Har någon farang thailänska körkort?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Greenmango

Gäst
Sawasdee ka alla :wai:

Jag och min sambo tänkte ska fixa internationellt körkort från Thailand för mig och undrar om någon svenska som har gjort thailändska körkort?
Är det möjligt att farang ska har thailändska körkort?
Jag har hört att en gubbe från Norge som har bott i Phuket, han har gjort det men det var många år sen
Undrar om det funkar nu också och hur mkt kostar det?

Tack så mkt :wai:

Min bror har thai körkort både för mc och bil, vad det kostade vet jag inte på rak arm, men du måste ha ett 1 års visa iaf med dig

God morgon!

Tack så mkt Glimten. ;D
jag har thailändska internationellt kötkort men det har gått ut nu ska fixa ett nytt sen. Bara undrar om min sambo kan fixa thailändska körkort också?

Ha det så bra!
:wai:

Ja, det verkar som att din sambo kan göra det eftersom Glimtens bror kunde det. Men din sambo måste ha 1-års visum i Thailand tyligen.

De är bara att beställa ett internationellt körkort via motormännen och det gäller i 1 år

Hej,

Det är mycket enkelt, det viktiga är att du har med dig ett internationellt körkort samt kopior av detta, om du har detta i ordning slipper du uppkörning och teoriprov. Jag tog Thai körkort för 3 veckor sedan för bil & motorcykel utan problem. Om går in på www.svenskforeningenhuahin.se och klickar på Thaillänskt körkort har du hela proceduren jag följde, funkade perfekt, det tog 4 timmar med besök på Immigrationen/sjukhuset/polisen och jag hade körkorten i min hand.

Lycka till!!!
Håkan

du behöver gulhusbok adressreg i thailand och ett papper från ambassaden att du har svenskt körkort och detta skall översättas till thai av en godkänd översättare efter får du ett som gäller 1 år nästa gång du förnyar det får du ett som gäller 5år det dyra är översättningen allt ca 4000 bath

Hej,
Du verkar ha gått den svåraste och dyraste vägen, följ länken från mitt tidigare inlägg, detta är hur enkelt som helst.

Lycka till!

Håkan

Du behöver ingen gul husbok detta är en fel information. Du ska 1 års visa konsulat eller ambasad ska bekräfta ditt svenska kjörkort till engelsk så ska du ha en adress hotell eller appartment så går du till en privat läkare tar 2 min .Lycka till ;D

Hej igen,

Fortfarande ger du fel information, jag tog körkort (bil, MC) in januari i år.

1. Gul husbok behöv inte
2. Egendom skall du ha, om du hyr boende skall du ha med ett ID (kopia)på den ägaren
3. Gå till immigartionen
4. Fixa sjukintyg
5. Gå till polisen, ta med internationellt körkort (det är detta som är nyckeln till det hela)
6. Räcker med 30 turistvisum, hade jag
7. Du får ett körkort som gäller i 1år, när det gått ut får du ett nytt som gäller i 5år men då måste du ha ett 60-dagars visum, om du inte har det får du ett körkort på 1år igen.

//Håkan

Ta ditt svenska kjörkort till konsulatet så bekräftar de behövs inget internationellt kjörkort resten ser du ovan

Hej som min bror sa så tog ja bägge körkorten där så här gjorde ja ja tog adressen från mitt hotel fixade läkar intyg gick sen till imigrationen tog kopior på visa o pass fick sen återkomma på efter middan för att hämta ett papper som ja tog me till körskolan där gjorde ja testen o fick körkortet tog totalt 2 timmar där...nu när ja va nere förnyade ja mitt körkort samma visa ner till immigration sen till skolan nu hade ja körkortet för 5 år tog en kvart

mvh

glimten66

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
21
Visningar
7 K
anonymous
A