Hastigt besök till Sverige, hur går det med mitt 1-årsvisum?

 
Jag har 1-års familjevisum och har nyligen varit på visarun till Malaysia, men behöver åka till Sverige på ett panik uppdrag på några dagar.

Sen ska jag åka tillbaka till Thailand ytterligare i 2 månader.

Hur går det med mitt 1-årsvisum?
 
Jag har 1-års familjevisum och har nyligen varit på visarun till Malaysia, men behöver åka till Sverige på ett panik uppdrag på några dagar.

Sen ska jag åka tillbaka till Thailand ytterligare i 2 månader.

Hur går det med mitt 1-årsvisum?

Förstår inte problemet, Du har 1-årsvisum spouse, betyder inte detta multiple entre", korsa gränsen som Du behagar?
 
Kolla att det är Multi entry, annars får du köpa till det har jag förstått!

Inte vet jag, men, funderar på om det finns 1-års spouse visa med single entre"?, i detta fall så skrev han själv att han just gjort en visarun.

Fråga inte mig, jag står utanför fortsatt diskusition i visumfrågor.
 
Senast redigerad av en moderator:
Reentry permit stämplas i passet och det går att köpa på immigration när det är öppet eller på Suvarnabuhmi 24 timmar om dygnet (innan passkontrollen). Kostar 1000 baht för singel och 3.900 baht för multipel (obegränsat).

Om man inte har den stämpeln när man reser ut så förfaller visat direkt och man måste söka nytt.
 
Vilken jäkla tur Ubon måste haft, spouse visa, multiple entre", lämnade Thailand och Thailand släppte in mig i landet igen, kanske bäst att jag köper på mig en reentry permit så man inte blir stoppad vid gränsen.
 
Vilken jäkla tur Ubon måste haft, spouse visa, multiple entre", lämnade Thailand och Thailand släppte in mig i landet igen, kanske bäst att jag köper på mig en reentry permit så man inte blir stoppad vid gränsen.

Jamen då hade du ju ett multipel reentry permit. Jag missade att säga att du kan köpa det med visat, trodde att du förstod det. Det jag skrev gäller när du inte har något. Lite onödigt med två.
 
Reentry permit stämplas i passet och det går att köpa på immigration när det är öppet eller på Suvarnabuhmi 24 timmar om dygnet (innan passkontrollen). Kostar 1000 baht för singel och 3.900 baht för multipel (obegränsat).

Om man inte har den stämpeln när man reser ut så förfaller visat direkt och man måste söka nytt.

Hur ser Reentry permit stämpeln ut, är den röd?
 
Hur ser Reentry permit stämpeln ut, är den röd?

Så här ser mitt ut (multiple)
eda87164988fa0dbee10953b20a1a9fc.jpg
 
Så här ser mitt ut (multiple)
eda87164988fa0dbee10953b20a1a9fc.jpg
Men det är ju inget visum du har!
Tyckte han frågade om visum och är det Visum det gäller baserat på giftermål så är det VISA O spouse/family 1 year M och behövs inget re-entry stämpel kan åka fram och tillbaks hur han vill.

Jag antar att det är det han har då han skriver att han nyligen gjort VISA run till Malaysia och då antar jag 90 dagars, men kan ju anta fel men då var ts otydlig isåfall ;)

Du har väl ett extension of stay 1 år och då behövs det re-entry stämpel.
 
Men det är ju inget visum du har!
Tyckte han frågade om visum och är det Visum det gäller baserat på giftermål så är det VISA O spouse/family 1 year M och behövs inget re-entry stämpel kan åka fram och tillbaks hur han vill.

Jag antar att det är det han har då han skriver att han nyligen gjort VISA run till Malaysia och då antar jag 90 dagars, men kan ju anta fel men då var ts otydlig isåfall ;)

Du har väl ett extension of stay 1 år och då behövs det re-entry stämpel.

Jag är ej gift, men har en hasip/hasip Dotter.
Ja, jag var på Visarun 90 dagar.

Och jag har den runda röda stämpeln i mitt 1-års familjevisum M.

Är det samma som re-entry permit då och inte behöver göra något?
 
Jag är ej gift, men har en hasip/hasip Dotter.
Ja, jag var på Visarun 90 dagar.

Och jag har den runda röda stämpeln i mitt 1-års familjevisum M.

Är det samma som re-entry permit då och inte behöver göra något?
Vad har du för visum?
Har du ett VISA O spouse/family M 1 year som du fått på ambassad/konsulat utanför Thailand?
Isåfall behöver du inte bry dig om re-entry kan åka fram och tillbaks hur du vill under året M i visumet står för multiple entry.

Har du extension of stay baserat på familj som du fått på immigration så behöver du re-enter permit.
 
Vad har du för visum?
Har du ett VISA O spouse/family M 1 year som du fått på ambassad/konsulat utanför Thailand?
Isåfall behöver du inte bry dig om re-entry kan åka fram och tillbaks hur du vill under året M i visumet står för multiple entry.

Har du extension of stay baserat på familj som du fått på immigration så behöver du re-enter permit.

Ja mitt Visum är som du skriver och fixat på Thai Ambassaden i Stockholm.
 
Lite förvirring här som vanligt när det gäller visa och UT.

Visum är ett tillstånd att åka in i landet och makuleras när du lämnar landet (eller efter att giltighetstiden gått ut). Förväxla inte giltlighetstiden med hur länge man får stanna (UT).

Visum kan kompletteras med reentry permit vilket ger dig rätt att lämna landet utan att det makuleras, en gång eller flera gånger (single eller multiple)

Reentry permit kan du få med visumet när du söker det eller om du saknar det som en extra stämpel innan man lämnar landet som jag skrev om innan.

Jag vet inte vad alla visum har för inbakad reentry men det skall stå i passet om det finns.

Enklast är väl att fråga på Suvvan eller immigration och köpa ett om det behövs.

Det finns ett annat problem om du åker på VISA-run med reentry permit, Du kan nämligen inte få ett nytt Visa om ditt gamla inte är makulerat.
 
Senast ändrad:
Lite förvirring här som vanligt när det gäller visa och UT.

Visum är ett tillstånd att åka in i landet och makuleras när du lämnar landet (eller efter att giltighetstiden gått ut).

Visum kan kompletteras med reentry permit vilket ger dig rätt att lämna landet utan att det makuleras, en gång eller flera gånger (single eller multiple)

Reentry permit kan du få med visumet när du söker det eller om du saknar det som en extra stämpel innan man lämnar landet som jag skrev om innan.

Jag vet inte vad alla visum har för inbakad reentry men det skall stå i passet om det finns.
Han skriver ju att han har VISA O spouse/family M one year!
Det markuleras inte det gäller i ett år och han måste lämna landet var 90 dag och kan göra det hur många gånger han vill på ett år och man får ingen re-entry stämpel.
M i visumet står för multiple entry.
Det är ju du som blandar ihop ditt extension of stay med visum.
Man behöver inte fråga om något re-entry permit med det visumet jag har det och haft det i många år och jag pendlar fram och tillbaks.
 
Han skriver ju att han har VISA O spouse/family M one year!
Det markuleras inte det gäller i ett år och han måste lämna landet var 90 dag och kan göra det hur många gånger han vill på ett år och man får ingen re-entry stämpel.
M i visumet står för multiple entry.
Det är ju du som blandar ihop ditt extension of stay med visum.
Man behöver inte fråga om något re-entry permit med det visumet jag har det och haft det i många år och jag pendlar fram och tillbaks.

Men då har du (och han) ett visa med inbakat multiple reentry permit! Det är endast om du inte har det som det makuleras. Jag skrev ju det.

Att du endast får 90 dagars UT varje gång du kommer är ju en annan sak.

Jag blandar inte ihop något. Visa är visa, UT är UT (eller som man kallar det här permission/extension to stay)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp