Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Hej

Ja hjärta och tunga äter jag gärna ifrån olika djur, men hjärna tycker jag inte om alls, har provat det både ifrån kalv och gris, men det funkar inte för mig, ogillar både konsistensen, utseendet och smaken av hjärna.

Mvh isan lover
Aldrig prova det, vet knappt om jag skulle vilja...fick oxsvans på en Broströmare..tyckte mej kunna se alla flugor
så det gick åt h......e med aptiten. Men snigel lyckades jag få ned några stycken :laugh:

Aldrig prova det, vet knappt om jag skulle vilja...fick oxsvans på en Broströmare..tyckte mej kunna se alla flugor
så det gick åt h......e med aptiten. Men snigel lyckades jag få ned några stycken :laugh:
Hej

För mig är det tvärtom där, oxsvanssoppa tycker jag är gott även om den har suttit i röven på en ko, men sniglar som frugan älskar käkar jag inte alls, men oxsvans är väldigt dyrt här i Sverige av någon anledning, det är ju inte så mycket kött i förhållande till vikten, men det blir god buljong.

Mvh isan lover

Just ätit en macka med pimpelfiskad svensk gravad fjäll öring,många gånger nyttigare & super kvalitet. Och massor bättre än lillebrors lax från Norge...

20240411_170606.jpg

Just ätit en macka med pimpelfiskad svensk gravad fjäll öring,många gånger nyttigare & super kvalitet. Och massor bättre än lillebrors lax från Norge...

20240411_170606.jpg

Ja, och det här går absolut inte på export. Sådana godsaker behåller vi för oss själv.

Men det är klart. Att sälja avfallsliknande produkter kan ju vara bra business, men stoltheten skulle vara som bortblåst.

Hjemmelaga kjottkaker med erterpure og tytebär , Her ser dere Norges svar på svenske kottbullar fabrikk -produksert , Dei norske hjemmelaga er det smak av kjott og mye godare .

kjottkaker-i-brun-saus-a.jpg

Makrell i Tomat ,hvor sunt er det å spise det . Norge exporterer på tonnevis med makrell til Thailand , Og her får du kjopa Thailands makrell i tomat , laga av norsk makrell

Du tycks vara lika trög i huvudet som Einar. Det är hon som påverkar Einar inte mig.:thumbsdown:
Ja men hur påverkar det DIG?

Varför spyr du galla, förolämpar och skändar någon annans fru? Hon har vad jag vet aldrig skrivit ett ord här och ännu mindre träffat dig.

Var det del av den småländska uppfostran att ge sig på oskyldiga.

Varför spyr du galla, förolämpar och skändar någon annans fru? Hon har vad jag vet aldrig skrivit ett ord här och ännu mindre träffat dig.

Vad är det för skit du skriver?
Att ge sig på oskyldiga har inget med Småland att göra.

/ SatanG

Du måste verkligen vara som han skriver riktigt trög?
Han skriver om inte hon kan få stopp på hans tokerier.
Hur 17 får man det till förolämpar, skändar, spyr galla över någons fru????

Du måste verkligen vara som han skriver riktigt trög?
Han skriver om inte hon kan få stopp på hans tokerier.
Hur 17 får man det till förolämpar, skändar, spyr galla över någons fru????
Du bör nog läsa de övriga förolämpningarna.......

Dra in någons Fru är lågt, riktigt lågt......

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Lunkan
L
D
Svar
2
Visningar