Här lever du bäst på din pension.

 
Pizza har definitivt blivit svenskarnas husmanskost, precis som västmat i Thailand.
Det syns mer och mer i gatubilden, fler och fler feta människor.
Det är väl nakdelen med mångkulturella samhällen, alla tar bara godbitarna från hemlandets kost och anser att den maten är den godaste.
Annars är kulturberikningen bara positivt läser man på Fablernas värld.
Kanske det att människor sryrs mera av känslor än hjärnan idag är en delförklaring till detta :eek: :p
 
Pizza har definitivt blivit svenskarnas husmanskost, precis som västmat i Thailand.
Det syns mer och mer i gatubilden, fler och fler feta människor.
Det är väl nakdelen med mångkulturella samhällen, alla tar bara godbitarna från hemlandets kost och anser att den maten är den godaste.
Annars är kulturberikningen bara positivt läser man på Fablernas värld.
Kanske det att människor sryrs mera av känslor än hjärnan idag är en delförklaring till detta :eek: :p
Här hemma finns det ett antal pizzerior, fattar inte hur alla kan överleva. Men starta eget bidrag mm hjälper väl till antar jag. Ytterst sällan att vi köper pizza, föredrar thailändsk husmanskost.
 
Pizza har definitivt blivit svenskarnas husmanskost, precis som västmat i Thailand.
Det syns mer och mer i gatubilden, fler och fler feta människor.
Det är väl nakdelen med mångkulturella samhällen, alla tar bara godbitarna från hemlandets kost och anser att den maten är den godaste.
Annars är kulturberikningen bara positivt läser man på Fablernas värld.
Kanske det att människor sryrs mera av känslor än hjärnan idag är en delförklaring till detta :eek: :p
Oj angående PIZZA husmanskost ,för mig är det en bakterieplatta (skämt) som jag kanske naggar två ggr året i Sverige
 
Hej

I expressen listar man för och nackdelar på dom länder där man som Svensk lever bäst på sin pension, Thailand är naturligtvis med, men i topp ligger Portugal och Frankrike.

https://www.expressen.se/dinapengar/landerna-dar-du-lever-bast-pa-din-pension/

Mvh isan lover



Till Isaan Lover.

Varför lägger du in en skitartikel som denna från Expressen,
i detta forum som handlar om Thailand?


Artikeln handlar om de ekonomiska fördelarna med Portugal, Frankrike, Italien, och inte om Thailand.
 
Oj angående PIZZA husmanskost ,för mig är det en bakterieplatta (skämt) som jag kanske naggar två ggr året i Sverige

Ja gör Pizza lite då o då men äter just inget själv. Gillar det inte, anledningen kan vara att jag spelade sax som ung och var på ett evenemang i Stockholm för länge sedan.
För oss i orkestern bjöd de pizza som frukost, lunch och middag fyra dagar i sträck.
Åt inte pizza på tio år efter denna händelse och den vägen är det.
Visst kan man göra pizzamåltiden nyttig totalt sett om man vill men det har inget med det att göra i mitt fall.
Gillar helt enkelt thaimat som Berra och indiskt som en del mat är här uppe i norr. Smakrikt, gott och nyttigt.
Kom precis hem för vi var och åt på restaurangen neråt på gatan. Gemytligt, kanske inte så snyggt men härlig atmosfär och god mat. Man blir lycklig helt enkelt.
 
Kanske skulle tillagt att det ger guldkant på pensionärslivet i den bästa av länder soman kan välja. :eek: :p :cool:
 
Ja gör Pizza lite då o då men äter just inget själv. Gillar det inte, anledningen kan vara att jag spelade sax som ung och var på ett evenemang i Stockholm för länge sedan.
För oss i orkestern bjöd de pizza som frukost, lunch och middag fyra dagar i sträck.
Åt inte pizza på tio år efter denna händelse och den vägen är det.
Visst kan man göra pizzamåltiden nyttig totalt sett om man vill men det har inget med det att göra i mitt fall.
Gillar helt enkelt thaimat som Berra och indiskt som en del mat är här uppe i norr. Smakrikt, gott och nyttigt.
Kom precis hem för vi var och åt på restaurangen neråt på gatan. Gemytligt, kanske inte så snyggt men härlig atmosfär och god mat. Man blir lycklig helt enkelt.
Jag gillar pizza då o då, men har aldrig gjort min egen skulle vela prova kan man baka pizza på grillen?
 
Jag gillar pizza då o då, men har aldrig gjort min egen skulle vela prova kan man baka pizza på grillen?
Om du har lock på grillen går det bra. Bäst resultat blir det om du har en pizzasten, på galler blir den lätt bränd.
Annars finns det billiga små ugnar på varuhus. Såg en Electrolux miniugn för bara kring tre tusen bath, undrar om det var på Homepro.
 
Om du har lock på grillen går det bra. Bäst resultat blir det om du har en pizzasten, på galler blir den lätt bränd.
Annars finns det billiga små ugnar på varuhus. Såg en Electrolux miniugn för bara kring tre tusen bath, undrar om det var på Homepro.
Var i Udon för länge sen att kolla på vedugna dom gjorde efter dina önskemål
PRIS från 150.000tb och kravet var att en gaffeltruck fick plats :D:D:D:D
 
Några kreativa nysvenskar lagade pizza och sålde från lägenheten ovanför farsan i Säffle. Han ringde ju såklart bostadsbolagen och klagade, men inget hände... Det visade sig senare att folk från kommun och bostadsbolaget var där och handlade.:xmas_smiley:
 
Några kreativa nysvenskar lagade pizza och sålde från lägenheten ovanför farsan i Säffle. Han ringde ju såklart bostadsbolagen och klagade, men inget hände... Det visade sig senare att folk från kommun och bostadsbolaget var där och handlade.:xmas_smiley:
Hmmm, kreativt ja! Lagligt - Nej! Hälsovårdsinspektören borde hälsa på.
 
Här hemma finns det ett antal pizzerior, fattar inte hur alla kan överleva. Men starta eget bidrag mm hjälper väl till antar jag. Ytterst sällan att vi köper pizza, föredrar thailändsk husmanskost.
Skulle aldrig få för mig att äta pizza till lunch lr middag. Händer enstaka ggr att omdömet sviker framåt natten när fyllehungern kommer men sällsynt det också. Brukar för det mesta bli en nyttig burgare :D
 
Till Isaan Lover.

Varför lägger du in en skitartikel som denna från Expressen,
i detta forum som handlar om Thailand?


Artikeln handlar om de ekonomiska fördelarna med Portugal, Frankrike, Italien, och inte om Thailand.

Hej

Du läste nog inte hela artikeln, Thailand var ett av länderna som expressen hade granskat på precis samma sätt som Portugal, Frankrike och Italien m.m.

Anledningen till att jag länkade till detta var just att Thailand var ett av länderna som artikeln handlade om och Thailand är det ju många som är intresserade av på ett Thaiforum.

Mvh isan lover
 
Om du har lock på grillen går det bra. Bäst resultat blir det om du har en pizzasten, på galler blir den lätt bränd.
Annars finns det billiga små ugnar på varuhus. Såg en Electrolux miniugn för bara kring tre tusen bath, undrar om det var på Homepro.

Granit och gråsten har jag hört talas om, men vad är en pizzasten?
 
Om du har lock på grillen går det bra. Bäst resultat blir det om du har en pizzasten, på galler blir den lätt bränd.
Annars finns det billiga små ugnar på varuhus. Såg en Electrolux miniugn för bara kring tre tusen bath, undrar om det var på Homepro.
Det finns massor av ugnar för under 1000B som det funkar att grädda en pizza i, eller göra en Janssons, baka bröd mm.
Här en för 899B på BigC https://www.bigc.co.th/imarflex-multi-functional-oven-model-if-831-size-9-l.html
 
Granit och gråsten har jag hört talas om, men vad är en pizzasten?
Vad själva stenen är, granit eller annat vet jag inte men kan lägga en bild så du ser hur den ser ut.
20180515_150524.jpg

Fiffigt ha?
 
Det finns massor av ugnar för under 1000B som det funkar att grädda en pizza i, eller göra en Janssons, baka bröd mm.
Här en för 899B på BigC https://www.bigc.co.th/imarflex-multi-functional-oven-model-if-831-size-9-l.html
Har tittat på dom flesta men skulle satsa på E lux eller Hefele ändå för de är åtminstone lite isolerade. Mera värme i köket är kanske lite överkill här i paradiset.
Köpte en billig ugn till Nois jobb, funkar men bagaren svettas :eek:
 
Såg nåt program med mat Tina där hon sa att pizza stenar mm är överkurs, funkar lika bra med bakplåt och papper.
 
Såg nåt program med mat Tina där hon sa att pizza stenar mm är överkurs, funkar lika bra med bakplåt och papper.
Jag hade tänkt liknande, jag är inte mycket för tunna pizzor föredrar pan pizza så skulle funka för mig med någon bakplåt. Jag måste bara prova.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
trollet
T
B
Svar
24
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp