Hjälp en vilsen själ att förstå hur man ordnar uppehållstillstånd / medborgarskap till sin tjej.

A

Anonym

Gäst
För att göra en lång historia kort. Jag reste till Thailand för 3 år sedan och träffade en helt underbar tjej. Vi har nu varit tillsammans i 2 över år, och hon har redan hälsat på hos mig i Sverige ett par gånger. Under resten av tiden har vi bott här i Thailand.. Jag trodde aldrig att detta skulle "hända mig" (d.v.s att falla så totalt för en tjej från andra sidan planeten), men jag har helt insett att hon är kvinnan i mitt liv. :)

För några månader sedan tog vi ett gemensamt beslut om att hon ska flytta med mig till Sverige när hon är klar med sina universitetsstudier. Både hon och jag är ganska unga och blåögda, och vi känner oss en aning nervösa inför det här steget, eftersom ingen av oss förstår hur vi ska inleda processen (varken hur man bär sig åt och hur lång tid det tar).

Kan någon vara så snäll att peka mig i rätt riktning? Jag behöver ingen jätteavancerad förklaring, utan bara en kort sammanfattning, punkt för punkt. Det vi är ute efter är ett uppehållstillstånd, och i synnerhet ett medborgarskap. Jag antar att det första leder till det andra?

Jag ber om ursäkt i fall just den här frågan har besvarats 1000 gånger redan.

Tack för det!

Har besökt sidan, och förstår ungefär vad det handlar om.

Till skillnad från många andra så har jag aldrig varit riktigt inne på hur man hittar information på Internet. Spenderar kanske 10 timmar per år framför en datorskärm.

Håller med föregående talare. Har hjälpt ett par kompisar fixa det här och det är miggans hemsida som du börjar på. Fyll i internetansökan först och var jävligt noga med alla uppgifter. Då är det inga problem, mer än att väntan kommer bli lång... :)

Din tjej kan kontakta min som har ordnat allt själv online. Fungerade utan problem

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar