Så är det, har kompisar som är advokater och åklagare, inget som man enbart kan läsa sig till utan krävs praktig i domstolar, medlemskap i Samfundet som du nämner samt en del andra saker, min kompis jag tänker på har köpt in sig i en av Sveriges största advokatfirmor , kostade skjortan kan jag sägaPffft, är detta en kuggfråga?, så inte gick jag i den fällan, att kalla sig för advokat är ett registrerat varumärke, inskriven hos advokatsamfundet, då kan man titulera sig som advokat, idag är jag glad att inte titulera mig som advokat, en advokat måste hålla sig till advokatsamfundets etiska regler, och med detta så har jag helt fria tyglar, än vad en advokat har, och detta handlar inte om en titel, det handlar om kunskap och engagemang, vid dom tillfällen jag själv uppträder i en domstol, så presenterar jag mitt namn samt att jag som ombud biträder min klient, ombud räcker för min del...
Vadå orolig, varför ? Samma här. Då har man ju intjänade slantar som inte är garantipension. Inget som staten kan lägga beslag på, eller de kan de ju, de kan ju göra som de vill, skiter ju i folkets vilja fullständigtJag får lite över existensminimum i pension, ska jag känna mig orolig ?![]()
Så det du egentligen säger är att han ska vara jätteorolig eftersom staten kan göra som dom vill och skiter fullständigt i folkets vilja ??Vadå orolig, varför ? Samma här. Då har man ju intjänade slantar som inte är garantipension. Inget som staten kan lägga beslag på, eller de kan de ju, de kan ju göra som de vill, skiter ju i folkets vilja fullständigt
Jag tror att det blir ett väl omfattande inlägg. Så vi är tacksamma om du vill lägga in en länk istället, det blir smidigare för dom som vill läsa. Tack på förhand, tar bort inlägget.Inte jag som länkat till en prop...jag lade ut proppen i sin helhet, har Du läst?
Bra ! De som tittar på forumet i en mobil lär få scrolla länge för att ta sig igenom det inläggetJag tror att det blir ett väl omfattande inlägg. Så vi är tacksamma om du vill lägga in en länk istället, det blir smidigare för dom som vill läsa. Tack på förhand, tar bort inlägget.
Exakt, det fick jag själv göra, en länk gör det mycket enklare för dom som är intresserade. Nu orkar dom förmodligen inte.Bra ! De som tittar på forumet i en mobil lär få scrolla länge för att ta sig igenom det inlägget
Men folket har ju fått det de röstade fram.... Så folket borde vara nöjda?staten kan göra som dom vill och skiter fullständigt i folkets vilja
Inte om man går efter allt gnäll på forum som detta.....Men folket har ju fått det de röstade fram.... Så folket borde vara nöjda?
Nu vill jag minnas att diskutionen uppstod huruvida det var ändrat eller inte att modern får bidraget och den ändringen skedde mhq proppen.Istället för att länka till en prop (förslag till ny lag) från 2013 kanske det är bättre att länka till de regler som GÄLLER idag !
Och då är det Försäkringskassan som är ansvariga för att genomföra de beslut riksdagen verkligen fattat
![]()
Barnbidrag och flerbarnstillägg
Föräldrar som bor och har barn i Sverige får barnbidrag. Du behöver inte ansöka om barnbidrag, utan det betalas ut automatiskt och kommer en gång i månaden.www.forsakringskassan.se
Lagtext är tyvärr bara ett "börvärde" som riksdagen beslutat om. Sedan måste lagtexten omvandlas i myndighetsföreskrifter och tillämpas i verkliga fall i verkliga livet och då är det väldigt vanligt att verkligheten innehåller mängder med olika typer av fall som lagtexten inte tar hänsyn till och de som tog fram lagtexten aldrig tänkte på. Så då måste ansvarig myndighet göra egna tolkningar av lagen i sin myndighetstillämpningNu vill jag minnas att diskutionen uppstod huruvida det var ändrat eller inte att modern får bidraget och den ändringen skedde mhq proppen.
När det gäller de "regler" som gäller nu är det nog bäst att länka till den LAGTEXT som gäller nu. Försäkringskassan har en tendens att hitta på lite egna regler och tolkningar, faktiskt till den milda grad att sossarna sett sig tvungna att sparka generaldirektören tidigare.
Här kommer därför en länk till socialförsäkringsbalken som reglerar bland annat barnbidraget, kap 16 reglar vem som får bidraget;
Jeg tenker på for en 8 - 10 år siden var det noen Thai damer som hadde deltidsjobb i Sverige , med å vaske på skoler og komunale bygg . Her får dei en ansinitet på ca 15år og halv dag . Deiras store önske når dei blir 65 år og pensjonist , Då vil dei flytta til Thailand , og leva godt på den lave pensjonen frå sverige , så blir liten til livsopphald her. Kor mange ektepar Thai-Svenske er det som har gledd seg til å flytta til Thailand , når dei blir Pensjonär , Når du skal stanna i Thailand , er det ei inkome på 650 000 baht du treng ??? Det blir ikke lett når dei tar bort garantipensjonen , til Thai ekteparet .
Beror på om man är lurad att hyra fruns hus eller inte.Behöver man 650 000 baht för att vara i Thailand?
BTT
Mycket intressant, de står även att detta visum kan förlängas ett år åt gången på plats i Thailand. Får man ett nytt visum då eller är det bara ett extension of stay eller vad det nu heter? Uppehållstillstånd! Just det.Hva du trenger for å få visum i Thailand
![]()
![]()
Nej snälla fråga inte! Nu kommer en km inlägg om vad det egentligen heterMycket intressant, de står även att detta visum kan förlängas ett år åt gången på plats i Thailand. Får man ett nytt visum då eller är det bara ett extension of stay eller vad det nu heter? Uppehållstillstånd! Just det.
Jeg tenker på for en 8 - 10 år siden var det noen Thai damer som hadde deltidsjobb i Sverige , med å vaske på skoler og komunale bygg . Her får dei en ansinitet på ca 15år og halv dag . Deiras store önske når dei blir 65 år og pensjonist , Då vil dei flytta til Thailand , og leva godt på den lave pensjonen frå sverige , så blir liten til livsopphald her. Kor mange ektepar Thai-Svenske er det som har gledd seg til å flytta til Thailand , når dei blir Pensjonär , Når du skal stanna i Thailand , er det ei inkome på 650 000 baht du treng ??? Det blir ikke lett når dei tar bort garantipensjonen , til Thai ekteparet .
Var fann du denna, i någon resebrochyr tror jagHva du trenger for å få visum i Thailand
![]()
![]()
Jeg har denne visumet her i Thailand , Og hver 90 dag , går jeg på Imigrasjonen og forlenger den med nye 90 dager , som er gratis , En gang i året forlenger jeg årsvisumet , på imigrationen , Dette står alt om Visa på Thailandske Ambasade , der kan du lese alt om Visa .Var fann du denna, i någon resebrochyr tror jag
Det er en smutthul ,Vist du har pengar i banken i Thailand , ca 300,000 + - kan du ha mindre årsinttekt Les i Thailandske Ambasade VISA der står det alt , Jeg har hårt att dei som er Gift med Thai-dame kan ha 400.000 som årsintekt , Ta deg tid og les igjenom Visa på Ambasaden ThailandBehöver man 650 000 baht för att vara i Thailand?
BTT