hej.. Letar efter thai språkkurs i stockholm..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej jag kallas för Lilly är 28 år och ska snart ha mitt andra barn..
Jag har varit gift med en thai man i åtta år och vill gärna lära mig thai..
så att jag kan prata med hans familj och lära mina barn att prata deras fars modersmål. så jag undrar finns det möjlighet att läsa thai som språkkurs i stockholm?? om det är någon som vet snälla kan ni inte tala om det då... tack på för hand Lilly. :)

hej lilly

kolla in vår länkvän Tema modersmål tror jag den heter. Där finns säkert något för dina barn. Jag vet att det finns kurser i sthlm eftersom det skrivits om detta vid ett antal tillfällen här på forumet. dessutom finns folkhögskolan tror jag det heter som lär ut thai.
ska kolla upp det
hör av mig igen

marianne

kolla in thailändska skolan i Stockholm. Där ska det finnas. Jag tror de har kurser på lördagar.

Folkuniversitetet var det visst det hette. De har kurser.

marianne

Hej,

I stort sett alla kurs arrangorer i Sthlm har Thailanska sprakkurser, inkl folkuniversitet som Marianne skrev.

Thailanska skolan ar ett bra alternativ for det vander sig sarskilt till dina barn att ha kontakt med Thailanska spraket och Thailansk kultur. Detar ca 30 till 40 barn dar varje lordag (i ABF huset). De har dock inte haft Thailandksa for vuxna de senaste terminerna pga daligt intresse (enligt skolan) eller dalig marknadsforing (enligt mig).

Nar dina barn borjar skolan har de ratt till hemspraksundervisning i Thailandska da de har en foralder fran Thailand.

Hoppas du kan lasa da jag sitter i Vietnam och skriver utan svenska tecken.

/Janne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

C
Svar
0
Visningar
960
chokchai
C
A