Hålla sig till ett forum eller fler...

 
A

Anonymius

Gäst
Jag skriver ju nästan bara i detta forum , har ju vikt av då och då men kikar på andra forum och det är slående vad lika forumen är egentligen, så tänker ibland varför skriva här om dagens rätt och sen i fyra till, kanske ni förstår vad jag menar.

Blir väl så antagligen, finns ju medlemmar i alla forum som deltar i fler en ett forum och så fort det dyker upp någon ny tråd i ett forum, implementerar man det ämnet i andra forum, så alla forum precis som TV-tablåerna, innehåller samma program som vevas om och om igen, precis så är det i alla Thaiforum också, samma ämnen dyker upp i alla andra forum och innehållsmässigt skiljer de sig inte, alltså man blir inte bredare för att man kollar i fler än ett forum.

Så nästan alla thaiforum är mer eller mindre en spegling av varandra.
 
Jag skriver ju nästan bara i detta forum , har ju vikt av då och då men kikar på andra forum och det är slående vad lika forumen är egentligen, så tänker ibland varför skriva här om dagens rätt och sen i fyra till, kanske ni förstår vad jag menar.

Blir väl så antagligen, finns ju medlemmar i alla forum som deltar i fler en ett forum och så fort det dyker upp någon ny tråd i ett forum, implementerar man det ämnet i andra forum, så alla forum precis som TV-tablåerna, innehåller samma program som vevas om och om igen, precis så är det i alla Thaiforum också, samma ämnen dyker upp i alla andra forum och innehållsmässigt skiljer de sig inte, alltså man blir inte bredare för att man kollar i fler än ett forum.

Så nästan alla thaiforum är mer eller mindre en spegling av varandra.

Håller inte med de andra forumen är för idioter förutom nilles då men där händer inget. Känns som Thailand har gjort sitt.
 
Håller inte med de andra forumen är för idioter

hehe.., ja nu var det ju inte frågan om idioter utan att det slående är, hur lika innehållsmässigt alla forum är.

Kan ju tänka mig att en del eller många kanske har vänner i andra forum de vill växla några ord med mer än att det skulle finnas något nytt under solen, alltså gräset är inte grönare på andra sidan.
 
hehe.., ja nu var det ju inte frågan om idioter utan att det slående är, hur lika innehållsmässigt alla forum är.

Kan ju tänka mig att en del eller många kanske har vänner i andra forum de vill växla några ord med mer än att det skulle finnas något nytt under solen, alltså gräset är inte grönare på andra sidan.

Jag är glad så länge de håller sig där och hoppas aldrig behöva se dem här.
 
När detta forumet "försvann" för ett tag sedan gick jag in på ett annat och kikade, reggade mig aldrig där, det jag läste vart väl mycket blandat, en del intressant:), men det mesta vart rent elaka, sarkastiska påhopp som jag avskyr.:thumbsdown::mad:
Nu när TS är tillbaka så stannar jag här. Har förresten FB också.
 
Horn -Per finns ju på fler än ett forum, så otrevligheter förekommer ju överallt , gäller bara att inte fala för frestelsen att "ge igen " vilket är riktigt svårt ibland, till och med ibland omöjligt ,,,,:D:D
 
Räcker med ett forum, att växla fram och tillbaka mellan olika forum blir bara förvillande.
Framförallt tråkigt över att behöva älta samma saker över och över igen.

Ja, var ju lite min tanke med tråden, ger inte mer av substans att fara i fler forum.
 
Jag skriver ju nästan bara i detta forum , har ju vikt av då och då men kikar på andra forum och det är slående vad lika forumen är egentligen, så tänker ibland varför skriva här om dagens rätt och sen i fyra till, kanske ni förstår vad jag menar.

Blir väl så antagligen, finns ju medlemmar i alla forum som deltar i fler en ett forum och så fort det dyker upp någon ny tråd i ett forum, implementerar man det ämnet i andra forum, så alla forum precis som TV-tablåerna, innehåller samma program som vevas om och om igen, precis så är det i alla Thaiforum också, samma ämnen dyker upp i alla andra forum och innehållsmässigt skiljer de sig inte, alltså man blir inte bredare för att man kollar i fler än ett forum.

Så nästan alla thaiforum är mer eller mindre en spegling av varandra.
Inte på Hästens forum där är det nästan dött men ibland dyker några alias upp för att visa att det händer något.5555
 
Det la ner för en massa år sedan.
Är någon av dom killarna ute på något forum..??
Tänker då på "bagagelastaren" från Märsta..
Eller han som var admin.. (Kommer inte ihåg vad hans nick var just nu)
Han öppnade ju något guesthouse i Phatong också..??

Pattaya Robban träffade jag väldigt ofta då jag bodde i Sumpan...
 
Är någon av dom killarna ute på något forum..??
Tänker då på "bagagelastaren" från Märsta..
Eller han som var admin.. (Kommer inte ihåg vad hans nick var just nu)
Han öppnade ju något guesthouse i Phatong också..??

Pattaya Robban träffade jag väldigt ofta då jag bodde i Sumpan...
Jag vet inte, om så är det med andra nick som jag inte känner till.
Pattaya Robban har jag på FB.
 
8:de februari 2006, då registrerade jag mig in på ChaiMai.com första gången och det har ju hänt en del sedan starten.
Namnbyte, lärt känna nya vänner och fått några ovänner.
Men 11 år på samma forum, det borde man få något för, man är ju som en trogen byracka, gläfser mycket, men biter aldrig husse el. matte...
:) ;) :)

Ett forum räcker....
 
Mitt Forumliv startade likt Jo-Be också här måste ha varit Slutet Av Dec 2004 eller början av Jan 2005 under ett nick Ban Jam eller Ban Jan eller nåt åt det hållet men hitta ej igen det när jag skulle börja bli lite aktiv gissningsvis runt 2007-2008 nån gång och då under detta alias.

Var då in på en del andra osäker om jag regga mig typ Thailandforum, Thaiforum, kanske nått hette Isaan också ?, å kanske nått till minnet har svikit vad dom hette å om jag var reggad, MPR Tror jag fortfarande jag är med i men brukar brukade mest gå in där å kolla bilder på Gottlands tråd + å han som har hade baren i Jomtien har nog inte skrivit mycket där några svar om khon kaen vad jag minns.

Hoppa av här när det i mitt tycke vart alldeles för många rena Troll å bråkstakar så gick då över till Sawatdee under några år innan det vart för mycket å tog en helpaus från forum på kanske 2 år? Å nu tillbaks tror det är att det börjar närma sig en mer permanent thaivistelse å självklart ett sug efter å se hur det gått för å hur livet är med gamla forumvänner.

Har ju trott i min enfald mellan varven att man var nästan iaf forumveteran:laugh: men ni snackar ju förfasen om både forum å nick som jag aldrig ens hört talas om så verkar som jag både är å kommer förbli nybörjare till döds dagar.

Å nu till sist då till trådstarten har nog varken ork tid eller kapacitet att vara aktiv i mer en ett åt gången.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
11
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
803
G
A
Svar
14
Visningar
3 K
W
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp