Garantipension för utlandsboende dras in 2023

 
Pffft, är detta en kuggfråga?, så inte gick jag i den fällan, att kalla sig för advokat är ett registrerat varumärke, inskriven hos advokatsamfundet, då kan man titulera sig som advokat, idag är jag glad att inte titulera mig som advokat, en advokat måste hålla sig till advokatsamfundets etiska regler, och med detta så har jag helt fria tyglar, än vad en advokat har, och detta handlar inte om en titel, det handlar om kunskap och engagemang, vid dom tillfällen jag själv uppträder i en domstol, så presenterar jag mitt namn samt att jag som ombud biträder min klient, ombud räcker för min del...
Så är det, har kompisar som är advokater och åklagare, inget som man enbart kan läsa sig till utan krävs praktig i domstolar, medlemskap i Samfundet som du nämner samt en del andra saker, min kompis jag tänker på har köpt in sig i en av Sveriges största advokatfirmor , kostade skjortan kan jag säga :thumbsup:
 
Jag får lite över existensminimum i pension, ska jag känna mig orolig ? :unsure:
Vadå orolig, varför ? Samma här. Då har man ju intjänade slantar som inte är garantipension. Inget som staten kan lägga beslag på, eller de kan de ju, de kan ju göra som de vill, skiter ju i folkets vilja fullständigt
 
Vadå orolig, varför ? Samma här. Då har man ju intjänade slantar som inte är garantipension. Inget som staten kan lägga beslag på, eller de kan de ju, de kan ju göra som de vill, skiter ju i folkets vilja fullständigt
Så det du egentligen säger är att han ska vara jätteorolig eftersom staten kan göra som dom vill och skiter fullständigt i folkets vilja ??
 
Istället för att länka till en prop (förslag till ny lag) från 2013 kanske det är bättre att länka till de regler som GÄLLER idag !

Och då är det Försäkringskassan som är ansvariga för att genomföra de beslut riksdagen verkligen fattat

Nu vill jag minnas att diskutionen uppstod huruvida det var ändrat eller inte att modern får bidraget och den ändringen skedde mhq proppen.

När det gäller de "regler" som gäller nu är det nog bäst att länka till den LAGTEXT som gäller nu. Försäkringskassan har en tendens att hitta på lite egna regler och tolkningar, faktiskt till den milda grad att sossarna sett sig tvungna att sparka generaldirektören tidigare.

Här kommer därför en länk till socialförsäkringsbalken som reglerar bland annat barnbidraget, kap 16 reglar vem som får bidraget;

 
Nu vill jag minnas att diskutionen uppstod huruvida det var ändrat eller inte att modern får bidraget och den ändringen skedde mhq proppen.

När det gäller de "regler" som gäller nu är det nog bäst att länka till den LAGTEXT som gäller nu. Försäkringskassan har en tendens att hitta på lite egna regler och tolkningar, faktiskt till den milda grad att sossarna sett sig tvungna att sparka generaldirektören tidigare.

Här kommer därför en länk till socialförsäkringsbalken som reglerar bland annat barnbidraget, kap 16 reglar vem som får bidraget;

Lagtext är tyvärr bara ett "börvärde" som riksdagen beslutat om. Sedan måste lagtexten omvandlas i myndighetsföreskrifter och tillämpas i verkliga fall i verkliga livet och då är det väldigt vanligt att verkligheten innehåller mängder med olika typer av fall som lagtexten inte tar hänsyn till och de som tog fram lagtexten aldrig tänkte på. Så då måste ansvarig myndighet göra egna tolkningar av lagen i sin myndighetstillämpning

Det är därför myndigheternas bestämmelser som i verkligheten gäller och styr de beslut myndigheterna fattar i varje enskilt fall i verkligheten medans lagtexten enbart är en teoretisk produkt som ligger till grund för tillämpningen.

