Hårda sängar....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Ja som sagt det är väl det enda som är negativt med Thailand, dessa hårda sängar. Jag har dessutom en dålig rygg, diskbråck, åldersförändringar och har redan här hemma svårt att ta mig ur sängen. Till i år har jag löst det, jag har nämligen köpt en uppblåsbar madrass på Jysk som jag tänkt lägga i sängen för att kunna sova någorlunda vettigt. Undrar om det är någon annan som upplever att det är problem med sängarna i Thailand, fler som jag har pratat med har också tyckt att de är för hårda, nu har väl som tur är inte flertalet en så pass kass rygg som jag har och det är ju tur.

:wai: Love Thailand anyway :wai:
antigone

hej Antigone!!!

Jag har också legat i hårda sängar i Thailand men långt ifrån överallt. På många ställen där vi bott har vi haft toppensängar. Jag har också bott på ställen där kuddarna är som cementklumpar - riktigt jobbigt. Inför en resa köpte vi med oss kuddar ifrån ikea och de lämnade vi kvar för att ha nästa resa. vi har lämnat kvar en del saker som vi använder när vi är på samui men våra kuddar har vi aldrig mer sett röken av. De var tydligen väldigt uppskattade.

ha re gött
marianne

hej!

min jobbarkompis hade införskaffat liggunderlag till henne och hennes man här hemma i sverige på en sportaffär. det var riktigt smart. när det packades så var det väldigt litet men kan blåsas upp via en ventil som fyller på underlaget. du behöver alltså inte blåsa. hon har problem med rygg och höfter och tyckte detta var toppen.

marianne

När jag väl packade så insåg jag att jag inte fick plats med madrassen, det hade väl gått om jag envisast men det gjorde jag inte. Madrasserna var på detta hotell inte lika hårda som vi var vana vid, och uppblåsbar madrass eller inte så är min rygg som den är, sitter här nu klockan är 07,06 och även efter en natt i min egen säng så kommer det ta till ca klockan 11 innan jag är någorlunda "normal" ;D

antigone

Hej,

Vet inte om du bor i Thailand på samma ställe eller vad. Om du du bor hela eller delar av året i Thailand som jag gör och har problem med hårda sängar är tipset. Besök möbelvaruhuset INDEX och beskriv ditt problem, de har lösningen jag lovar, drömsängar och kuddar, allt till helt otroliga priser. Jag har nu haft samma säng i två år och den är fortfarande som ny.

Lycka till!!

Hakan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp