Tack för länken angående allergier, det finns mycket annat intressant att läsa där också såg jag. Grabben med jordnötsallergin kan ha stor nytta av
översättningen. Även äggallergi som den andre sonen har fanns översatt. Jag kanske kan "peta in" att det även gäller kyckling, fisk, räkor, nötter och ärtor, det kan jag nog klara att hitta översättning på - bara jag klurar ut vart i texten jag ska sätta in dem...
Båda grabbarna är mycket allergiska (6 på en skala från 0-6) mot jordnötter - i ena fallet - och ägg, fisk, hasselnötter gällande den yngste sonen, något lägre gällande räkor och ärtor. Vissa har avrått oss från att åka men de flesta jag läst tips från har det gått bra för gällande allergier.
Jag tror säkert att vi klarar oss bra på engelska för det mesta, men jag måste vara väl förberedd på "allt" för att kunna koppla av på sem. Har ju mediciner med oss men måste kolla upp hur vi snabbast tar oss till sjukhuset om det behövs osv. Sjukhuset finns längre söderut, om jag förstått rätt, i Ban Koh Lanta.
Vi ska bo på Lanta Villa vid Klong Dao Beach. Tar gärna emot tips och reflektioner som vi kan ha nytta och glädje av - två tonårsgrabbar, tolvåringen och jag. Nu snöar det här - det blir skönt att komma iväg, men lite pirrigt är det...
Lena B.