Hockeyallsvenskan

 
Vet inte hur starkt Djurgården har satsat men man får väl hoppas serien slipper ett nytt HV71.

Lite trist när plånboken ska avgöra serier innan dom spelats.

BTT
 
Vet inte hur starkt Djurgården har satsat men man får väl hoppas serien slipper ett nytt HV71.

Lite trist när plånboken ska avgöra serier innan dom spelats.

BTT
Skål för Löven!

20220813_170940.jpg


received_1067523283968321.jpeg


received_591435452559390.jpeg


received_578692813891031.jpeg
 
Är det något lag jag unnar att ta steget tillbaka till SHL så är det björklöven.

Ett av dom mest klassiska lagen i svensk hockey. Är ganska sanslöst att dom inte kunnat ta steget upp.

Påminner om ett annat gammalt klassiskt lag Helsingborgs IF som fick harva i division 2 i 24 år och 11 dagar tills Henke sköt dom upp igen.

Tyvärr är det ju så i dagens ishockey att har du inte dom stora ekonomiska musklerna så är det nästan omöjligt att nå SHL.

Jag undrar vad HV fick betala för att kunna ta sig snabbt upp igen.

BTT
 
Stark seger för Karlskoga igår mot Björklöven.

Lövens försvar såg lite virrigt ut från och till när BIK höjde passningstempot och farten på skridskorna.

Kanske försvaret blir Lövens akilleshäl i år.

BTT
 
Är det något lag jag unnar att ta steget tillbaka till SHL så är det björklöven.

Ett av dom mest klassiska lagen i svensk hockey. Är ganska sanslöst att dom inte kunnat ta steget upp.

Påminner om ett annat gammalt klassiskt lag Helsingborgs IF som fick harva i division 2 i 24 år och 11 dagar tills Henke sköt dom upp igen.

Tyvärr är det ju så i dagens ishockey att har du inte dom stora ekonomiska musklerna så är det nästan omöjligt att nå SHL.

Jag undrar vad HV fick betala för att kunna ta sig snabbt upp igen.

BTT
Finns bara ett köpelag i hockey-Sverige och det är Växjö lakers. HV har riktiga supporters samt bra ungdomsverksamhet och sponsorer, dessutom är det oftast fullsatt. Hoppas att Löven tar steget, kan gå med lite tur.
 
Jag ser det omöjliga i att ha ett elitlag om man i köper ihop det.
Det är inte omöjligt, Percy Nilsson gjorde det i Malmö i början av 90-talet. Men inte så bra i längden kanske dock. Nuförtiden har man inte den filosofin alls, en bred ungdomsverksamhet gör att man kan plocka upp spelare därifrån och det gör man. Samt tar emot hemvändare naturligtvis. Det konceptet känns rätt men det krävs en tränare som kan få egna och spelare utifrån att spela som ett lag. Där misslyckades Fagervall kapitalt förra säsongen tyvärr.
 
Det är inte omöjligt, Percy Nilsson gjorde det i Malmö i början av 90-talet. Men inte så bra i längden kanske dock. Nuförtiden har man inte den filosofin alls, en bred ungdomsverksamhet gör att man kan plocka upp spelare därifrån och det gör man. Samt tar emot hemvändare naturligtvis. Det konceptet känns rätt men det krävs en tränare som kan få egna och spelare utifrån att spela som ett lag. Där misslyckades Fagervall kapitalt förra säsongen tyvärr.
Percy köpte väl in bland annat Tomas Sandström Pecka Lindmark och Mats Näslund, tre riktigt bra spelare.
 
Tillräckligt, de flest elitserielag är väl köpelag.
Hur många spelare i HV´s trupp har HV som moderklubb och spelat där sedan knattelagen?
Finns ingen som inte spelat i någon annan klubb. Men Simon Önerud är närmast, sen har ju HV en räcka av spelare som ”fostrats” där... Gunnarsson. Andrae. Torp. Glad. Sjöholm. Fransson.Tedenby. Petersson. Tror inte jag glömt någon.
 
Finns ingen som inte spelat i någon annan klubb. Men Simon Önerud är närmast, sen har ju HV en räcka av spelare som ”fostrats” där... Gunnarsson. Andrae. Torp. Glad. Sjöholm. Fransson.Tedenby. Petersson. Tror inte jag glömt någon.
Kollade för skojs skull Eliteprospect och det är inte många spelare som börjat i ungdomslag (vilken ålder det nu är) och som nu är med i spelartruppen i SHL.

HV 3
Växjö 0
Malmö 3
Luleå 1
Skelefteå 6
Brynäs 0
Leksand 0
Linköping 4
Örebro 0
Rögle 3
Oskarshamn 0
Frölunda 0
 
Kollade för skojs skull Eliteprospect och det är inte många spelare som börjat i ungdomslag (vilken ålder det nu är) och som nu är med i spelartruppen i SHL.

HV 3
Växjö 0
Malmö 3
Luleå 1
Skelefteå 6
Brynäs 0
Leksand 0
Linköping 4
Örebro 0
Rögle 3
Oskarshamn 0
Frölunda 0

Men HV har tydligen många i SHL som fostrats i klubben:))

I övrigt är det väl samma fenomen både i fotboll och hockey i högsta serien?

Man undrar ju var alla talangerna tar vägen.

BTT
 
 
 
Tillbaka
Topp