Hjälp en vilsen själ att förstå hur man ordnar uppehållstillstånd / medborgarskap till sin tjej.

A

Anonym

Gäst
För att göra en lång historia kort. Jag reste till Thailand för 3 år sedan och träffade en helt underbar tjej. Vi har nu varit tillsammans i 2 över år, och hon har redan hälsat på hos mig i Sverige ett par gånger. Under resten av tiden har vi bott här i Thailand.. Jag trodde aldrig att detta skulle "hända mig" (d.v.s att falla så totalt för en tjej från andra sidan planeten), men jag har helt insett att hon är kvinnan i mitt liv. :)

För några månader sedan tog vi ett gemensamt beslut om att hon ska flytta med mig till Sverige när hon är klar med sina universitetsstudier. Både hon och jag är ganska unga och blåögda, och vi känner oss en aning nervösa inför det här steget, eftersom ingen av oss förstår hur vi ska inleda processen (varken hur man bär sig åt och hur lång tid det tar).

Kan någon vara så snäll att peka mig i rätt riktning? Jag behöver ingen jätteavancerad förklaring, utan bara en kort sammanfattning, punkt för punkt. Det vi är ute efter är ett uppehållstillstånd, och i synnerhet ett medborgarskap. Jag antar att det första leder till det andra?

Jag ber om ursäkt i fall just den här frågan har besvarats 1000 gånger redan.

A

Anonym

Gäst
Tack för det!

Har besökt sidan, och förstår ungefär vad det handlar om.

Till skillnad från många andra så har jag aldrig varit riktigt inne på hur man hittar information på Internet. Spenderar kanske 10 timmar per år framför en datorskärm.

Clasta

Nykomling
Håller med föregående talare. Har hjälpt ett par kompisar fixa det här och det är miggans hemsida som du börjar på. Fyll i internetansökan först och var jävligt noga med alla uppgifter. Då är det inga problem, mer än att väntan kommer bli lång... :)

F

fjodor

Gäst
Din tjej kan kontakta min som har ordnat allt själv online. Fungerade utan problem

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
S Hjälp en vilsen: Hur flytta till Thailand med gott om kontanter? Uppehållstillstånd och visum mm 52
M Khao Lak! Hjälp sökes! Expat i Thailand 0
KalmarSupergirl Hjälp! Uppehållstillstånd för besök längre än 90 dagar Uppehållstillstånd och visum mm 29
Isan Lover Nationalpark i Surat Thani har upptäckt många utrotningshotade djur med hjälp av kameror. Thailändska Nyheter 5
S besöksvisum behöver lite hjälp Uppehållstillstånd och visum mm 27
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
Krister Hjälp i Pattaya Pattaya forum 9
R Hjälp och reflektion kring tankar och planer på att flytta till thailand Allmänt thailandforum 94
P Behöver er hjälp till en studie Ordet är fritt 14
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21
P Hjälp med antal "rökelsepinnar" Allmänt thailandforum 3
R Behöver hjälp angående fruns resedatum till Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 43
Långeman Dataproblem !! Var söker jag hjälp Allmänt thailandforum 40
S Lite hjälp om buddismen värdekonflikter Thailändsk kultur och traditioner 30
A Hjälp Allmänt thailandforum 33
R Uppehållstillstånd, försörjningskrav, hjälp på traven Uppehållstillstånd och visum mm 2
P Hjälp mig, era turister! 555 Thailändskt reseforum 33
D Hjälp att hitta bok (หุบเขากินคน) Allmänt thailandforum 3
A Kameror och fotografering. Hjälp och goda råd. Teknikrelaterat 22
T Hjälp med översättning av dok. Allmänt thailandforum 2
R Jag förstår inte detta språk.... hjälp :-) Språkhörnan 3
R Hjälp med översätta detta? Språkhörnan 5
R Vi ska flytta till Thailand om 2 år, Har ingen aning, Hjälp!!!! Allmänt thailandforum 37
Lara Croft Desperata bönder söker hjälp från kungen att få betalning för sitt ris Thailändska Nyheter 0
P hjälp med öersättning Språkhörnan 10
Grannen Olsson Göra vin med hjälp av Saftmaja Ordet är fritt 3
Kycklingen Hjälp Teknikrelaterat 5
A Phod - Blomma? Hjälp! Språkhörnan 3
A Tips, råd, hjälp, semester med familj Allmänt thailandforum 25
R SV: Bara ett endaste ord (WORD) - hjälp please Ordet är fritt 7
L Hjälp till självhjälp Allmänt thailandforum 19
C Hjälp att översätta min hunds namn till thai. Och en fråga till, -kan man skriva thai lodrätt? Allmänt thailandforum 11
P Hjälp vad ska vi söka visum eller uppehållstillstånd Uppehållstillstånd och visum mm 6
J Hjälp med översättning Allmänt thailandforum 0
T Journaliststuderande söker hjälp med slutarbete Allmänt thailandforum 12
H Hjälp Allmänt thailandforum 2
A hjälp med fyra vokaler Språkhörnan 3
L Hjälp med att översätta vår hemsida! Språkhörnan 2
swensen Värdefull hjälp Allmänt thailandforum 7
F Hjälp med att skriva i thai! Språkhörnan 12
F Hjälp med översättning Språkhörnan 1
A Skulle behöva hjälp med en översättning. Språkhörnan 3
A Behöver hjälp! Allmänt thailandforum 12
A Översättnings hjälp önskas! Språkhörnan 1
A Hjälp med översättning till Tattoo Språkhörnan 2