giftermål

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

minying

Gäst
Jag har läst om giftorätt på ca 100 00 Bath. Med vad har ett Thailändskt äktenskap för juridiskt värde i Sverige? Registreras det? Vad gäller för giftorätt , arvsrätt mmi framtiden. Vad gäller i Thailand och vad gäller i Sverige? Någon som vet något?
Det bröllop jag talar om är ett privat "bröllop" där modern skall få pengarna osv, utan några utifrån kommande vigselförättare, bara en liten familje ceremoni. :question:

""minying" " sa:
Jag har läst om giftorätt på ca 100 00 Bath. Med vad har ett Thailändskt äktenskap för juridiskt värde i Sverige? Registreras det? Vad gäller för giftorätt , arvsrätt mmi framtiden. Vad gäller i Thailand och vad gäller i Sverige? Någon som vet något?
Det bröllop jag talar om är ett privat "bröllop" där modern skall få pengarna osv, utan några utifrån kommande vigselförättare, bara en liten familje ceremoni. :question:
Grattis till brölloppet: Själv gifte gumman å jag oss på mitt/vårat lantställe i
roslagen å sedan i Thailand,hemma i byn Nong Pai Wang Hin Sisaket. För
att du skall bli upptagen i byn går du igenom de tre portarna. Du får betala en symbolisk summa vid varje port. Kul grej.Vet inte om dom har samma överallt. D etta gäller Isan.Gifter man sig i Sverige först gäller det även i Thailand och tvärt om. Fast det måste registreras i resp. land.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp