Handla Thai livsmedel via näthandel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Sophon

Gäst
Hejsan!
Mitt namn är Sophon Treenet
Jag har startat en thailänsk livsmedelsbutik på nätet och jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenhet av att handla mat på nätet samt att ni någonsin kommer att handla mat via näthandel.
Tacksam för alla svar!
Ha det bra.
Sophon

Kommentar av forumvärden: Då frågan förr eller senare kommer att dyka upp vad den aktuella butiken heter så hittar ni den listad på https://thaisnack.se/threads/affaer...or-livsmedel-fran-asien-butiker-i-sverige.319 Se www.thaibutik.se just nu butik nr 2 i listan.
(Länk nämns med stöd av att diskussionen kräver det)

Senast redigerad av en moderator:

Glimten

Forumveteran
Trevligt och välkommen hit, dock så har jag aldrig handlat mat på nätet, och kommer nog aldrig att göra det, då jag vill se och känna på produkten, men iden kan vara ok.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag har en känsla av att min fru känner på samma sätt, hon vill gärna se och kolla vad hon köper. Men det hela är förstås beroende främst av kvalitet och priser samt närheten till butiker som säljer livsmedel.

Frugan är väldigt kvalitetsmedveten så det tror jag generellt är nyckeln till framgång.

Lycka till!

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Hej och välkommen
Jag har ingen erfarenhet av att handla mat på nätet men skulle nog kunna tänka mig att göra det. Kanske inga färskvaror men det finns ju mycket annat att handla. Priset kommer nog att spela en liten roll också.

Glimten

Forumveteran
@Sophon Du har ju en hel del att välja på och att man kan betala med paypal är bra ;) men att det kan ta upp till 10 dagar att få hem paketet kanske inte är så bra, var tar paketet vägen om det väger mer än 20 kg, hamnar det då hos dhl's lager om man inte kan vara hemma?

G

Golden

Gäst
Om ni går in o tittar på thaibutik.se så kan ni få en uppfattning av prisbilden.
Jag har ingen aning men såg bra ut.
Är prisbilden ok så är det väl bara att handla , tror att ute i butik är det dyrare.

A

Anonymius

Gäst
Nja, då går jag nog till min lokala handlare för 20 kr:)
Summa (1 produkter): 15 kr
Frakt (inkl. 25.0% moms): 59 kr
Moms 12.0%: 1,61 kr
Moms 25.0%: 11,80 kr
Total moms: 13,41 kr
Totalt exkl. moms: 60,59 kr
Totalt inkl. moms: 74 kr

Lyco:wai:

Senast redigerad av en moderator:

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Hejsan!
Mitt namn är Sophon Treenet
Jag har startat en thailänsk livsmedelsbutik på nätet och jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenhet av att handla mat på nätet samt att ni någonsin kommer att handla mat via näthandel.
Tacksam för alla svar!
Ha det bra.
Sophon

Kommentar av forumvärden: Då frågan förr eller senare kommer att dyka upp vad den aktuella butiken heter så hittar ni den listad på https://thaisnack.se/threads/affaer...or-livsmedel-fran-asien-butiker-i-sverige.319 Se www.thaibutik.se just nu butik nr 2 i listan.
(Länk nämns med stöd av att diskussionen kräver det)
För mig så får jag en annan kalkyl än @Lyco för här finns ingen lokal thailändsk livsmedelsbutik inom 5 mils avstånd. Att handla över Internet tycker jag är ett bra alternativ för mig, något som jag garanterat kommer att utnyttja. En säck med gott ris kan vara en bra början och det låter bekvämt att få den hemkörd också. :D

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Självklart är ditt upplägg perfekt för dom som i likhet med Olsson har långt till närmaste thaiaffär. Och beställer man mycket åt gången så blir frakten inte så dyr. Jag hoppas och tror att din butik går en lysande framtid till mötes.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Ja, det är bra att det nu finns en sådan möjlighet. Jag tycker man ska försöka gynna sådana saker som man tycker är bra. Det kan vara internetbutiker, lokala lanthandeln, tjänster, tidningar webbsidor och annat. För mig är internethandel med thailivs perfekt. @Sophon, det är lite off topic men vilket är erat allra godaste ris (20 kg) ?? Pris spelar ingen roll, bara det är ett riktigt gott ris.

S

Sophon

Gäst
Trevligt och välkommen hit, dock så har jag aldrig handlat mat på nätet, och kommer nog aldrig att göra det, då jag vill se och känna på produkten, men iden kan vara ok.
Tack för att jag fick vara med här.
Vi har inga färska eller frysta varor. De varorna som vi har i butiken är samma varor som i övriga affärrer. Skillnaden är utbud och priset.

S

Sophon

Gäst
@Sophon Du har ju en hel del att välja på och att man kan betala med paypal är bra ;) men att det kan ta upp till 10 dagar att få hem paketet kanske inte är så bra, var tar paketet vägen om det väger mer än 20 kg, hamnar det då hos dhl's lager om man inte kan vara hemma?
Hej Glimten
Genomsnitt av leverans tid är 3 dagar, t ex motagen betalning Måndag=skicka från lager Tisdag=Frame vid Servicepiont Onsdag efter middag. Om paketet väger mer än 20kg då finns det hem leverans. DHL ringer och boka en tid när du är hemma.

S

Sophon

Gäst
Självklart är ditt upplägg perfekt för dom som i likhet med Olsson har långt till närmaste thaiaffär. Och beställer man mycket åt gången så blir frakten inte så dyr. Jag hoppas och tror att din butik går en lysande framtid till mötes.
Tack Berralund
Det gäller att utnyttja fraktkostnad så effektiv som möjligt.
Vi har faktisk fått en beställning från en kvinna på över 20kg och frakt kostnaden blir 149kr.
Paketen skickas hem till dörren. Kunden bor i en liten kommun som jag har aldrig hört talas om och
hon är mycket tacksamt att vi finns.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
A Handla med Thaibath casch eller använda Svensa slantar vid utresa från Thaialnd Allmänt thailandforum 17
S Handla med kort Allmänt thailandforum 9
G Vad är billigt att handla i Thailand? Allmänt thailandforum 1
T handla skivor , musikvidoes m.m. ? Thailändsk kultur och traditioner 1
Isan Lover Thai Massaman curry toppar lista ifrån CNN över världens bästa mat. Matprat (Thailändska köket) 4
Isan Lover Muay Thai mästare dog av bett ifrån tusenfoting. Thailändska Nyheter 4
Ziplock Söker Barnkanalen - fast på thai Allmänt thailandforum 3
Matt82 Marinader, thai eller andra recept Matprat (Thailändska köket) 9
L Halv Thai, önskar söka Thai medborgarskap Uppehållstillstånd och visum mm 23
P Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ? Thailändskt reseforum 95
Gottland Inga nya medlemmar pa valdigt lange pa Thai snack Allmänt thailandforum 138
Isan Lover Thai Hälsominister säger att utlänningar är smutsiga och inte duschar. Thailändska Nyheter 63
Satun4Life Google home kan nu förstå Thai Språkhörnan 16
T Reseförsäkring till Thai Thailändskt reseforum 21
Isan Lover Thai sätter in Airbus A350-900XWB mellan Arlanda och Bangkok. Thailändskt reseforum 6
Isan Lover Falang öppnade nödutgången på ett Thai Smile flygplan. Thailändska Nyheter 27
PanPan Trump suspend duty free/ Thai workers rights. Thailändska Nyheter 61
Lung-Nok Thai i Danmark Allmänt thailandforum 9
E Thai vigsel vs svensk. Allmänt thailandforum 1
E Äktenskap Thai vs Sverige Språkhörnan 7
Isan Lover En artikel om förhållanden mellan falang och Thai (Isaan). Allmänt thailandforum 302
Gottland Thai Snack Bästa Thai Forumet Allmänt thailandforum 21
Isan Lover Ska Thai också tvingas använda TM30 ? Thailändska Nyheter 2
Isan Lover Thai Air ställer in flygningar mellan Arlanda och Phuket. Thailändskt reseforum 121
Isan Lover Rysk kvinna greps för att ha drivit företag med Thai som ”nominee”. Thailändska Nyheter 1
Isan Lover 3 Thai universitet steg i global ranking. Thailändska Nyheter 3
Pepsi Anställnings villkor för Thai i Sverige Ordet är fritt 44
S AVSLAG på ett besöks visum gällande systerdotter till thai !!! Uppehållstillstånd och visum mm 29
Zedo Thai Airways Thailändskt reseforum 1
PeterSfa Thai adoption, vuxen. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Zedo Australian woman sends desperate messages from Thai immigration detention Thailändska Nyheter 0
M Barnuppfostran Thai vs SWE Funderingar och betraktelser 11
B Förbereda för eventuell ändring av flygresa med Thai Airways, tips? Thailändskt reseforum 18
Isan Lover Muay Thai för barn ledde till dödsfall. Allmänt thailandforum 24
S Gifta sig med thai i sverige, gifta sig med densamme i Thailand och sedan skilsmässa. Funderingar och betraktelser 42
kurant Thai nekas utresa och stoppas på flygplatser. Thailändska Nyheter 12
Matt82 Enkla länder att turista i med Thai pass? Allmänt thailandforum 2
Pepsi Thai utnyttjar Thai i Sverige? Allmänt thailandforum 110
Isan Lover Många barn i södra Thailand kan vare sig läsa eller skriva på Thai. Funderingar och betraktelser 74
H Thai musik Allmänt thailandforum 15
R Söker lärare i thai Uppsala Språkhörnan 0
Pepsi Pensionsrätt för Thai i Sverige Allmänt thailandforum 60
A Thai ed visum Uppehållstillstånd och visum mm 2
Ziplock Sambo med thai i Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 8
K Thai El Allmänt thailandforum 5
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
Z Thai medborgare jobba Allmänt thailandforum 5
A TM6 Thai Immigration Bureau Uppehållstillstånd och visum mm 5
Berralund Hur mycket thai förstår ni egentligen? Språkhörnan 70
kurant Dyrare med Thai Thailändskt reseforum 4

Liknande trådar

Topp