Har Thailand den godaste ölen i världen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När det gäller thailändsk öl så dricker jag helst Chang. Mina thailändska släktingar och vänner dricker ogärna Chang så då brukar det bli Leo. Kvittar för mig bara den är kall.

Singha tycker jag smakar parfym och duger endast om inget annat finnes. Tiger, som jag tror inte är thailändsk, är helt okej också. Archa kommer jag inte ihåg om jag testat, måste göra det vid nästa besök.

Om jag skall vara ärlig och fick göra ett blindtest på öl så skulle jag nog gissa fel flera gånger. :)

Slutsats: Kall öl är gott!

Glömde ju att svara på själva frågan.

Nej, Thailand har inte det godaste ölet i världen.

Som en vän till mig brukar skämta "Skit i smaken, det är yrslet vi vill åt!" :)

Det beror ju på hur törstig man är, ofta har dom det bästa ölet i Thailand, om man tex. har slitit en hel dag i 38 graders värme, då är en Chang Export det godaste i världen, just då...

Den här drack jag förr i Thailand, den vr lite dyrare men ack så god. Har inte sett den på ett gäng år tyvärr!
Kloster.jpg

Beer Lao och tjeckisk öl är godast. I Thailand duger ju Chang, men har druckit en Singha denna resa och, faktiskt inte så tokig men Leo går bort.

Dersom man er en "erfaren" Chang-drikker så vil man oppdage at noen flasker smaker veldig dårlig. Forklaringen jeg har fått er at alkoholstyrken i Chang varierer mye. Så når alkoholstyrken blir høy så går dette ut over smaken.

Ja så kan det säkert vara. Har upplevt några gånger att det inte smakar lika gott men har mest trott att hjärnan var sugen på en öl men inte munnen :)

Balansen mellan alkohol och beska är viktig. Höjer man alkoholhalten måste beskan följa med annars smakar det snart elefant öl, för er som kommer ihåg denna vidriga öl.

När det gäller thailändsk öl så dricker jag helst Chang. Mina thailändska släktingar och vänner dricker ogärna Chang så då brukar det bli Leo. Kvittar för mig bara den är kall.

Singha tycker jag smakar parfym och duger endast om inget annat finnes. Tiger, som jag tror inte är thailändsk, är helt okej också. Archa kommer jag inte ihåg om jag testat, måste göra det vid nästa besök.

Om jag skall vara ärlig och fick göra ett blindtest på öl så skulle jag nog gissa fel flera gånger. :)

Slutsats: Kall öl är gott!

Många Thai ogillar Chang då de anser att alkoholhalten är riktigt ojämn och man riskerar att bli berusad , vet inte om det stämmer ,men jag gillar Leo , om och när jag någon gång tar en öl . :)

Prata inte om Elefantöl, den drack man bara i sin gröna ungdom när ruset var viktigast. Då smakar Chang mycket bättre oavsett alkoholhalten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp