Hard Rock Cafe i Bangkok stänger efter 30 år.

 
Hej

Skillnaden mellan Sverige och Thailand i det fallet är väl att vi har ett betydligt mer omfattande och mer väl fungerande socialt skyddsnät än vad man har i Thailand, det gör det ju lättare för familjer här att klara sin försörjning även under en rådande pandemi.

Dom som drabbas minst i Thailand just nu är väl dom utlänningar som vistas där, dom har ju oftast pengar på banken, inkomst eller pension som är intjänad utanför Thailand, då blir naturligtvis pandemins påverkan minimal, men så ser det inte riktigt ut för dom som ska leva på dom pengar dom tjänar ihop dag för dag, så en kraftig utökning av dom 14 miljoner som redan har stöd känns både riktig och logisk.

Mvh isan lover
Nu lever jag inte med turister och jag har även vart i Isaan under pandemin, hela frugans släkt är från Isaan mina grannar med.
Jobb finns fortsatt om man vill.
Svågern och hans fru från Laos har båda jobb i Bangkoks industrier, dom åker från byn och jobbar.
Dom sitter inte och gnäller att det inte kommer in några pengar mellan benen längre, alla jobbar inte med att sära på skinkorna för farang.
 
Sen tror ja att thai har ett helt annat tänk, även dom som inte har de så bra lånar hjärna pengar till sånt som syns. Små el syklar till 5 6 åringar stora tv som syns och inte minst bilar. Allt med lånade pengar för dyra räntor, dom flesta från väst ja känner har en sparad slant i reserv. De tror jag inte thai har. I morgon kanske aldrig kommer
 
Sen tror ja att thai har ett helt annat tänk, även dom som inte har de så bra lånar hjärna pengar till sånt som syns. Små el syklar till 5 6 åringar stora tv som syns och inte minst bilar. Allt med lånade pengar för dyra räntor, dom flesta från väst ja känner har en sparad slant i reserv. De tror jag inte thai har. I morgon kanske aldrig kommer
Word.
 
Här vi bor blomstrar det, dom har nog aldrig tjänat pengar som nu, vid 17:00 får man köra slalom bland folket.
Men är ju inte turistberoende byggs som bara den.
 
Lika här uppe i Loei, folk handlar och har stora fester. Men de är kanske pengarna efter socker skörden som brinner i fickan
 
Nu lever jag inte med turister och jag har även vart i Isaan under pandemin, hela frugans släkt är från Isaan mina grannar med.
Jobb finns fortsatt om man vill.
Svågern och hans fru från Laos har båda jobb i Bangkoks industrier, dom åker från byn och jobbar.
Dom sitter inte och gnäller att det inte kommer in några pengar mellan benen längre, alla jobbar inte med att sära på skinkorna för farang.
Hej

En opinionsundersökning som presenterades idag talar emot din positiva beskrivning av situationen nu under pandemin och upplever situationen så här:

66% uppger att dom numera känner oro för arbetslöshet.
53% uppger att det har lett till problem i familjen,
62% uppger att dom upplever en ekonomisk nedgång.
60% uppger att dom upplever en ökad kriminalitet med rån och stölder.
47% uppger att deras tillgångar har minskat.
56% uppger att dom vill ha arbetsmarknadsåtgärder och utbildning för arbetslösa.
50% uppger att dom snabbt vill ha ut ökade bidrag.


Mvh isan lover
 
Inte nåt speciellt, ja håll dig till country musiken och Ole Ivars 55555 ;)
Fast Ole Ivars är grymma.
Nå er ikke “country” i utgangspunktet min type musikk og absolutt ikke “Ole Ivars”, men dagens moderne “country” er av en helt annen kvalitet enn før og har en mengde gode låter.
 
Hej

En opinionsundersökning som presenterades idag talar emot din positiva beskrivning av situationen nu under pandemin och upplever situationen så här:

66% uppger att dom numera känner oro för arbetslöshet.
53% uppger att det har lett till problem i familjen,
62% uppger att dom upplever en ekonomisk nedgång.
60% uppger att dom upplever en ökad kriminalitet med rån och stölder.
47% uppger att deras tillgångar har minskat.
56% uppger att dom vill ha arbetsmarknadsåtgärder och utbildning för arbetslösa.
50% uppger att dom snabbt vill ha ut ökade bidrag.


Mvh isan lover
Mmm så ser det nog ut normalt med, lät inte så annorlunda innan pandemin väl, trots det lever folk och jag har vart runt en del här och inte så dommedag som du försöker få det till.
Sämre ja men ingen kris.
 
Kan ju se ett exempel, dom som jobbar med inredning av condona är i majoritet cambodianer, fysiskt arbete Thai tackar nej till.
Dom som jobbar runt villagen på det stora Thai-italy företaget som byggs upp där är i huvudsak från Mayanmar och Chiangrai, folk här nere är för fina att ta dom jobben.
Jag har suttit och umgåts o pratat med flertalet av arbetarna där, tom hängt med hem till mig.
 
Lägger ner diskussionen, för ot nu och jag har roligare saker för mig.
Fair winds and following sea.

20210321_141709.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
Anonymius
A
G
Svar
109
Visningar
7 K
R
 
Tillbaka
Topp