Handla med Thaibath casch eller använda Svensa slantar vid utresa från Thaialnd

 
A

Anonym

Gäst
Vi utvresa från Thaialnd och då inhandel av alkoholdrycker , vad blir mest ekonomiskt som det ser ut idag , handla med cash Thabath i taxfee eller använda Svenskt Bankkort , tänker mest på kuserna Vs priset på Suwan
 
Vi utvresa från Thaialnd och då inhandel av alkoholdrycker , vad blir mest ekonomiskt som det ser ut idag , handla med cash Thabath i taxfee eller använda Svenskt Bankkort , tänker mest på kuserna Vs priset på Suwan

Du verkar redan köpt varorna... ;);)

Svaret beror ju såklart på vilken kurs du betalade när du köpte Thaibahthen.

Men med tanke på att du ville få slut/för ut dina thaibaht. Så lämpligen handlar du upp dem!
 
Hej

Så är det ju faktiskt i flera fall, Thailand har en ovanligt dyr tax free.

Mvh isan lover
Fast kan göra klipp på andra taxfreevaror, köpte min Galaxy S7 på taxfree inne på flygplatsen, 1600kr billigare än i Sverige på elgiganten.
Min tablet jag köpte där inne var runt 800-1000kr billigare.

Skall jag ha ny telefon eller tablet så kollar jag Suvarnhabumi, ta också presentkorten som delas ut plus kolla dom olika butikerna för dom gångerna jag handlat har det vart butik som förutom taxfree, haft rea på den varan och presentkort.
 
Finns inte den Whiskeyn jag vill ha annat än just där ,"Black Rock" var annars finns denna , har aldrig sett den ute i handeln, Annan billigare kan man handla på tillex Tops , som har helt OK priser
Men har du redan baht som du vill göra dig av med blir det ju självklart bäst för stunden om du inte skall vänta och hoppas att kronan går ner mer och växla senare?
Annars får du ju betala växelkurs etc.
 
Ungefär som jag tänkte , Bathen som diskuterades förut finns inte längre i landet , jo iofs så finns de , men har bytt ägare så att säga , och den gamla ägaren fick en annan valuta ;) men har en del kvar och det borde vara det mest fördelaktiga,
Vad då för gott det var jo länge sen , har inte lust att ha en halvfmögenhet har bara , kommer åter i oktober har jag tänkt mig , men bara två månaders hojtripp utan gumman
 
Tyvärr så är det inte denna jag åsyfter utan en betydligt bättre dryck
Bowmore Black rock , kanske det tredubbla priset
1552909411009.png
 
Den finns nog bara på flygplatsen.
Tror detsamma och även min vän i Sverige som alltid får en av mig som present , En riktigt njutbar dryck , och han är en riktig kännare av dessa ädla drycker , jag uppskattar även det även jag , efter jakten i stugan på vintern vid en brasa , gärna en snygg Asiat i knät ,men dem är det bristvara på i Svenska skogar ;)
 
Tror det är en special utgåva från Bowmore som bara säljs på Duty Free runt om i världen.

En no age
 
Tyvärr så är det inte denna jag åsyfter utan en betydligt bättre dryck
Bowmore Black rock , kanske det tredubbla priset
1552909411009.png

Om jag får gissa så är det nog samma pris hemma på systemet.
Köpte den en gång när jag åkte till Thailand. Den är helt ok faktiskt

Edit: Ser att Kurant säger att det är en Taxfree only.
Går nog att beställa hem ändå
 
 
 
Tillbaka
Topp