Hjälp och reflektion kring tankar och planer på att flytta till thailand

R

Remus

Gäst
Hej

Ny detta forum, inte van vid forum sedan tidigare heller vad gäller att skriva Vill säga. Så om jag bryter mot någon uttalad eller outtalade regel norm eller svuren ed så tar jag gärna till mig det.

Har för avsikt att bi deltid i Thailand Och har tid att lära mig och planera känna efter innan. Jag vädjar till de som sitter med kunnskap här av alla de slag. Tar tacksamt emot info, råd hjälp erbjudanden eller vad de nu må vara.

Förutsättningar har tid att göra research. Varit drygt 3 månader i thailand dock för länge sedan. Flexibelt yrke som möjliggör att jobba och va ledig i perioder. Men även möjlighet att Arbeta i Thailand. Har en stabil ekonomi. Är ej låst vid någon region eller person. Fokus ligger på att hitta en plats att trivas på bygga något och hitta någon att del detta med och trädgård och eller odling är fokus.

Om någon känner för att ge mig info eller en fingervisning skulle det vara vänligt. Åker till Thailand om ca 6 v och skulle gärna hälsa p om någon har odling eloge r byggt något eller vill ses. Ha en bra dag
Peter

Först och främst kan du själv inte äga och bygga upp något som utlänning. Hyra går bra.
Enklast att hålla på med odling är väl på landsbygden men också det svåraste för språket mm.

Utkanten av större turistorter har nog objekt som kan passa, ska du leva ensam eller med lokal kvinna?
Hyr ett hus på långtid och pendla är en bra start.
Gärna där det finns vettiga förbindelser till närmaste större ort.

Finns nog många som är gifta och bor heltid i Thailand som håller på med odling och kan ge tips.

Först och främst kan du själv inte äga och bygga upp något som utlänning. Hyra går bra.
Enklast att hålla på med odling är väl på landsbygden men också det svåraste för språket mm.

Utkanten av större turistorter har nog objekt som kan passa, ska du leva ensam eller med lokal kvinna?
Hyr ett hus på långtid och pendla är en bra start.
Gärna där det finns vettiga förbindelser till närmaste större ort.

Finns nog många som är gifta och bor heltid i Thailand som håller på med odling och kan ge tips.
Tack så mycket för svaret. Jag har förstått ägandet men var otydlig i min fråga. Jag vill gärna hitta en thai kvinna på sikt. Att hyra långtid låter riktigt intressant. Tanken är att vistas nere i Thailand i perioder och sen åka och jobba i perioder. Ca 5-6 månaders jobb i början och resten ledigt. Blir väll till att åka ner och lära känna lite folk nu först och höra sig för. Var träffar man på invandrade faranger? Tack för svaret uppskattas

Hur gammal är du?
Dom bästa ställena om man vill ha lite av varje och träffa andra falanger är Pattaya och Hua Hin. Hua Hin är ett enkelt och trevligt ställe men kan bli lite tråkigt om man inte är 65+ och vill ta det lite lugnt.
Men du låter som betydligt yngre så då säger jag tveklöst Pattaya.

Relevant fråga.

Skulle precis börja skriva men fick en "trollvarning" över mig.

Gillade dock din indelning att 65+ är i HH och "ungdomar" i Pattis.
Så var hamnar medelårders desperata män? Jo, Phuket 5555
Ja gillar man regn och fuktig tropisk hetta så är ju Phuket fint.

Relevant fråga.

Skulle precis börja skriva men fick en "trollvarning" över mig.

Gillade dock din indelning att 65+ är i HH och "ungdomar" i Pattis.
Så var hamnar medelårders desperata män? Jo, Phuket 5555
Undviker man bridge och golf i HH och besöker plattan i stället så är de flesta mellan 50-55 år av stammisarna.
Men det blir rätt tråkigt efter ett tag med samma personer och samma snack varenda kväll.

Finns nog variation på andra sidan bukten ;)

gott om ungdomar i Hua Hin också.

Åkte till HH och Cha Am 2014-2016 ganska frekvent. Det var väl mig du såg då 555.

Har inget emot HH, tycker bara det är så kul att läsa ordkrigen här;) Inte bara "ungdomar som åker till Pattaya (men det vågar jag knappt skriva här;) )

Hur gammal är du?
Dom bästa ställena om man vill ha lite av varje och träffa andra falanger är Pattaya och Hua Hin. Hua Hin är ett enkelt och trevligt ställe men kan bli lite tråkigt om man inte är 65+ och vill ta det lite lugnt.
Men du låter som betydligt yngre så då säger jag tveklöst Pattaya.
Grattis min vän , du har kommit fram till det du med ,, HH är fint ,men ganska tråkigt om man fortfarande gillar att leva som jag , trots min 68 år så har jag ju inga problem med ett vanligt aktivt liv:)Pattaya är fint , Isann är fint det med , men i måttliga portioner :)

Och det var ungdomar?
Tycker bara det är så kul med HH-Pattaya diskussionerna 555.
Läs NMax inlägg oven , till och med en inbiten HH räv :) tröttnar ibland och vill ha lite mer drag omkring sig ,, HH är fint , ingen tvekan om det ,men lite för lugnt om man skall ha kul .. Båten /färjan gör nu att jag skulle kunna tänka mig att hyra där om jag hittade nåt billigt

Läs NMax inlägg oven , till och med en inbiten HH räv :) tröttnar ibland och vill ha lite mer drag omkring sig ,, HH är fint , ingen tvekan om det ,men lite för lugnt om man skall ha kul .. Båten /färjan gör nu att jag skulle kunna tänka mig att hyra där om jag hittade nåt billigt
Fördelen med Hua Hin är billigt boende nära centrum/stranden, men Hua Hin's hela nattliv upptäcker man på en helg, inte riktigt så i Pattaya om en säger...
Mest spännande som händer i Hua Hin för oss som bott där länge är typ kolla wow, dom har bytt namn på den där baren...
Hua Hin är bäst i lågsäsong då moralkärringarna med resp toffel åkt hem.

Fördelen med Hua Hin är billigt boende nära centrum/stranden, men Hua Hin's hela nattliv upptäcker man på en helg, inte riktigt så i Pattaya om en säger...
Mest spännande som händer i Hua Hin för oss som bott där länge är typ kolla wow, dom har bytt namn på den där baren...
Hua Hin är bäst i lågsäsong då moralkärringarna med resp toffel åkt hem.
Du menar att man kan bli påhoppad av moralkärringar , huaaa, Skulle de hacka på mig så har de hackat fel ,,

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar