Glöm ej att kolla........innan resan

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Enligt vad jag har hört så har Air Asia sänkt tillåten vikt att ha med som bagage till 15 kilo per person och resa.
Ska du ut och resa så är detta väldigt viktigt. Det kan bli dyrbart att ha med sig för mycket i bagaget.

Det är säkert inte bara Air Asia som ändrat på reglerna så kolla detta så det inte kommer som en chock på flygplatsen.

marianne
 
Är det incheckat bagage du menar då? Kan man omfördela så att man har 15 kg incheckat och kanske upp till 10 kg i handbagaget?
 
Hej Rippe!!!

Jag har varit inne på Air Asia´s hemsida och kollat och det stämmer som jag skrev:

Free Baggage Allowance: You may transport free of charge checked Baggage up to a maximum weight of 15 kg subject to the conditions and limitations contained in our Terms & Conditions.

här är reglerna om cabinbagage

Unchecked Baggage: Only one (1) piece of baggage is allowed to be carried on board provided that it does not exceed the dimensions of 56cm X 36cm X 23cm and provided that it does not weigh more than 7kg. Such baggage must fit under the seat in front of you or in an enclosed storage compartment in the cabin. Items determined by us to be of excessive weight or size or of an offensive nature will not be permitted on board.

Jag vet inte hur hårda de har blivit men detta har väl kommit till för att värna om miljön skulle jag tro. Jag tror att fler flygbolag kommer att följa efter eller kanske redan har "hängt på"

så därför kolla noga så du inte blir förvånad och åker på extra avgifter.
När vi skulle flyga sist med Air Asia ifrån Krabi till BKK så var det en familj med ett litet barn som de hade en sulky till och de fick problem. De hade åkt tidigare ifrån BKK och allt hade gått som på räls men som sagt i Krabi var de stentuffa. Jag vet inte hur det gick för dem men jag hoppas att det löste sig.

ha re gött
marianne
 
hej!!!

Jag och mina familjemedlemmar har fixat oss "medlemskap" i Royal Thai Orchide eftersom vi reser ofta med Thai Airways.
I vanliga fall flålr man ha 20 kg incheckat bagage men vi får ha 30 kilo på grund av vårt medlemsskap. Vi får dessutom poäng för varje resa.

marianne
 
glöm ej att kolla passet noga innan du ska iväg.

Är det giltigt 6 månader ifrån inresedatum?

Är det helt.

Jag råkade ut för ett dilemma nu när vi reste i februari. jag hade inte öppnat passet sedan i somras och stod på arlanda och skulle lämna passet.
De talade då om för mig att mitt pass höll på att gå sönder och sa att jag kunde få problem under resan.
jag blev då lite nervös och frågade om de hade lite lim så att jag kunde laga det, men det fick man absolut inte göra.
Under resten av resan när man skulle ha mitt pass var lite stressande.
-Tänk om de skulle förstöra passet när de skulle titta.
Nu gick allt bra och jag får väl snart fixa ett nytt eftersom jag ska iväg igen om ca 9 veckor.

marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
4 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
174
Visningar
8 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Lhon Gen
L
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
27
Visningar
13 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp