googla för positivt syfte eller negativt dito??

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Mr Newdawn, 20 mars 2017.

1. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

Har ofta undrat vad det är egentligen som driver vissa människor. Jag märker hur man med lätthet kan lägga märkligt många minuter på att googla fram tråkigheter. Men man har underbart svårt att googla fram kunskap, och information om saker som man egentligen behöver ha mycket mer nytta av. Där är man inte villig alls i samma utsträckning att googla...

Ja människor är en konstig sort, eller i alla fall vissa av dom..

2. nmax

nmax Forumveteran

Punka på cykeln?

rowa, Acke, gunnarg och 2 andra gillar detta.
  3. Berralund

Berralund Forumveteran

Sen finns tyvärr dom som inte behöver googla, dom är jobbiga i sina skriverier utan den hjälpen. :rolleyes:

rowa, gunnarg, Micke.T och 3 andra gillar detta.
  4. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Googla kan också vara som att läsa Kalle Anka eller Fantomen alltså man kan hitta en och annan kunskap eller sanning men det är väl dold och egentligen kräver mycket mera kunskap än att läsa facklitteratur.
    Det där att ankripa andra med nedsättande kommentarer tycker jag är bara bevis på att man själv saknar kunskap eller argument.
    Även i verkliga livet bör åsikter strida men respekt för människan bestå.

eirkar, Lyco och Berralund gillar detta.
  5. Janne

Janne Gäst

I skolan fick man lära sig källgranskning, dvs försöka att analysera sanningshalten. På den tiden fanns ju kalla kriget.

Samma teknik kan man använda när man googlar. Det svåraste med att googla är att ange korrekta sökord och förstå de olika sökverktyg.

6. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

Ja sedan finns det ju dom som skjuter utanför helt här i tråden.. Läs och skriv igen Berralund och försök att vara trevlig,,, sabba nu inte denna tråden också...

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. gunnarg

gunnarg Forumveteran

Varför tror du att det var dig han pekade ut? Laga punkan på cykeln.:laugh:

Spången gillar detta.
  9. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

tjenare gunnarg du trogne vän, kul att du hörde av dig.... har saknat dig sedan sist!!

10. Berralund

Berralund Forumveteran

Dessutom var det inte jag som skrev om punka och jag har inte pekat ut någon. Skrev i allmänna ordalag, om någon känner sig träffad kan jag inte rå för.

eirkar, rowa och Spången gillar detta.
  11. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

Ja du är den du är Berralund, du pekar aldrig ut någon, du insinuerar bara riktigt duktigt!! Vill ha ryggen fri...
    Som politikern sa en gång; - "feg eller smidig, det är frågan"!!!

12. Berralund

Berralund Forumveteran

Varför skall man nödvändigtvis peka ut någon? Det har inget med feghet att göra, ej heller om att ha ryggen fri. Det har med hyfs och normalt folkvett att göra.

Var nu snäll att undvika personangrepp framöver, det är nämligen det som jag och dom flesta med mig klarar av att avstå ifrån.

eirkar, gunnarg, rowa och 3 andra gillar detta.
  13. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

Sluta då nån gång med billiga insinuationer, som du sedan inte vill stå för....
    Tack för ordet!!

14. kurant

kurant Forumräv

Finns det inte utvisningsbås och banningar?

gunnarg, rowa och Spången gillar detta.
  15. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

Jag tror banne mig att jag älskar dig..... du kan inte låta bli mig heller kurant... Kul med människor som inte har ett liv, hehehehe...

16. kurant

kurant Forumräv

nä, det är mycket nu.....

gunnarg gillar detta.
  17. kurant

kurant Forumräv

Nu har det ju i alla fall varit en viss rättvisa då väldigt få klarat sig utan påhopp från en och samma person.
    Tror ingen av dessa tagit detta på stort allvar.

Men frågan är väl om det lockar nya medlemmar att skriva här och direkt få sin dos av "sleven”.

Medlemsantalet är ju högt på TS i alla fall, och nya medlemmar varje vecka, men men..........

eirkar, Holmen, gunnarg och 3 andra gillar detta.
  18. mackes

mackes Forumveteran

Nya personliga påhopp!!!

gunnarg, Berralund, Spången och 3 andra gillar detta.
  19. Lyco

Lyco Forumveteran

Sätt igång och Googla fram lite kunskap då, så vi får lära oss!!

gunnarg, Berralund, Spången och 3 andra gillar detta.
  20. nils

nils Nykomling

Vad driver samma person/medlem att ständig komma personliga påhopp så fort någon är av annan åsikt än den själv?

Spången gillar detta.
  21. kurant

kurant Forumräv

Hade man svaret på sånt så hade man nog suttit och smuttat på ett glas Moet, köpt med pengarna från Nobel-stiftelsen.

gunnarg, Holmen, Micke.T och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Liknande ämnen -
  1. kurant
    Svar:
    12
    Visningar:
    236
  2. Phonta
    Svar:
    0
    Visningar:
    124
  3. kurant
    Svar:
    7
    Visningar:
    183
  4. Jonas
    Svar:
    28
    Visningar:
    709
  5. Jonas
    Svar:
    3
    Visningar:
    166
  6. Henry11
    Svar:
    19
    Visningar:
    754
  7. Skufff
    Svar:
    7
    Visningar:
    333
  8. mackes
    Svar:
    32
    Visningar:
    590
  9. Jan-Åke Petersson
    Svar:
    28
    Visningar:
    832
  10. Nam Falang
    Svar:
    33
    Visningar:
    933
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?