Hemlösa Farangs i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

annamw

Gäst
Hej!
Mitt namn är Anna och jag studerar Tv produktion i en skola i Bangkok och ska nu påbörja mitt slutprojekt.
Jag tänkte göra en 15 min dokumentär och jag gjorde research på en del ämnen och läste en artikel om hemlösa svenskar i Thailand som jag tycker är intressant eftersom att jag inte visste att det fanns hemlösa farangs runtom i Thailand.

Jag undrar om ni har tips på olika ställen i Thailand där det finns hemlösa svenskar eller farangs och om ni känner till några?

Tacksam för all tips ni har att ge :)

MVH, Anna

Det har ju diskuterats lite här om en svensk som bor på Sukhumvitgatan soi 4 (Nana), jag har sett han ligga utanför en 7-eleven där det finns en liten parkeringsplats inne på Nana.

Ett ställe du kan hitta dom är mellan soi 21 ( asoke) och soi 23 på Suk.
Liten tvärgata där dom häckar kvällstid. Många verkar bo där.
Finns även en källarlokal under Ruamchit Plaza/Hotel nära soi 15 där har jag sett
många hemlösa kvällstid.

"george " sa:
Ett ställe du kan hitta dom är mellan soi 21 ( asoke) och soi 23 på Suk.
Liten tvärgata där dom häckar kvällstid. Många verkar bo där.
Finns även en källarlokal under Ruamchit Plaza/Hotel nära soi 15 där har jag sett
många hemlösa kvällstid.

Och hur många tror du är svenskar då? Du får det att låta som om det finns en hel svensk-koloni av hemlösa stackare här i Thailand... Tror nog mesta dels till 99% är andra utlänningar som du pratar om, eller hur???

Denna Anna kommer ifrån Sverige, och följdaktligen så vill hon nog endast ha tag i hemlösa stackars svenskar som gjort fel val i livet och valt bort svenska damer.

Sök på homeles in thailand på youtube där finns reportage bl.a från jomtien, Pattaya...

"cumulus " sa:
Och hur många tror du är svenskar då? Du får det att låta som om det finns en hel svensk-koloni av hemlösa stackare här i Thailand... Tror nog mesta dels till 99% är andra utlänningar som du pratar om, eller hur???

Denna Anna kommer ifrån Sverige, och följdaktligen så vill hon nog endast ha tag i hemlösa stackars svenskar som gjort fel val i livet och valt bort svenska damer.

Finns nog gott om Svenskar här som snart blir hemlösa..

"cumulus " sa:

Du tror inte denna Anna vill ha tag i alla svenskar som är hemlösa Thailand?
Du tror att hon bara vill ha tag i dom som har valt bort svenska damer?

"bson " sa:
Finns nog gott om Svenskar här som snart blir hemlösa..

Och varför skulle dom snart bli hemlösa????? Blir man som kille utsparkad, eller väljer att gå själv, så är det väl bara att skaffa ett nytt ställe att hyra eller??

Inte fan behöver man lägga sig på gatan och tigga ihop sin existens, eller supa bort sin existens!!

"cumulus " sa:

Ja vad vet jag ? Hon får väl göra research som det heter på tv-språk. Jag har tipsat på
några ställen ( se ovan ) där man kvällstid kan fråga vederbörande om han är svensk,
hemlös, fredlös eller om han bara en en farang av annan nationalitet än svensk.

"Kycklingen " sa:
Ok, jag som trodde att hon var ute efter dom som svenska damer hade valt bort.
Men nu vet jag hur det ligger till.
Kvinnan väljer men som man har man rätten att tacka nej också.
Kanske vill den som kallar sig "Anna" bara göra ett socialt reportage om sjukdomen alkoholism.
Har sett dessa i Spanien som vill slippa frysa, en del från Sverige, de tigger till mat och billigt vin, -behöver inte ha med en kvinna att göra.

Ett sådant där reportage om hemlösa män är beställt av den korrupta TV i Sverige, som vill visa skandalreportage om svenska män som flyttat till Thailand.
Det finns sannolikt inget intresse av lyckliga män som är bosatta i Thailand, som det finns många av.

"Rong " sa:
Ett sådant där reportage om hemlösa män är beställt av den korrupta TV i Sverige, som vill visa skandalreportage om svenska män som flyttat till Thailand.
Det finns sannolikt inget intresse av lyckliga män som är bosatta i Thailand, som det finns många av.
:D

"Kycklingen " sa:
Ok, jag som trodde att hon var ute efter dom som svenska damer hade valt bort.
Men nu vet jag hur det ligger till.

Eller kanske tvärt om, då menar jag dom som valt bort den Svenska kvinnan, som inte längre är som andra kvinnor.
Ta det inte personligt, jag känner ju inte dig, undantag finns men dom är lätträknade.

"Långeman " sa:
Eller kanske tvärt om, då menar jag dom som valt bort den Svenska kvinnan, som inte längre är som andra kvinnor.
Ta det inte personligt, jag känner ju inte dig, undantag finns men dom är lätträknade.

Det var ju så mitt inlägg började, Legolas drog upp svenska damer i sitt inlägg och jag svarade tvärtemot, :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp