Happy Chinese New Year 2560

JBK.Ltd.

Forumveteran
I år är det @Kycklingen 's år.

Så från Ban Beung / Chonburi Thailand önskar vi ett Gott Nytt År...

Pappa Jo-Be, mamma Jongrak & dotter Keyla

Från oss alla till er alla här forumet

Senast ändrad:
Det är roligt när man är gift med 50/50sip, man får uppleva tre nyår, först det vanliga nyåret, sen det kinesiska nyåret och slutligen det thailändska nyåret som eskalerar i Songkrahn i April månad och alla har jag åtminstone upplevt och utfört..

Jag för min del är glad för att slippa, sambon gillar inte ens gå ut på songran. Älskar henne bara mer p g a detta :nod:
Den Kinesiska märks knappt här i Nan, det är så få kineser här.
Men gott nytt i alla fall från Nan

Dag två av det kinesiska nyåret, inte lika mycket ståhej som det var igår. Dagen började med att visa vörnad vid vårt buddhabord och tända rökelse, ställa fram mat, frukt och vatten till Lord buddha, samma sak hände för buddha altaret utanför huset, sent igår kväll var Hai och jae jim iväg till Wat och rabbla ramsor tillsammans med munkarna vid det lokala templet. Idag blir det väl lugnare och mer koncentrera över maten som blev kvar från igår och kan ju meddela att pilsnerkvoten uppfylldes (Chang) till största nytta möjligt är personligt... Utan is.

Dag två av det kinesiska nyåret, inte lika mycket ståhej som det var igår. Dagen började med att visa vörnad vid vårt buddhabord och tända rökelse, ställa fram mat, frukt och vatten till Lord buddha, samma sak hände för buddha altaret utanför huset, sent igår kväll var Hai och jae jim iväg till Wat och rabbla ramsor tillsammans med munkarna vid det lokala templet. Idag blir det väl lugnare och mer koncentrera över maten som blev kvar från igår och kan ju meddela att pilsnerkvoten uppfylldes (Chang) till största nytta möjligt är personligt... Utan is.

Apropå is, jag såg något riktigt smart på en restaurang i Trang. Häll i en deciliter vatten i glaset och ställ det i frysen så får du ett kylt glas med is i botten som inte släpper ifrån sig en massa vatten i ölen. Om di inte dricker väldigt långsamt vill säga, då flyter hela klumpen upp...

Apropå is, jag såg något riktigt smart på en restaurang i Trang. Häll i en deciliter vatten i glaset och ställ det i frysen så får du ett kylt glas med is i botten som inte släpper ifrån sig en massa vatten i ölen. Om di inte dricker väldigt långsamt vill säga, då flyter hela klumpen upp...

Vi har samma grej i Krabi ...
Ett problem bara. Man får fylla på glaset jäkligt ofta
:-\ :nod:

Ha ett bra år everybody.

:rolleyes:

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
2 K
Anonymius