Hålla fysiken igång på äldre dagar

 
A

Anonym

Gäst
Jag har alltid försökt hålla min kropp i hyfsat god trim , nu har jag bestämt mig att gå tillbaka till min kondition /vikt som jag hade för ca 10 år sen . Snabba långa promenade på 1timme och femton minuter minst eggr/dag , ofta 2 ggr/dag . Sen till gymet här i Rejmyre 5 dagar i veckan , 2 dagar off unnar jag mig , det kostar endast 185kr /månad

Gym1.jpg


Gym3.jpg


Gym2.jpg
 
Jag har svårt att förstå varför det skall hackas på @EV hela tiden av vissa medlemmar, det börjar likna mobbing i mina ögon och det är en styggelse. Alla kan få krämpor av ena eller andra slaget när man blir gammal, det är inte alla förunnat att vara frisk som en nötkärna livet igenom.

Att skämta lite med glimten i ögat är en sak men det får inte gå för långt.
 
Hmmm, jag kan nog köpa det Berra , dock har han själv en stor del i det.. Man kan ju inte skriva vad som helst utan att man riskerar genmäle för vad man skriver ................
 
Är på gymmet å sliter just nu, samma som Phonta, 5 dagar i veckan. Men räcker inte å ställa in kroppen på gymmet som en del tror, stenhårt slit om det ska ge nåt, ju äldre man är desto hårdare måste man träna. Thaiglinen har stor respekt..
Låg en thai på bänkpressen å körde, han va lätt 190cm lång. Jag fråga om vi kunde köra ihop, jo det gick bra så jag ladda på 40 kg till på stången å körde 15 reps, lagom uppvärmning. Sa te han din tur, då gick han...
 
Senast redigerad av en moderator:
Här är min trim tur om dagarna cirka två kilometer ; och på förmiddagen blir det en halv timme
trim tur när vi handlar matvaror och titta i butiker .
Det är fint på våren när allt blomstrar , så vi har flera fina parker i Tidaholm .

P1070910.JPG


P1070911.JPG


P1070912.JPG


P1070913.JPG


P1070914.JPG


P1070919.JPG


P1070921.JPG


P1070927.JPG


P1070928.JPG


P1070929.JPG
 
Här är min trim tur om dagarna cirka två kilometer ; och på förmiddagen blir det en halv timme
trim tur när vi handlar matvaror och titta i butiker .
Det är fint på våren när allt blomstrar , så vi har flera fina parker i Tidaholm .

P1070910.JPG


P1070911.JPG


P1070912.JPG


P1070913.JPG


P1070914.JPG


P1070919.JPG


P1070921.JPG


P1070927.JPG


P1070928.JPG


P1070929.JPG
Är det din rehaptränare på bilderna?:laugh:
 
I Sverige är han så sjuk att han måste ha en vårdare.



60 % av dom som har rullator i Tidaholm är yngre en mig och har vårdare och färdtjänst .
Dei två på bild här kunde jag varit far till efter ålder , for jag är över 13 år äldre en dom .
Så man håller sig ung å med att motionära . Bilden tog min fru i dag .

IMG_3060.jpg
 
Är på gymmet å sliter just nu, samma som Phonta, 5 dagar i veckan. Men räcker inte å ställa in kroppen på gymmet som en del tror, stenhårt slit om det ska ge nåt, ju äldre man är desto hårdare måste man träna. Thaiglinen har stor respekt..
Låg en thai på bänkpressen å körde, han va lätt 190cm lång. Jag fråga om vi kunde köra ihop, jo det gick bra så jag ladda på 40 kg till på stången å körde 15 reps, lagom uppvärmning. Sa te han din tur, då gick han...

Glöm inte benen bara , ser allför många som ser ut som en kycklingbroiler , ser för djävligt ut med kycklingben på en för övrigt opropertionerlig överkropp ... Jag kör lätt men många rep , mycket mage , tunga vikter impar inte på mig , tar jag enkelt 90 i bänk vid min ålder så är det ok .
 
60 % av dom som har rullator i Tidaholm är yngre en mig och har vårdare och färdtjänst .
Dei två på bild här kunde jag varit far till efter ålder , for jag är över 13 år äldre en dom .
Så man håller sig ung å med att motionära . Bilden tog min fru i dag .

IMG_3060.jpg
Eeeeh............:rolleyes:

Aha ,därför du vill ha din fru som vårdare , så att du inte avviker från de övriga i Tidaholm, så kan du lägga undan rullatorn sen i Thailand .. God ide EV , jag blev fn trött efter eftermiddagens promenad på 6 kilometer i rask takt ...Skall kolla mina förutsättningar hos vårdcentralen här i Norrköping ....:thumbsup::)
 
För de som dristat sig att påstå att vi som är utskrivna kommer att få svårigheter att skriva in oss i vårdsystemet igen kan jag nu meddela att det tog exakt 9 dagar att bli helt inskriven dvs folkbokförd samt inskriven i socialsystemet . de som anser annat kan nu lägga ner skitsnacket och återgå till verkligheten samt sanningen i detta förut omdebatterade ämne .. Kollade hos polisen när jag sökte nya vapenlicenser samt idag hos vårdcentralen när jag listade oss hos husläkaren ..................
 
För de som dristat sig att påstå att vi som är utskrivna kommer att få svårigheter att skriva in oss i vårdsystemet igen kan jag nu meddela att det tog exakt 9 dagar att bli helt inskriven dvs folkbokförd samt inskriven i socialsystemet . de som anser annat kan nu lägga ner skitsnacket och återgå till verkligheten samt sanningen i detta förut omdebatterade ämne .. Kollade hos polisen när jag sökte nya vapenlicenser samt idag hos vårdcentralen när jag listade oss hos husläkaren ..................



Vård i Sverige om man är utlandssvenska .

www.1177.se/Skane/Regler-och-rettigheter/Vard-i-Sverige-om-man-ar-utlandssvensk/
 
 
 
Tillbaka
Topp