Hockeysäsongen 2024 - 2025

Ska försöka att "stipulera" Brynäs framgångar i den övre ligan(SHL), men har fortfarande två önskningar kvar som ska/bör vidhållas under denna säsong att de andra två STHLM lagen vilka inte nämns vid namn kan närma sig SHL denna säsong heller...

@JBK.Ltd.

Det är tydligen dags att starta upp kommande säsong. Första omgången spelas 21 september då Redhawks tar emot svenska mästarna Skellefteå AIK. Säsongskortet är säkrat och även biljett till Lilleman. Spännande som vanligt!
Ska bli intressant att följa Brynäs hur bra är dom, dom lekte med Djurgården senast. om dom siktar på SHL bör dom skaffa minst 5-6 etablerade spelare och inga mätta oldboys. Dick Axelsson gör sin tredje comback i laget bådar inte gott Dif hade EN bland dom 20 bästa målgörare i SHL:eek:

Redhawks har 12 nya spelare denna säsongen. Kan man lyckas att få alla att bli samspelta så kan det bli bra. Målsättningen är att gå till slutspel i någon form, allt annat är ett misslyckande.

Redhawks har 12 nya spelare denna säsongen. Kan man lyckas att få alla att bli samspelta så kan det bli bra. Målsättningen är att gå till slutspel i någon form, allt annat är ett misslyckande.

Kostar & ligga i/på topp, säsongen har inte ens börjat, @Berralund, men nya inköpen måste som du nämner måste hitta spelet.

Ska bli kul och spännande, se om Brynäs kan visa att de är värda en återkomst i SHL.
Min tanke är Brynäs blev nersparkade p.g.a. olyckliga omständigheter säsongen 2022/23.
Men de visade att dom inte hörde hemma i den lägre serien och tog sig hem igen.

@jadong, som alla andra tänker och tycker i den "Nya" tråden, Brynäs har laddat upp för kommande säsong, hoppas till en "Sju hellvetisk!" och nervös säsong, med nagelbitare och det här gick vägen "Like a piece of cake", i mina ögon så är det lite av öppna kort än så länge.
Grabbarna, måste få komma ut på isen och se var de är någonstans.

@JBK.Ltd.
(En Gång Brynäs Alltid Brynäs!)
No! Doubts at All..

Ska försöka att "stipulera" Brynäs framgångar i den övre ligan(SHL), men har fortfarande två önskningar kvar som ska/bör vidhållas under denna säsong att de andra två STHLM lagen vilka inte nämns vid namn kan närma sig SHL denna säsong heller...

@JBK.Ltd.

Kostar & ligga i/på topp, säsongen har inte ens börjat, @Berralund, men nya inköpen måste som du nämner måste hitta spelet.

Ska bli kul och spännande, se om Brynäs kan visa att de är värda en återkomst i SHL.
Min tanke är Brynäs blev nersparkade p.g.a. olyckliga omständigheter säsongen 2022/23.
Men de visade att dom inte hörde hemma i den lägre serien och tog sig hem igen.

@jadong, som alla andra tänker och tycker i den "Nya" tråden, Brynäs har laddat upp för kommande säsong, hoppas till en "Sju hellvetisk!" och nervös säsong, med nagelbitare och det här gick vägen "Like a piece of cake", i mina ögon så är det lite av öppna kort än så länge.
Grabbarna, måste få komma ut på isen och se var de är någonstans.

@JBK.Ltd.
(En Gång Brynäs Alltid Brynäs!)
No! Doubts at All..
Det blir efter nyår nån gång vi får se hur dom har lyckats :thumbsup:

Så är det ju men kanske redan i "Movember". Då sållas agnarna från vetet. Spännande och intressant blir det. Och nu har jag införskaffat Max till TV:n så i år kan jag även följa bortamatcherna. Det blir massor av hockey i vinter

Alltid lite kul att sparka på "smalbenet" när det kommer till en "anti" Brynäsare.. ;)

@JBK.Ltd.
Ingen fara, har fina barndomsminnen från mest Tegelbruket o Älvkarleby och cykelturerna till långsand, hästdragen höskrinda och bad i Dalälven när ponton båtarna slog upp stora svallvågor.

Ingen fara, har fina barndomsminnen från mest Tegelbruket o Älvkarleby och cykelturerna till långsand, hästdragen höskrinda och bad i Dalälven när ponton båtarna slog upp stora svallvågor.
Ser att Dif och Bif spelar vänskaps match kl. 23.00 thai tid på tv4 ishockey, ishockey får inte vara synonymt med herrar så det kan tyvärr vara med damer;)

Snart drar den nya säsongen igång. Här kommer mitt tips för denna säsong.

1 Färjestad
2 Skellefteå
3Frölunda
4Rögle
5 Luleå
6 Linköping
7 Modo
8 HV71
9 Leksand
10 Örebro
11 Brynäs
12 Malmö Redhawks

Färjestad slår sedan Skellefteå i finalen. Malmö hamnar i allsvenskan nästa år.

BTT

Jag har redan plockat fram det röda kortet. Ett felsteg till så kommer det till användning. ;) På lördag kommer första testet mot svårast möjliga motstånd, svenska mästarna.

Alla experter tippar redhawks sist men det gjorde man ju även förra säsongen och då gick det ju bra i alla fall på slutet av serien.

Det är mest att jag inte riktigt hittar några naturliga räddningsplankor denna säsong. Möjligen då Brynäs och Modo.

BTT

Tillbaka
Topp