Här lever du bäst på din pension.

 
Vad är det för fel med Sverige då, ett mångkulturellt land, man har lite av alla kontinenter. Du kan köpa Baklava på Möllevångstorget och samtidigt höra lite arabiska. Bland annat.
Där harvar en och annan finne också, såna som inte har haft förstånd att flytta hemåt.
Lite lustigt att så många vill bli klimatflyktingar från Sverige. :rolleyes: :D
 
Vad är det för fel med Sverige då, ett mångkulturellt land, man har lite av alla kontinenter. Du kan köpa Baklava på Möllevångstorget och samtidigt höra lite arabiska. Bland annat.
Där harvar en och annan finne också, såna som inte har haft förstånd att flytta hemåt.
Lite lustigt att så många vill bli klimatflyktingar från Sverige. :rolleyes: :D

Haha hörde en Britt klaga som fan på att det bara fanns Kebab, Pizza och annan skitmat att äta om man skulle äta ute i Sverige...
Han hade tydligen missat de restauranger som serverar riktig mat strax under 1000-lappen. ;)
 
Haha hörde en Britt klaga som fan på att det bara fanns Kebab, Pizza och annan skitmat att äta om man skulle äta ute i Sverige...
Han hade tydligen missat de restauranger som serverar riktig mat strax under 1000-lappen. ;)

Hej

Just engelsmän ska nog ligga lågt när det handlar om mat, har för mig att dom anses ha Europas sämsta mat.

Sen finns det väl få städer som har så mycket skräpmat som London.

Mvh isan lover
 
Hej

Just engelsmän ska nog ligga lågt när det handlar om mat, har för mig att dom anses ha Europas sämsta mat.

Sen finns det väl få städer som har så mycket skräpmat som London.

Mvh isan lover

Carvery finns överallt och det är inte dåligt. Streetfood är även det bra mkt mer autentiskt och du för mer för pengarna.
Pizza är nästan svårt att hitta jämfört med Sverige.
Screenshot_20180513-181451.png

Streetfood, burgare med cheese o bacon mm. som garanterat mättar för runt 30 spänn.
Screenshot_20180513-181455.png

Screenshot_20180513-181458.png


Jag brukar äta frukostbuffé på Toby för 4,50 GBP
 
Carvery finns överallt och det är inte dåligt. Streetfood är även det bra mkt mer autentiskt och du för mer för pengarna.
Pizza är nästan svårt att hitta jämfört med Sverige.
Screenshot_20180513-181451.png

Streetfood, burgare med cheese o bacon mm. som garanterat mättar för runt 30 spänn.
Screenshot_20180513-181455.png

Screenshot_20180513-181458.png


Jag brukar äta frukostbuffé på Toby för 4,50 GBP

Hej

Jag har ju jobbat en del i London och andra platser i England, enligt mig äter dom flesta engelsmän alldeles för fet och onyttig mat, visst finns det bra snabbmatsställen men dom är absolut inte dom vanligaste, flottiga hamburgare, halvkalla pommes o.s.v.

Dom flesta engelsmän jag har träffat via jobbet ursäktar sig för den mat som erbjuds och rekommenderar Indisk, Thailändsk eller Kinesisk mat när vi går ut på kvällen efter jobbet.

Engelsk frukost går väl an men den ljusa korven utan köttinnehåll ratar jag, men skulle jag äta sånt till frukost varje dag så skulle jag nog gå upp 25 kg på ett år.

Man märker stor skillnad på matkulturen i länder som Italien, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz och Polen.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag har ju jobbat en del i London och andra platser i England, enligt mig äter dom flesta engelsmän alldeles för fet och onyttig mat, visst finns det bra snabbmatsställen men dom är absolut inte dom vanligaste, flottiga hamburgare, halvkalla pommes o.s.v.

Dom flesta engelsmän jag har träffat via jobbet ursäktar sig för den mat som erbjuds och rekommenderar Indisk, Thailändsk eller Kinesisk mat när vi går ut på kvällen efter jobbet.

Engelsk frukost går väl an men den ljusa korven utan köttinnehåll ratar jag, men skulle jag äta sånt till frukost varje dag så skulle jag nog gå upp 25 kg på ett år.

Man märker stor skillnad på matkulturen i länder som Italien, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz och Polen.

Mvh isan lover

Jo Polsk mat är inte flottigt menar du 5555
 
Hej

Jag har ju jobbat en del i London och andra platser i England, enligt mig äter dom flesta engelsmän alldeles för fet och onyttig mat, visst finns det bra snabbmatsställen men dom är absolut inte dom vanligaste, flottiga hamburgare, halvkalla pommes o.s.v.

Dom flesta engelsmän jag har träffat via jobbet ursäktar sig för den mat som erbjuds och rekommenderar Indisk, Thailändsk eller Kinesisk mat när vi går ut på kvällen efter jobbet.

Engelsk frukost går väl an men den ljusa korven utan köttinnehåll ratar jag, men skulle jag äta sånt till frukost varje dag så skulle jag nog gå upp 25 kg på ett år.

Man märker stor skillnad på matkulturen i länder som Italien, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz och Polen.

Mvh isan lover

Indisk ses nog nästan som Engelsk mat numer... precis som Pizza och hamburgare ses som svensk.

Jag har varit mkt i Frankrike Tyskland och en del i Polen med. Sömst är helt klart Polen där man serveras tex. Tre kötträtter med potatis och inget går att äta för det e bara flott. Fransk mat.. där får man ha djupa fickor... men en o annan baguette har man råd med eller ibland kinesiska smårätter för 5 euro per st.. en flaska vatten kostar 4 euro på gatan i Paris osv..
Tyskland finns ätbar mat där precis som i England men sämre och dyrare.
 
Jo Polsk mat är inte flottigt menar du 5555

Hej

Smaken är ju som baken men själv uppskattar jag absolut det Polska köket, god och smakrik husmanskost, gott bröd, goda soppor och inte minst alla goda korvar som gärna ska avnjutas utomhus längs floden Wisla, grillade tillsammans med en god öl.

Smalmat är det inte men men maten har både tradition och smak.

Mvh isan lover
 
Indisk ses nog nästan som Engelsk mat numer... precis som Pizza och hamburgare ses som svensk.

Jag har varit mkt i Frankrike Tyskland och en del i Polen med. Sömst är helt klart Polen där man serveras tex. Tre kötträtter med potatis och inget går att äta för det e bara flott. Fransk mat.. där får man ha djupa fickor... men en o annan baguette har man råd med eller ibland kinesiska smårätter för 5 euro per st.. en flaska vatten kostar 4 euro på gatan i Paris osv..
Tyskland finns ätbar mat där precis som i England men sämre och dyrare.

Hej

Själv räknar jag nog fortfarande Indisk mat som just indisk, pizza är inte heller Svensk mat för mig, samma sak med hamburgare, men det kan ju bero på min ålder.

Min pojk som växer upp nu kanske kommer att se detta som Svensk mat.

Mvh isan lover
 
Hej

Själv räknar jag nog fortfarande Indisk mat som just indisk, pizza är inte heller Svensk mat för mig, samma sak med hamburgare, men det kan ju bero på min ålder.

Min pojk som växer upp nu kanske kommer att se detta som Svensk mat.

Mvh isan lover

Sen har ju Indien varit en del av Brittiska imperiet några år och kan ha påverkat Englands kök lite grann..
 
Sen har ju Indien varit en del av Brittiska imperiet några år och kan ha påverkat Englands kök lite grann..

Hej

Själv skulle jag vilja gå ännu längre här, nästan all mat som är ätbar i England härstammar ju ifrån dom forna kolonierna och inte sällan är det ju dessutom invandrare ifrån dessa forna kolonier som driver dessa restauranger, lagar och säljer denna mat till engelsmännen.

Mvh isan lover
 
Jag tror allt att pizza räknas som husmanskost i Sverige idag. Jag räknar det som den enda "svenska" maten jag saknar när jag är utomlands :)

Den enda "svenska" maten jag börjar bli förbannad över att den ändras på många ställen är julbordet. På senare år har det på en hel del ställen blivit kalkonköttbullar, kalkon "skinka" och annat vilket förstör för mig som vill ha prinskorvar, köttbullar, julskinka med mera i STORA lass :) Men som tur är kan jag alltid fixa julmat hemma :)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T
B
Svar
24
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp