Giftemål i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

tommmyboy

Gäst
Hej! För ett år sedan, hade jag & min fru en budistisk cermoni, efter detta så ville vi gifta oss på pappret också, men då fattdes ett dokument för mig så vi kunde ej registrera något.

Men jag undrar, kan min fru själv, registrera giftemål hos thailändska myndigheter? Med alla handlingar som behövs.

(Vi har ALDRIG registrerat giftemål i sverige eller thailand tidigare, utan vi har endast haft en budistisk cermoni )

hej Tommy boy :wai:
Du behöver en referensblankett som intygas av två vänner,sedan ska du ha ett äktenskapscertifikat från skatteverket ,certifikatet ansöker du om på skatteverket, dessa två blanketter ordnar du enklast om du skaffar dig användarnamn och lösenord på thaikonsult.se,där dom finns nedladdningsbara.
Sedan behövs en inkomsuppgift och lönebesked där det framkommer vilket yrke du har.
Kopia av era pass.
Gå sedan till Svenska Ambassaden i BKK,lämna in papperen och betala i banken som ligger intill ambassaden och gå tillbaka , sedan får ni ett intyg som skall översättas till Thai och legaliseras. Legaliseringen ordnar dom på 17 våningen i samma hus som Ambassaden.Dom kan skicka dom legaliserade papperen hem till din blivande fru.Sedan är det bara att gå till hennes Ampö och registrera äktenskapet, Tyvärr kan jag inte svara på om hon kan gära detta ensam,jag tror inte det.
jag och min fru gjorde detta tilsammans 2008, inga problem alls.
Ska ni registrera giftemålet i Sverige oxo så måste ni översätta dokumenten från ampö till Svenska eller Engelska oxo, jag kan rekomendera företaget på 17 våningen till all översättning och legalisering,dom är jättebra..
Mvh sven :)

"pa_sak " sa:
hej Tommy boy :wai:
Du behöver en referensblankett som intygas av två vänner,sedan ska du ha ett äktenskapscertifikat från skatteverket ,certifikatet ansöker du om på skatteverket, dessa två blanketter ordnar du enklast om du skaffar dig användarnamn och lösenord på thaikonsult.se,där dom finns nedladdningsbara.
Sedan behövs en inkomsuppgift och lönebesked där det framkommer vilket yrke du har.
Kopia av era pass.
Gå sedan till Svenska Ambassaden i BKK,lämna in papperen och betala i banken som ligger intill ambassaden och gå tillbaka , sedan får ni ett intyg som skall översättas till Thai och legaliseras. Legaliseringen ordnar dom på 17 våningen i samma hus som Ambassaden.Dom kan skicka dom legaliserade papperen hem till din blivande fru.Sedan är det bara att gå till hennes Ampö och registrera äktenskapet, Tyvärr kan jag inte svara på om hon kan gära detta ensam,jag tror inte det.
jag och min fru gjorde detta tilsammans 2008, inga problem alls.
Ska ni registrera giftemålet i Sverige oxo så måste ni översätta dokumenten från ampö till Svenska eller Engelska oxo, jag kan rekomendera företaget på 17 våningen till all översättning och legalisering,dom är jättebra..
Mvh sven :)

Hej i stort sett e allt rätt som du skriver men papperna från amphur behöver inte översättas antingen tar du orginalet eller en kopia på orginalet å ber amphur stämpla kopian o två underskrifter lämna sedan in dom till den svenska skatte myndigheten dom har egna översättare o vill helst ha orginal på thai har hänt för många ggr att de blivit fel av översättarna där nere.....
alltså behöver du inte gå till forrain affairs eller svenska ambasaden me dom klara pappena från amphur

o sen till den föregående inlägget ja du måste va me på amphur o skriva under papperna

mvh
glimten66 :wai:

hej glömde en sak om du befinner dig i sverige kan du lämna in alla papper för legalisering på UD här i stockholm så slipper du att åka till svenska ambasaden i BKK

glimten66 :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp