Hets mot folkgrupp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag läste ditt inlägg både på TT och här samt läste hela artikeln på www.kanon.se av den avundsjuke småstadsjournalisten där han spydde ut sin galla.

Den artikeln är ett mönsterexempel på den nedvärderande syn som "svensson" har på Thai/Farang par.

Men helst ska såna åsikter och uttalanden inte förtigas utan bemötas med saklig argumentation. Tyvärr har det funnits och finns ännu exempel på Thai/Farang par som kan ge såna åsikter vatten på kvarn, i detta fördomsfulla land Sverige.

Min personliga reflektion över den journalisten är att han måste vara en avundsjuk (på oss män med Thai gf) mes som så totalt kapitulerat för feministmaffian i Sverige.

A

Anonym

Gäst
Det kom upp en varningstriangel när jag öppnar denna tråd ,hoppas inte det är allvarligt...
Jo ,jag är säker på att jag vill starta upp denna tråd igen, förvånar mig att den blev så kort då det faktiskt handlar om hur våra fosterlandsbröder och feministsystrar ser på oss som har en fru eller flickvän av Thailändskt ursprung ... För de som tror att vi väljer denna nationalitet pga av att vi vill ha medgörliga partners så visar det på en total okunskap om den Thailändska kvinnans okuvliga vilja , starkare individer tror jag att man får leta länge efter ... Det som gör att jag föll för min fru var bla . Att hon till skillnad mot många Svenska kvinnor är lycklig och stolt över att vara kvinna .. Dessutom väldigt kvinnlig ,tror inte den Thaikvinna finns som vill klä sig i hängselbyxor och pösig tröja för att dölja sin kvinnlighet ..

J :D

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Du fick en karma för ditt inlägg, Phonta! Min älskade hustru är definitivt inte heller någon kuvad, nedtryckt individ. Hon har en väldigt stark vilja och jag skulle aldrig vilja ha det på något annat sätt. Det viktigaste i ett förhållande anser jag vara ärlighet, ett förhållande som bygger på lögner är dömt att fallera redan på förhand.

Visst finns det fördomar, helt klart. Men jag tror att det har blivit lite bättre i takt med att svensk/thaiförhållandena har blivit fler. Det som folk stör sig mera på idag tror jag i så fall är åldersskillnaden. Åldersfixeringen i Sverige idag är direkt störande i mina ögon. Vad har en stor åldersskillnad för betydelse när två människor älskar och respekterar varandra? Inte ett dugg!!

Min fru är 27 år yngre än mig och vårt förhållande bygger på ömsesidig respekt och kärlek. Detta låter kanske en aning "krystat" men så är det. I april väntar vi vårt egna barn och inget kan vara härligare.

Birger

Nedtystad
"Phonta " sa:
Det kom upp en varningstriangel när jag öppnar denna tråd ,hoppas inte det är allvarligt...
Jo ,jag är säker på att jag vill starta upp denna tråd igen, förvånar mig att den blev så kort då det faktiskt handlar om hur våra fosterlandsbröder och feministsystrar ser på oss som har en fru eller flickvän av Thailändskt ursprung ... För de som tror att vi väljer denna nationalitet pga av att vi vill ha medgörliga partners så visar det på en total okunskap om den Thailändska kvinnans okuvliga vilja , starkare individer tror jag att man får leta länge efter ... Det som gör att jag föll för min fru var bla . Att hon till skillnad mot många Svenska kvinnor är lycklig och stolt över att vara kvinna .. Dessutom väldigt kvinnlig ,tror inte den Thaikvinna finns som vill klä sig i hängselbyxor och pösig tröja för att dölja sin kvinnlighet ..

J :D
Nä, och inte har dom axelvaddar eller stubbat hår heller, dom är helt enkelt inte som "vanliga grabbar" - men det är många svenskor!

A

Anonym

Gäst
Jag har två långa äktenskap bakom mig före det nuvarande, min första fru levde jag 17 år ihop med , den andra 16 år ,mellan mitt ex och mig skiljer det 20 år ,nota bene att hon är Finska samt en grymt skärpt tjej och även en bra mamma vilket jag är lycklig för då vi har en11årig son ihop.
Detta med åldersfixeringen är något som är signifikant för Skandinaviska idioter som tror att det är avgörande ... Min nuvarande fru är 44år inom kort ,det gör 19 års skillnad ,vi märker inget av detta med ålder, det som kan vara jobbigt är skillnad i allmänbildning samt utbildning ,men å andra sidan så kan hon fa..nästan allt ,grymt duktig på hantverk ,hänger i krokig arm och slår i spik med vänstern ,tar ur ett rådjur samt pälsar av det snabbare än vad jag klarar efter mitt långa jägarliv , grymt kompetenta dessa Thaikvinnor från Isaan , trots sin enligt fördomarna låga intelligens samt dåliga moral ..... ;)

A

Anonym

Gäst
Haha ....Tack Gregor ,du kan få lite karma av mig Du med ,mest för att Du precis som jag gillar" Funfa" ;) Annars är det nog mitt rätta jag , min fru säger att jag är väldigt snäll så då får jag väl tro henne då ... Å andra sidan så har jag kompisar som säger att det skall fan vara ovän med mej.. Så man får väl tro dessa också då . Du vet Doctor Jekyll & Mr Hyde

S

Sir One

Gäst
Ni är banne mig värda en karma hela högen. Jag minns hur jag själv såg på kvinnor från Thailand för 25 år sen. Jag trodde att det låg i generna att föra ett promiskuöst leverne och att thai var lika med att vara lättfotad. Min syn ändrades radikalt när min granne äktade en dam från BKK. Sicken rättfram och ärlig människa. Jag brukade köra henne när hon hade storhandling på gång och till en början var jag duktigt besvärad av alla, som jag trodde, kommentarer och gliringar bakom ryggen på mig. Ju mer jag lärde mig om Thailand av henne ju stoltare blev jag att hon gick vid min sida, även om vi inte hade ngt ihop. Genom mitt yrke kom jag senare i kontakt med många av thais i Malmö och undantagslöst visade dom sig vara av samma ull. Hårt arbetande och sparsamma. I varje fall om ingen kortlek fanns i närheten. Idag ser jag dem som människor, precis som vilka andra kvinnor som helst.
Jag är glad över de tre åren jag hade med min förra isaan-tjej och är glad över min sista? stora kärlek. Var stolt över era kvinnor. Var stolta över er själva.

A

Anonym

Gäst
"Gazton " sa:
FOR GOD SAKE!!!!! GET A ROOM !!!

Sent from my Iphone
using Tapatalk
8)Kan du fötydliga detta ....? Är något galet med inläggen ,i såbfall ber jag om ursäkt för att jag starade upp den gamla tråden , tycker att det finns all anledning att slå ihjäl gamla fördomarom Thaikvinnor samt Thai Farang förhållanden ..

R

Rolf

Gäst
"Phonta " sa:
8)Kan du fötydliga detta ....? Är något galet med inläggen ,i såbfall ber jag om ursäkt för att jag starade upp den gamla tråden , tycker att det finns all anledning att slå ihjäl gamla fördomarom Thaikvinnor samt Thai Farang förhållanden ..
Nä Phonta :) Gazz menar att det vart så jädra gulligt mellan er så att tråden tappade stinget. :)
En säger si och då kommer nästa: jomen visst lilla gubben, du har sååå rätt. Ska du ha en puss :D :D :D :D :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Topp