas och minglar.

Tuffa Viktor

Aktiv medlem
Fantastiska bilder. Första, barber shoppen på Sukhumvit och sen den fräscha ingången till "NATTKLUBBEN"

Genom toa sen ner en trappa o köket a sen ner till själva tivolit. Polisen som sprang där hatade mig för att jag hittat volum knappen till juke boxen.

Alla kypare var poliser och an av dom stormade mitt rum kl 6 på morgonen o sen var det off till Texas Lone Star och Rex Hotel.

Du la in ett par typiska hotel bilder från Crown. Det fanns ju ett Crown på Soi 8/6 "LYXHOTELET"

Kul o se dom bilderna. Jah har en massa från Tearme orinalet som man tog med en instamatic kamera och kyparna som väcker en i sofan. Fan, jobbar du på mitt hotel också? Han bara skrattade

Gottland

Forumveteran
Fantastiska bilder. Första, barber shoppen på Sukhumvit och sen den fräscha ingången till "NATTKLUBBEN"

Genom toa sen ner en trappa o köket a sen ner till själva tivolit. Polisen som sprang där hatade mig för att jag hittat volum knappen till juke boxen.

Alla kypare var poliser och an av dom stormade mitt rum kl 6 på morgonen o sen var det off till Texas Lone Star och Rex Hotel.

Du la in ett par typiska hotel bilder från Crown. Det fanns ju ett Crown på Soi 8/6 "LYXHOTELET"

Kul o se dom bilderna. Jah har en massa från Tearme orinalet som man tog med en instamatic kamera och kyparna som väcker en i sofan. Fan, jobbar du på mitt hotel också? Han bara skrattade
Lägg ut dom bilderna.

Isan Lover

Forumveteran
Miami, där fick man sitta i badkaret när man skulle duscha. Stog man up räckte inte vatten trycket. Tearme just nedanför poolen, huvud ingången genom toaleten.

Sen Malaysia hotel och klassikern Hotel 27. Fan vart kul man hade.

Hej

Ja Tearme Coffeshop var ju öppet hela natten till det ljusnade, där kunde man träffa många intressanta människor och damer förstås.

Mvh isan lover

Tuffa Viktor

Aktiv medlem
Nära från Hotel 27. Nu är det väl en vegetarisk pizzeria där Fan va man längtar tillbaka. Bangkok var rena Vilda Västern. Eller så är det sin ungdom man längtar tillbaka till, inte så sexigt med en gammal gubbe som sitter o lalar full som en alika. Som dom tiderna är forbi, men kul var det. Tack igen för roliga bilder och det känns som igår.

Tuffa Viktor

Aktiv medlem
Hej

Ja Tearme Coffeshop var ju öppet hela natten till det ljusnade, där kunde man träffa många intressanta människor och damer förstås.

Mvh isan lover
Kanske jag var en av dom intressanta du träffade. Eller så stog vi och skällde på varandra. Ljust ute när man tog TUK TUK till REX eller Texas Lone Star. Ung var man och man behövde inte sova. Och det fans ju PINK and WHITE på apoteket

Isan Lover

Forumveteran
Kanske jag var en av dom intressanta du träffade. Eller så stog vi och skällde på varandra. Ljust ute när man tog TUK TUK till REX eller Texas Lone Star. Ung var man och man behövde inte sova. Och det fans ju PINK and WHITE på apoteket

Hej

Kommer du ihåg den gamle taxichauffören utanför Miami, han var gråhårig med mustasch, hade en gammal Toyota Crown som såg ut lite som en Amerikanare, han hängde oftast utanför hoellet och tog körningar till flygplatsen, Pattaya o.s.v?

Mycket trevlig, ärlig och hjälpsam, brukade sitta och prata med honom ibland, vi träffades nästan varje gång jag var i Bangkok och det även om jag inte bodde på Miami, han gick bort i början på 2000-talet.

Mvhisan lover

Tuffa Viktor

Aktiv medlem
Hej

Kommer du ihåg den gamle taxichauffören utanför Miami, han var gråhårig med mustasch, hade en gammal Toyota Crown som såg ut lite som en Amerikanare, han hängde oftast utanför hoellet och tog körningar till flygplatsen, Pattaya o.s.v?

Mycket trevlig, ärlig och hjälpsam, brukade sitta och prata med honom ibland, vi träffades nästan varje gång jag var i Bangkok och det även om jag inte bodde på Miami, han gick bort i början på 2000-talet.

