Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej Emmy!
vad vill du veta? Jag kommer från Chiang Mai staden..och bor i Sverige drygt sex år.Och jag lärar mig svenska spårket på måndag,onsdag kväll.Nu bor jag i Stockholm.Mitt jobb är hotellarbete.Jag trivs bra med mitt jobb fastän det är ett tungt arbete.Man måste kämpa på när man bo i ett nytt land. Livet är inte lätt som en pannkaka eller hur?
Nu är din tur Emmy..
phirawan
Hej
Jag är en tant thai och har bott sex år i Sverige och bor i Dalarna.
Jag tuderar omvårdnad och jag har mycket att läsa därför behöver jag prata med något och
jag känner mig inte bra just nu. Sömbrist, stressen, Demens.
Du och jag bor i Sverige lika lång tid... .så jag förstår dig hur du känns.
Vad kan man göra när man känner sig stressad? Ja ..jag tycker att man ska försöka ta det lugnt och ta ett steg i taget.. att hitta på nåt som är roligt .
Har du barn? Du behöver inte anstränga dig så mycket för att förstå bra på svenska. att anpassa sig att leva i svenska samhället är inte enkelt
Ta paus när du behövs.
känpa på
Förstår dig, håller med Phirawan, de är inte lätt, min
tjej har de oxå svårt att lära sig svenska, samma sak för mig,
försöker lära mig thai ??? ??? ??? ???, de är inte lätt,
så ge inte upp, kämpa på
Jag är vänligt glad att ni svarade mejlet.
Tack Tack Tack och tusen tack att ni så var snälla.
Phirawan Jag har två pojkar 5 år och 15 månader.
det är inte lätt för att jag måste plugga sammtidig eller hur ;D,
Man hinner inte så mycket på alla som man vill ??? ??? ???
Wanpen säg till din tjej så att vi kan vara Kompisa.
Jag tycker thailändska är det inte så svårt ha...ha..ha.. : : :
Vill bara säga att ni skriver lika bra om inte bättre än många vuxna svenskar gör, ni har inget alls at vara oroliga för.
Själv försöker jag lära mig thai och det är fruktansvärt svårt. Om jag försöker lära mig 10 ny ord så har 8 eller 9 försvunnit dagen efter ???. Och det jag försöker skriva eller säga låter troligen som om en 6 åring pratar, men jag jobbar vidare. En dag så ska jag bara kunna göra mig förståd med min flickvänns släkt ;D
Khun cow tjai pasa sweden di mag mak, pom cow tjai pasa thai nid noi krab - tja ni ser själva hur det ser ut när man inte kan fast försöker.
Hej Emmy!
Vilken duktig tjej du är!!!!!!
Jag har inget barn själv ,har försökt men .....
Du får lära dig språket tillsamma med dina barn. Försöker prata svenska när du är ute .spela ingen roll om det är fel..
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.