Hockeysäsongen 2024 - 2025

Nu på torsdag blir det ett möte med derbyspöket på hemmaplan.

Screenshot_20241008-020932~2.png

Och på lördag? Ta ta ta taaaaaa!

Screenshot_20241008-020948~2.png

Kommer malmöiterna på besök till Monitors Arena, ska bli roligt att se vem som kliver av isen antingen som vinnare eller med en svans mellan benen..

@JBK.Ltd.
"En gång Brynäs alltid Brynäs!"

Tror det blir en spännande match. Men Linköping var riktigt bra senast så tror de kniper denna med.
Tror jag med. LHC åker ifrån Redhawks.

BTT
Tänk vad fel man kunde ha! Det blev en fartfylld föreställning med ett perfekt slut. Särskilt backsidan i Redhawks ser bra ut, säkert delvis tack vare Bert Robertsson. Nu ligger vi på 7:e plats i tabellen med 11 poäng. Noterar samtidigt att Rögle ligger sist med 5 poäng.

Kommer malmöiterna på besök till Monitors Arena, ska bli roligt att se vem som kliver av isen antingen som vinnare eller med en svans mellan benen..

@JBK.Ltd.

Ett riktigt prestigemöte på forumet.

Ska bli kul att se vem av tupparna Berralund och JBKLTD som går vinnande ur striden.

BTT

Samlar ihop mig och skall strax ta på matchtröjan. Det drar ihop sig för avfärd mot kvällens drabbning där jag hoppas att ytterligare 3 poäng hamnar på kontot. Redhawks 4, HV71 2 är mitt optimistiska tips.

@JBK.Ltd.

Kl 19:00.
Drabbas vi ihop med Leksands IF på isen i Monitors Arena, hoppas verkligen att vi inte drabbas av derbyspöket.
En vinst, är ju lite av ett måste och åtminstone kanske också stjäla en liten del av förtroendet som @Berralund delar med sig av. ;)
Men så som det ser statistikmässigt ut mellan de två lagen så har Brynäs ett litet övertag över Leksand.

Brynäs IF, har
3 vinster & 3 förluster

Leksands IF, har
1 vinster & 6 förluster

Men likt förbaskat så är det "slutsignalen" som avgör vem som blir vinnare eller förlorare...

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

Kl 19:00.
Drabbas vi ihop med Leksands IF på isen i Monitors Arena, hoppas verkligen att vi inte drabbas av derbyspöket.
En vinst, är ju lite av ett måste och åtminstone kanske också stjäla en liten del av förtroendet som @Berralund delar med sig av. ;)
Men så som det ser statistikmässigt ut mellan de två lagen så har Brynäs ett litet övertag över Leksand.

Brynäs IF, har
3 vinster & 3 förluster

Leksands IF, har
1 vinster & 6 förluster

Men likt förbaskat så är det "slutsignalen" som avgör vem som blir vinnare eller förlorare...

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

P1 1-0 I Brynäs favör.

Dåligt med tid att vila på lagrarna nu. Imorgon blir det en tuff drabbning uppe i Gävle när vi möter Brynäs. Soffan är redan reserverad, jag och Lilleman skall inte missa en enda minut.

Ska man summera hockeyallsvenskan efter sju omgångar så kan man konstatera att lagen redan har formerat sig som man anade från början med Björklöven och Södertälje i topp.

Vimmerby, Östersund, Almtuna och Tingsryd i botten.

Det enda laget som kanske ligger lite fel i botten är Nybro.

BTT

Hej

Frölunda slog Färjestad i förlängning efter sen kvittering​

UPPDATERAD IDAG 07:53PUBLICERAD IGÅR 21:51

Färjestad hämtade upp 1–3 till 3–3 på 41 sekunder i den tredje perioden och satte 4–3 med knappa två minuter kvar.
Då hittade Frölunda några sista krafter och Filip Cederqvist kvitterade med bara 16 sekunder kvar, innan backen Dominik Egli avgjorde för göteborgarna i förlängningen.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp