Garantipension för utlandsboende dras in 2023

 
Garantipensionen är väl till för dom som inte kunnat arbeta, dvs dom kroniskt sjuka och då har dom väl rätt till bidraget? Eller du tycker att kroniskt sjuka är fifflare och bidragsfuskare?
BTT
Garantipension uppbär man om kam inte kommer upp till den stipulerade summan som anses som existensminimum , behöver inte alls vara sjuka, Jag vet som tidvis bor i Thailand och lever på garantipension, den jag tänker på har bara en åkomma, Infekterad av Latmask.
Såna skall bli av med sina bidrag ASAP.
 
Garantipensionen är väl till för dom som inte kunnat arbeta, dvs dom kroniskt sjuka och då har dom väl rätt till bidraget? Eller du tycker att kroniskt sjuka är fifflare och bidragsfuskare?
BTT

Fattar inte varför du drar in kroniskt sjuka i debatten om garantipension/bidrag?
Alla bidrag har ju en nivå samt regler att uppfylla för att man ska få dem. Om man inte uppfyller, skitsamma vilken åkomma eller anledning, villkoren för att få dom så ska man inte heller ha dom. Ljuger man för att få bidrag så har man fuskat/myglat, är det verkligen så svårt att haja?

Igen, NEJ kroniskt sjuka har inte rätt till garantipension OM de väljer att bosätta sig utanför EU och snart Sverige.

Garantipension är väl främst till för de som, av olika anledningar, inte betalat in tillräckligt i pension för att komma upp till någon minimigräns.
Tror utbetalningar därifrån nu flyttas fram till att kunna börja plockas ut vid 66 års ålder.

/ SatanG
 
Fast kommer smygåtervändarna från EU? Jag skulle tippa mer på MENA länderna och där har det aldrig varit tillåtet att ta med sig garantipension. Detta slår mest mot den finska städerskan som öppet flyttat hem till Finland för att dö.

Vet inte men skulle tro det hittills funnits många från MENA som lyft garantipension samtidigt som de stått skrivna på en lägenhet i Italien eller något liknande. Har ju även upptäckt lägenheter i Sverige med 50-100 personer skrivna där alla lyfter social/bostadsbidrag så att tro att Sverige kan ha koll på att folk uppger sin riktiga adress i t.ex. sydeuropa ser jag som en utopi.
Därför jag tror det är bra för Sverige och svenska skattebetalare att iaf ha en liten chans till att upptäcka bidragsfusk när det sker på hemmaplan, chansen skulle definitivt öka vid ett regeringsskifte.

/ SatanG
 
Fattar inte varför du drar in kroniskt sjuka i debatten om garantipension/bidrag?
Alla bidrag har ju en nivå samt regler att uppfylla för att man ska få dem. Om man inte uppfyller, skitsamma vilken åkomma eller anledning, villkoren för att få dom så ska man inte heller ha dom. Ljuger man för att få bidrag så har man fuskat/myglat, är det verkligen så svårt att haja?

Igen, NEJ kroniskt sjuka har inte rätt till garantipension OM de väljer att bosätta sig utanför EU och snart Sverige.

Garantipension är väl främst till för de som, av olika anledningar, inte betalat in tillräckligt i pension för att komma upp till någon minimigräns.
Tror utbetalningar därifrån nu flyttas fram till att kunna börja plockas ut vid 66 års ålder.

/ SatanG
De som är kronisk sjuka har en sjukpension om de är arbetsoförmögna, den ersätts sedan av en garantipension det år man blir 66 år. Precis som Satan G skriver. Tyvärr har det myglats och fuskats så in i helv under flera årtionden, Och inte bara invandrade utan även Svenskfödda . Detta har nu resulterat att det hårdnar , mycket bra :thumbsup:
 
Sjukpension är det bästa. Förr var det enkelt att bli det också. Sedan jobbar man svart hela livet. Fixar bilar åt folk, langar sprit, reser utomlands och jobbar.

Vet två från min skoltid som blev sjukpensionärer i tidig ålder... ryggen... men inga problem att hjälpa till och flytta, bygga altaner, köra båt, hoppa iland på en kobbe osv...

Men så plötsligt för 10år sedan, så skulle alla bedömas igen... ajaj... slut på sötebrödsdagarna. Fy fan för Reinfeldt som tvingade ut så sjuka människor i arbete.
 
Sjukpension är det bästa. Förr var det enkelt att bli det också. Sedan jobbar man svart hela livet. Fixar bilar åt folk, langar sprit, reser utomlands och jobbar.

Vet två från min skoltid som blev sjukpensionärer i tidig ålder... ryggen... men inga problem att hjälpa till och flytta, bygga altaner, köra båt, hoppa iland på en kobbe osv...

Men så plötsligt för 10år sedan, så skulle alla bedömas igen... ajaj... slut på sötebrödsdagarna. Fy fan för Reinfeldt som tvingade ut så sjuka människor i arbete.
Känner ett flertal samhällsparasiter, både etniska Svenskar samt invandrade simulanter, många invandrare vet jag gick till landsmän som var läkare, dessutom skröt de om detta, jag anmälde minst tre till försäkringskassan, inget hände då deras kontakter där var insyltade de med, tillika landsmän, mutade dem med några tusen sen fick de utlåtande på 100 % arbetsoförmögenhet. Riktiga svin, såna ligger lägst ner på min samhällstege. Tukthus för sånt.
Men som sagt, även en massa Svenskar som jag känner till. Vidrigt är det
 
Kommer ihåg på Phuket i början på 90 talet på vårt guesthouse. Det var en svenne som var där i tre (3) veckor för han var sjukskriven från jobbet hemma. Försäkringskassan hade godkänt.

Han hade brutit armen men stod och spelade biljard med armen i gips hela kvällarna.....

Jaha, ja är det det här skattepengar ska gå till tänkte man rätt snabbt.
 
Kommer ihåg på Phuket i början på 90 talet på vårt guesthouse. Det var en svenne som var där i tre (3) veckor för han var sjukskriven från jobbet hemma. Försäkringskassan hade godkänt.

Han hade brutit armen men stod och spelade biljard med armen i gips hela kvällarna.....

Jaha, ja är det det här skattepengar ska gå till tänkte man rätt snabbt.
Hej

Träffade också på ganska många bidragstagare, arbetslösa, sjukskrivna och såna som har fuskat till sig förtidspension förr i tiden, besökte man Pattaya på 80-90 talet och träffade andra svenskar så var bland dom första frågorna man fick vad man gick på för ”bidrag”.

Mvh isan lover
 
Fast nu är ju iof skillnaden den att Rosanna är kommunist och låtsats var emot just detta beteende, personligen och ideologiskskt. Men Dinamarcas ledare i Dagens ETC kan läsas som ett slags dubbelmoralens manifest. Hon skriver hur hon inte mäktar med gnällspikar som vill ha ”mer i sin egen plånbok, men ändå har mage att gnälla över att vården inte fungerar”. Detta alltså författat av en person som fyllt en rätt tjock plånbok med pengar som andra tjänat in. Och som vittjat snarare än bidragit till den allmänna välfärden.
Jag skrev uttryckligen.
Nu är detta inget försvar av Rossana om någon skulle få för sig det.

Och jag ser det som lika illa om det är en borgerlig eller en rödgrön (kommunist) politiker som utnyttjar systemet för att sko sig själv.
Men jag blir nog mer besviken när borgerliga politiker utnyttjar bidragssystemen..och sen kommer med krystade bortförklaringar när dom blir påkomna och granskade och skyller på någon revisor eller rådgivare.
Det är ju de borgerliga som säger sig vara emot bidragssystemet och inte de rödgröna.

Och ännu en gång detta är inget försvar av varesig Rossana eller någon annan rödgrön politiker.

Sen är det väl inte många politiker som bidrar till den allmänna välfärden..alla går ju på bidrag (lön) som betalas med skattepengar.:unsure:

Skickar med senaste testet från valkompassen så du inte får för dig att jag är kommunist :)

1659087973507.png
 
Fattar inte varför du drar in kroniskt sjuka i debatten om garantipension/bidrag?
Alla bidrag har ju en nivå samt regler att uppfylla för att man ska få dem. Om man inte uppfyller, skitsamma vilken åkomma eller anledning, villkoren för att få dom så ska man inte heller ha dom. Ljuger man för att få bidrag så har man fuskat/myglat, är det verkligen så svårt att haja?

Igen, NEJ kroniskt sjuka har inte rätt till garantipension OM de väljer att bosätta sig utanför EU och snart Sverige.

Garantipension är väl främst till för de som, av olika anledningar, inte betalat in tillräckligt i pension för att komma upp till någon minimigräns.
Tror utbetalningar därifrån nu flyttas fram till att kunna börja plockas ut vid 66 års ålder.

/ SatanG

Du verkar inte riktigt vara med i racet.

En kroniskt sjuk person har sjukbidrag som sedan övergår i garantipension om personen uppnår pensionsåldern.