Ibland kan det hända att tillämpningarna överklagas eller av andra skäl når ansvarigt departement som då upptäcker att deras beslutade lagtext inte blev som dom hade tänk sig och då kanske cirkeln startar ännu ett varv med ändring av lagtexten för att antingen förtydliga eller styra hur myndigheterna tillämpar

Ganska vanligt att detta sker och ofta är en lagändring orsakad av att den "förra lagändringen" inte riktigt blev sådan i verkligheten som dom hade tänk sig från början

Ett typexempel på detta är alla lagändringar runt våldtäkt som skett genom åren där det gång efter gång inte blir så i domstolarna som lagtextbildarna avsett med sina lagtextändringar.
 
Det er mange som misser garantipensjonen , når dei kommer til Thailand . Husker dere Eva Bergdal , stor blogger 98 år . Uteble garantipensjonen kr. 4400 i månen , Det var bare att pakka veskorna og flytta hem. , Men til alla gamla som är frisk vill jag saga , res om ni kan , se nogot nytt - Det er aldrig forsent . Det kommer vera det besta ni har gjort .

912@40.jpg
 
Jeg tenker på for en 8 - 10 år siden var det noen Thai damer som hadde deltidsjobb i Sverige , med å vaske på skoler og komunale bygg . Her får dei en ansinitet på ca 15år og halv dag . Deiras store önske når dei blir 65 år og pensjonist , Då vil dei flytta til Thailand , og leva godt på den lave pensjonen frå sverige , så blir liten til livsopphald her. Kor mange ektepar Thai-Svenske er det som har gledd seg til å flytta til Thailand , når dei blir Pensjonär , Når du skal stanna i Thailand , er det ei inkome på 650 000 baht du treng ??? Det blir ikke lett når dei tar bort garantipensjonen , til Thai ekteparet .
 
Jeg tenker på for en 8 - 10 år siden var det noen Thai damer som hadde deltidsjobb i Sverige , med å vaske på skoler og komunale bygg . Her får dei en ansinitet på ca 15år og halv dag . Deiras store önske når dei blir 65 år og pensjonist , Då vil dei flytta til Thailand , og leva godt på den lave pensjonen frå sverige , så blir liten til livsopphald her. Kor mange ektepar Thai-Svenske er det som har gledd seg til å flytta til Thailand , når dei blir Pensjonär , Når du skal stanna i Thailand , er det ei inkome på 650 000 baht du treng ??? Det blir ikke lett når dei tar bort garantipensjonen , til Thai ekteparet .

Behöver man 650 000 baht för att vara i Thailand?

BTT
 
Jeg tenker på for en 8 - 10 år siden var det noen Thai damer som hadde deltidsjobb i Sverige , med å vaske på skoler og komunale bygg . Her får dei en ansinitet på ca 15år og halv dag . Deiras store önske når dei blir 65 år og pensjonist , Då vil dei flytta til Thailand , og leva godt på den lave pensjonen frå sverige , så blir liten til livsopphald her. Kor mange ektepar Thai-Svenske er det som har gledd seg til å flytta til Thailand , når dei blir Pensjonär , Når du skal stanna i Thailand , er det ei inkome på 650 000 baht du treng ??? Det blir ikke lett når dei tar bort garantipensjonen , til Thai ekteparet .

Hva du trenger for å få visum i Thailand

2022-08-01 (1).png


2022-08-01.png
Var fann du denna, i någon resebrochyr tror jag
 
Var fann du denna, i någon resebrochyr tror jag
Jeg har denne visumet her i Thailand , Og hver 90 dag , går jeg på Imigrasjonen og forlenger den med nye 90 dager , som er gratis , En gang i året forlenger jeg årsvisumet , på imigrationen , Dette står alt om Visa på Thailandske Ambasade , der kan du lese alt om Visa .
Behöver man 650 000 baht för att vara i Thailand?

BTT
Det er en smutthul ,Vist du har pengar i banken i Thailand , ca 300,000 + - kan du ha mindre årsinttekt Les i Thailandske Ambasade VISA der står det alt , Jeg har hårt att dei som er Gift med Thai-dame kan ha 400.000 som årsintekt , Ta deg tid og les igjenom Visa på Ambasaden Thailand
 
 
 
Tillbaka
Topp