Mvhisan lover
Vill du ha ett ärligt svar? Var full när jag kom och lika så när jag lämnade. Det ända jag kommer ihåg var duschen. Men många av dom gamle "SERVICE" grabbarna var väldigt hyggliga. Och ärliga! Synd bara på den tiden, man fattade nada Thai och Engelskan var ju helt obefintlig bland lokal befolkningen. Idag är det ju helt annorlunda

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Mvhisan lover

Hej

Kom just på nu att när frugan sökte visum till Sverige skulle hon ju åka till Bangkok på egen hand ifrån Udon Thani och hon kände inte till stan alls, så jag bad henne ta in på Miami Hotell, hälsa ifrån mig och be just denne taxichaufför ta hand om henne, det gjorde han och hon var väldigt nöjd med den hjälp hon fick av honom, ambassaden låg ju inte långt ifrån Miami, nästa gång vi var i Bangkok dåvarande vi där tillsammans och jag kunde tacka honom för hjälpen., när vi kom tillbaka något pr senare hade han gått bort.

Mvh isan lover

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Arnold Layne En Floydian gräver fram gamla bilder Expat i Thailand 417
stef@n Mina foton, gamla och nya. Allmänt thailandforum 266
Krille Krilles gamla och nya fiskefoton Allmänt thailandforum 50
A Gamla vägen från Buriram längs Kambodjagränsen ner mot Chantaburi Thailändskt reseforum 15
ycc Erhålla nytt pass, Thai-visa i gamla passet Uppehållstillstånd och visum mm 11
Grannen Olsson Mitt gamla lösenord till Yahoo var Wg355@58y$Q2br@f7Nu7 Ordet är fritt 1
K När svärföräldrarna börjar bli gamla och sjuka. Allmänt thailandforum 13
U Gamla bussar i Bangkok och andra platser Allmänt thailandforum 13
M Gamla tidningar Ordet är fritt 3
A Du gamla du fria Allmänt thailandforum 15
A Att bli pappa på gamla dar Ordet är fritt 702
Kycklingen Kycklingens gamla och nya thailandsbilder Allmänt thailandforum 726
Pepsi Minnen / anekdoter från Thailand Allmänt thailandforum 7
Isan Lover Bra tips om sevärdheter och fina bilder ifrån Bueng Kan. Isaan forum 7
Pigface Roliga skyltar och bilder. No fake! Ordet är fritt 57
M Khao Lak Bilder 2004-2007 Khao Lak forum 53
M Thailand bilder år 2004 - 2019 Expat i Thailand 205
M Flygplan Bilder m.m. Ordet är fritt 66
Pream 2019, en reseberättelse med några bilder Allmänt thailandforum 73
M Matilda vilda's bilder från Khao Lak Khao Lak forum 276
finnen Naturliga Bilder Allmänt thailandforum 490
kurant Thailand kors och tvärs i bilder...... Allmänt thailandforum 304
Gottland Bilder fran olika beacher i Phuket Phuket forum 9
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21
Isan Lover Här är lite bilder ifrån vår senaste resa dit 2015. Chiang Mai forum 4
kurant Bilder från Filippinerna Asienforum 1204
Gottland Phuket bilder Phuket forum 133
Acke Överföring av bilder från Samsung Tablet till PC Teknikrelaterat 0
Gottland Blandade Bangkok bilder Bangkok forum 29
Lara Croft Döms till 35 års fängelse för bilder på kungafamiljen Thailändska Nyheter 0
Gottland Gotlands Isaan bilder Isaan forum 50
SoengSang SoengSangs div bilder Allmänt thailandforum 3
Gottland Lite nyare bilder & info från Khao Lak Khao Lak forum 437
Grannen Olsson Thailändare gillar sushi 寿司 (Bilder) Allmänt thailandforum 23
Kycklingen Nu har det blivit lättare att ladda upp bilder via mobilen Allmänt thailandforum 12
Micke.T Mickes bilder och framtida husbygge. Allmänt thailandforum 177
E Här är bilder från EV,s resor i Europa och Thailand. Allmänt thailandforum 58
A Bilder från Thailand 2006 / 1 Funderingar och betraktelser 112
G Använd bara bilder som du har lov till att publicera Ordet är fritt 21
Grannen Olsson Grannens thailandsresa, en jädrans massa bilder från Thailand Funderingar och betraktelser 175
Grannen Olsson Bilder på snygga thailandskor Allmänt thailandforum 1
Nam Falang Nam Falangs bilder Allmänt thailandforum 176
Gottland Khao Lak bilder Khao Lak forum 31
A PanPans blandade bilder från Thailand. Expat i Thailand 1627
Gottland Karon beach Phuket (Bilder) Phuket forum 9
Gottland Bilder från Penang island, Malaysia Asienforum 8
Gottland Lite bilder från Ranong, en av världens mest regniga platser Thailändskt reseforum 5
Gottland Ilo Ilo Filippinerna 1975 (Bilder) Asienforum 67
E Krabi Town (Här är lite bilder från Krabi Town) Krabi forum 7
D Lite bilder från husrenoveringen Bygga hus i Thailand 15

Liknande trådar

Topp