PanPan
Forumveteran
Nu lever jag inte med turister och jag har även vart i Isaan under pandemin, hela frugans släkt är från Isaan mina grannar med.Hej
Skillnaden mellan Sverige och Thailand i det fallet är väl att vi har ett betydligt mer omfattande och mer väl fungerande socialt skyddsnät än vad man har i Thailand, det gör det ju lättare för familjer här att klara sin försörjning även under en rådande pandemi.
Dom som drabbas minst i Thailand just nu är väl dom utlänningar som vistas där, dom har ju oftast pengar på banken, inkomst eller pension som är intjänad utanför Thailand, då blir naturligtvis pandemins påverkan minimal, men så ser det inte riktigt ut för dom som ska leva på dom pengar dom tjänar ihop dag för dag, så en kraftig utökning av dom 14 miljoner som redan har stöd känns både riktig och logisk.
Mvh isan lover
Jobb finns fortsatt om man vill.
Svågern och hans fru från Laos har båda jobb i Bangkoks industrier, dom åker från byn och jobbar.
Dom sitter inte och gnäller att det inte kommer in några pengar mellan benen längre, alla jobbar inte med att sära på skinkorna för farang.