härligt, härligt...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
ny resa på G. åker i slutet på oktober och fick ett bra pris. vi betalar endast 5495 kr per person.

oh, vad jag längtar.

marianne

från vilken resebyrå har du köppt dessa biljetter? hur länge? :)
Jag vet att du tar ifrån landvetter jag sjäv bor där närheten. :)

hej

denna gång flyger vi faktiskt ifrån malmö. vi brukar oftast flyga ifrån landvetter men vi har även flygit ifrån stockholm vid ett flertal tillfällen.
vi gick in på fritidsresor och fann dem. det är en kortare resa 16 dgr med 14 dagar på plats men det får gå... bara vi kommer dit och jag har inte semester till mer heller eftersom vi redan varit i thailand 2 ggr i år.

marianne

blev stressad direkt efter att vi betalt biljetterna när jag kom att tänka på visumsreglerna. fick för mig att vi inte fick åka in i thailand 3 ggr per år utan att ha visum sista gången. ringde då till thailändska ambassaden som naturligtvis stängt för dagen. satte mig ner och skrev ett email som inte gick fram. gjorde om det en gång till - samma visa då.
den adressen som står på deras hemsida går inte att skicka mail till.
fick vänta tills i morse och när jag ringer dit så får jag ett lugnande svar.

man får resa till thailand hur många ggr man vill så länge man inte vistas i thailand mer än 90 dagar inom 6 månader.

vilken tur...

jag vet inte vart jag fick det ifrån men jag fick för mig att man inte fick göra mer än 2 inresor inom ett kalenderår.

ibland surrar man till det. men det var tur att det var så för det skulle ta 3 till 4 veckor innan man fick sitt visum och då hade det varit ont om tid.

ha re gött
marianne

de var nån som sa: jag e så avundsjuk så avundsjuk, hehehe
Men jag dra nog ned igen i februari om inte hennes visum går igenom annars så blir det april till juni.

Ha de gott :wai:

ja, du ser...
när man hör andra resa ner så triggas reslusten och vips så har man köpt en ny biljett. det är lika smittande bland dem som varit där tidigare som att någon börjar gäspa..

ha re gött
marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp