hjälp med att skicka ett brev

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej alla thai vänner...har en fråga..ska skicka brev till min thai flickvänn..skicka mina papper om visa och sånt som hon kommer behöva.....hur skickar jag det enklast och fortast? nå speciellt man ska tänka på?? eller skickar man bara ett helt vanligt kuvert? vill hon ska få dom så fort som möjligt...äntligen fixat alla papperna..tack på förhand ..mvh jocke

Jag har skickat en hel del prev och paket till Thailand med vanliga posten. Det har alltid fungerat bra.
Det tar en vecka ungefär..

Vi brukar skicka breven på måndagarna och då är den oftast framme på fredagen samma vecka. Det har hänt en gång att brevet inte hade kommit fram förän mångagen veckan efter (alltså 7 dagar).

Lycka till!

oki jenny....lät ju bara bra då....går ju hyffsat fort då...ska skicka mina papper imorgon då...tack ännu en gång

snabbast

hej

varför inte prova att faxa papprerna.. se bara till att hon står vid faxen när du skickar dom så att ni per telefon kan bekräfta att dom kommit fram

lycka till

Att faxa ner pappren är nog ingen bra ide :thumbsdown:

1. Bilaga E (referentbilaga) - nr 213031
Bilaga E ska inlämnas i orginal (dvs ambassaden godtar ej Bilaga E som skickats per fax eller per e-post). From 1 dec 2005 ska Bilaga E även vara handskriven. Undantag från krav på handskriven Bilaga E gäller följande inbjudare: föräldrar och helsyskon.

//Kunta

Man skickar sådana handlingar/dokument, som ett rekommenderat brev,
eftersom det inte är kopior.

Man vill ju gärna att de ska komma fram
då det är nödvändiga och viktiga dokument.

M.a.o., inte bara ner i ett kuvert med frimärken på.

Har tyvärr ingen större tilltro till posten,. Det hände mig flera gånger att när jag skickade viktiga handlingar till Thailand rekommenderat kom dom trots detta aldrig fram.
Sista gången skickade jag med DHL, visst var det dyrare, men åtminstone kom försändelsen fram och det var ju det viktiga.

Jag brukar skicka viktiga dokument med Posten...men se till att skicka rekommenderat. Man har ju upptäckt att de har dille på papper där nere så inga fax eller halvsunkiga kopior. Har man otur så får man skicka en gång till vilket blir mer papper och mer pengar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar