Hockeysäsongen 2024 - 2025

Skånelagen har det lite trögt i starten på serien. Både Redhawks och Rögle tappade poäng mot ev bottenlag.

Normalt sett ska väl Rögle slå modo hemma och redhawks slå Linköping på hemmaplan. Hv har dessutom börjat att röra på sig i bottenstriden.

BTT

Ett litet spelschema inför kommande vecka.

Screenshot_20241027-113555.png

Nu på tisdag så är vi på besök hos vår forumvärds favorit lag "Redhawks" i Malmö.

Därefter vårt besök där nere(med möjligt stort leende i ansiktet)så vänder vi återigen hemmåt för att emot "Växjö Lakers" som senast gjorde oss små och på den förlorade sidan, så från min personliga åsikt vill jag verkligen att vi trycker till och tillbaka för spel endast på besökarnas planhalva och inte ger någon typ av chans för mot spel.
Och kommande lördag så blir det ett möjligt "slagsmål" mot Frölundaiterna i Scandinavium, eftersom de har andraplats i SHL tabellen.

Men först Redhawks!

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

Vill inte "Jinxa" men Frölunda på lördag, ja tack!
Kan Växjö Lakers bli stoppade i deras (8)åtta senaste vinster av Brynäs så.
Why not.
Vi var en av de "åtta" som fick vända hem med svansen mellan benen...

@JBK.Ltd.

Idag blir det mycket "zappande" mellan kanalerna, på 4:an går denna

Screenshot_20241102-150218~2.png

Och på 5:an så spelar Hammarby mot Malmö FF, MFF är ju klara, men Bajen jagar för spel ute i Europa.
Och till sist vårt V75 andelsspel startar upp på kanal 12 vid 16:20tiden.

@JBK.Ltd.

Då ska vi se!
På torsdag har vi Linköping HC på besök i Monitors Arena, vilka i sig inte borde vara ett hinder till poängplock.
Enl. tabellen så är vi på andra plats efter Frölunda(efter senaste "skollningen" från dem)och LHC på elfte(11) plats.
Men på lördag så kommer sen Luleå HF på besök och dessa kan bli en "Nöt" att knäcka, de ligger på 4:e plats i tabellen.

Screenshot_20241112-203555~2.png

Allt som allt, kan vi kliva av med massor av poäng eller så får vi dela med oss av poängen.

@JBK.Ltd.

Det blev en riktigt trevlig kväll framför TV:n. Redhawks bortaslog regerande mästarna med 3-7, härligt! På lördag är det lapp på luckan i Arenan när vi tar emot Rögle. Tyvärr är statistiken dålig men trender är till för att brytas. Heja Redhawks!

Då ska vi se!
På torsdag har vi Linköping HC på besök i Monitors Arena, vilka i sig inte borde vara ett hinder till poängplock.
Enl. tabellen så är vi på andra plats efter Frölunda(efter senaste "skollningen" från dem)och LHC på elfte(11) plats.
Men på lördag så kommer sen Luleå HF på besök och dessa kan bli en "Nöt" att knäcka, de ligger på 4:e plats i tabellen.

Screenshot_20241112-203555~2.png

Allt som allt, kan vi kliva av med massor av poäng eller så får vi dela med oss av poängen.

@JBK.Ltd.

Som nämnts ovan och besöket av Linköping HC

5-2 blev slutpoäng.

Och på lördag blir det Luleå HF, vilket kan sluta med vinst eller förlust .
Men efter deras spel mot Växjö Lakers så bör vi ha en hyffsad chans på hemmaarenan

Tummar å tår hålls för vinst...

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Jag är rejält hes efter det heta derbyt där Redhawks vann rättvist efter straffar. Så rättvist att t o m Rögletränaren Roger Hansson tyckte att vi var värda full pott. Men vi ligger fortfarande efter i tabellen på samma poäng men en sämre målskillnad med 2 mål. En riktig kul match där domarna får högsta betyg av mig.

Karlskoga krossade Tingsryd på ett imponerande sätt.

Skulle tro att Södertälje, Björklöven och Djurgården får börja ta värmlänningarna på allvar nu.

En stark aspirant att gå upp i SHL nästa säsong.

BTT

Kalmar vann över lokalkonkurentern Nybro (cirka 3 mil mellan städerna) så det var till belåtenhet en bra natt att vara vaken.
Fan jag är ju helt sönderfördärvad, sover nog inte mer än 3-5 timmar per dygn nu när det är hockey mer eller mindre varje natt. Jag försöker ta en lutare på eftermiddan har svårt att sova då.

Kalmar vann över lokalkonkurentern Nybro (cirka 3 mil mellan städerna) så det var till belåtenhet en bra natt att vara vaken.
Fan jag är ju helt sönderfördärvad, sover nog inte mer än 3-5 timmar per dygn nu när det är hockey mer eller mindre varje natt. Jag försöker ta en lutare på eftermiddan har svårt att sova då.

Följer du NHL då ochså?

Har sett några matcher med Winnipeg Jets och dom imponerar stort än så länge. Även om det blev stryk mot Tampa senast,

BTT

Tillbaka
Topp