Du tycks ju vara emot att dessa människor ska ha rätt till garantipensionen om dom bor i Sverige. Det vill säga dom ska tvingas gå till socialen.

BTT
 
Hej

Träffade också på ganska många bidragstagare, arbetslösa, sjukskrivna och såna som har fuskat till sig förtidspension förr i tiden, besökte man Pattaya på 80-90 talet och träffade andra svenskar så var bland dom första frågorna man fick vad man gick på för ”bidrag”.

Mvh isan lover

Är det mer acceptabelt då om dom stannar i Sverige?

BTT
 
Jag skrev uttryckligen.
Nu är detta inget försvar av Rossana om någon skulle få för sig det.

Och jag ser det som lika illa om det är en borgerlig eller en rödgrön (kommunist) politiker som utnyttjar systemet för att sko sig själv.
Men jag blir nog mer besviken när borgerliga politiker utnyttjar bidragssystemen..och sen kommer med krystade bortförklaringar när dom blir påkomna och granskade och skyller på någon revisor eller rådgivare.
Det är ju de borgerliga som säger sig vara emot bidragssystemet och inte de rödgröna.

Och ännu en gång detta är inget försvar av varesig Rossana eller någon annan rödgrön politiker.

Sen är det väl inte många politiker som bidrar till den allmänna välfärden..alla går ju på bidrag (lön) som betalas med skattepengar.:unsure:

Skickar med senaste testet från valkompassen så du inte får för dig att jag är kommunist :)

1659087973507.png

Rasist! Nu skall vi alla hata på dig och varken IL eller inka kommer någonsin gilla dina inlägg igen.

Personligen ser resultatet ut att komma från en sund och tänkande människa.
 
Du verkar inte riktigt vara med i racet.

En kroniskt sjuk person har sjukbidrag som sedan övergår i garantipension om personen uppnår pensionsåldern.

Du tycks ju vara emot att dessa människor ska ha rätt till garantipensionen om dom bor i Sverige. Det vill säga dom ska tvingas gå till socialen.

BTT
Garantipension är en sorts socialbidrag. Jag vet att det är svårt att acceptera för dig. Men ingen fara, vi varken dömer eller stämplar dig för hur du försörjer dig.
 
Garantipension är en sorts socialbidrag. Jag vet att det är svårt att acceptera för dig. Men ingen fara, vi varken dömer eller stämplar dig för hur du försörjer di

Garantipension är en sorts socialbidrag. Jag vet att det är svårt att acceptera för dig. Men ingen fara, vi varken dömer eller stämplar dig för hur du försörjer dig.

Förstår att du är bitter och avundsjuk över att det finns ett trygghetssystem i Sverige som bland annat förhindrar att du och andra ska behöva gå otrygga på gatorna.

Men slappna av lite. Så mycket förlorar du inte på att dina skattepengar går till människor som på olika sätt inte kan klara sig själva.

Fast du drivs väl inte av avunndsjuka snarare elakhet och brist på empati.

BTT
 
Förstår att du är bitter och avundsjuk över att det finns ett trygghetssystem i Sverige som bland annat förhindrar att du och andra ska behöva gå otrygga på gatorna.
Finns ett trygghetssystem i Sverige som bland annat förhindrar att du och andra ska behöva gå otrygga på gatorna. Hmmm finns det verkligen det ? Jag vågar påstå att det du påstår finns i Sverige i form av trygghetssystem är en lögn och rent Bull !!
 
Min fru är våghalsig som vågar besöka Sverige, jag gör det inte. Jag känner mig otrygg när hon reser iväg.
Nästa gång som hon reser skall jag beställa en självförsvarsspray som SWEBBTV säljer för 299 kr. Den är färgad.
Teknikmagasinet har även denna, samt en hel del andra ställen, snart förbjuden. Du skall inte förstöra förövarnas glädje med sina våldsdåd och förnedringar, Tänk på dessa stackare, de kanske har haft en jobbig uppväxt eller traumatiserats.
 
Finns ett trygghetssystem i Sverige som bland annat förhindrar att du och andra ska behöva gå otrygga på gatorna. Hmmm finns det verkligen det ? Jag vågar påstå att det du påstår finns i Sverige i form av trygghetssystem är en lögn och rent Bull !!

Plockar man bort ex socialbidraget som en del politiker på högerkanten vill då ska du se att kriminaliteten rusar iväg och man lär väl inte ens gå säker när man handlar på ICA.

BTT
 
 
 
Tillbaka
Topp