Här fortsätter vi våra intressanta diskussioner som blev OT

 
Har någon här flugit business med Qatar?
Om?
Så förstår jag att det finns loungen i doha, men finns det tillgång till den även på Landvetter och i Bangkok?
 
Har någon här flugit business med Qatar?
Om?
Så förstår jag att det finns loungen i doha, men finns det tillgång till den även på Landvetter och i Bangkok?
Dom ingår i OneWord alliansen tillsammans med bl.a FinnAir, Cathy Airways och British Airways.
Dom har lounge snart överallt i ett samarbete.
I Göteborg i terminal 1 Vinga Lounge.

Bara att boka :):)
 
Vi har bara flugit ekonomi och premium innan, vore roligt att testa business en gång åtminstånde.
Ska ni absolut prova. Själv har jag bara flugit business med Finnair en gång, och det va väl okej, bästa var att man kan ligga utsträckt, mat och dryck sådär. Men antar att Qatar,s business är bättre då jag kan jämföra med Emirates A380 i economy som är jättebra.
 
Ska ni absolut prova. Själv har jag bara flugit business med Finnair en gång, och det va väl okej, bästa var att man kan ligga utsträckt, mat och dryck sådär. Men antar att Qatar,s business är bättre då jag kan jämföra med Emirates A380 i economy som är jättebra.
Har flugit business class med Qatar Airways ett antal gånger i tjänst. :thumbsup: Deras business lounge i Doha :thumbsup::thumbsup::thumbsup:. Emirate och Etihad jämlika.

I morgon flyger jag snikbusiness med Norwegien. Sista dagen i Thailand för denna gången. :(

Döttrarna har arrangerat födelsedagsmiddag för mig på Måndag. :)
 
Det är många andra som förstår och därför existerar lounger.
Kul att folk unnar sig lite extra. Gör man inte det så är det ju ingen idé att tjäna pengar utöver existensminimum
Det kostar att göra mellanlandningar också för oss som flygerbfrån Landvetter.
Öl o mat kostar på mellanlandningarna så det måste kan ju räkna av om man åker bättre -:)
 
Det kostar att göra mellanlandningar också för oss som flygerbfrån Landvetter.
Öl o mat kostar på mellanlandningarna så det måste kan ju räkna av om man åker bättre -:)

Precis. Bor man där man alltid har direktflyg till målet så tar man ”loungetiden” hemma.
För oss som ibland får onödigt långa mellanlandningar eller många sådana, så är det väldigt bekvämt om man jämför med att sitta på någon sketen stol vid en överfull gate.

Finns väl inget bättre än att faktiskt känna att man får något extra för det man har slitit ihop.
En business class åtminstone en gång i livet ödelägger inte livsekonomin även om man inte klarar av att flyga biz varje gång.

Jag tycker TT ni ska unna er en lite finare resa och använda själva resan som en del av semestern.

Kan ni hitta ett bra pris så tycker jag att ni ska slå till.
 
Ska ni absolut prova. Själv har jag bara flugit business med Finnair en gång, och det va väl okej, bästa var att man kan ligga utsträckt, mat och dryck sådär. Men antar att Qatar,s business är bättre då jag kan jämföra med Emirates A380 i economy som är jättebra.
Jag visste att @Krille från åsanisseland va en jetsettare:pverkar vara bra business med kräftfisket:D;):)
 
Doha är fint även utan business. Men på den flotta restaurangen vid gaten smakade cappiccinon röv. Filippinorna var trevliga
 
Det kostar att göra mellanlandningar också för oss som flygerbfrån Landvetter.
Öl o mat kostar på mellanlandningarna så det måste kan ju räkna av om man åker bättre -:)
Äter å dricker aldrig nåt på mellanlandningen, väljer alltid en biljett med kort mellanlandning typ Lufthansa så hinner man inte mer än byta plan.
 
 
 
Tillbaka
Topp