Hotas av utvisning efter negativa kommentarer om Thailand och Thailändare

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En brittisk medborgare hotas av utvisning efter att på internet ha påstått att det är vanligt att muta thailändsk polis, korruption inom polisen, påstått att Thailändare är lättmanipulerade, framfört kritik mot Thailändska myndigheter och Thailändares karaktär o.s.v.

Han togs in till förhör hos polisen i Mae Hong Son i går den 2 maj. Poliser berättade för honom att hans videor skadade Thailands image och hotade den nationella säkerheten. De beordrade Britten att ta bort alla videor som innehöll negativa kommentarer om Thailand. Det mesta tyder på att han nu kommer att bli utvisad ur landet av Immigration.

British man to face deportation over negative Thailand comments​

Petch PetpailinPublished: 11:02, 03 May 2024

Thai Tourist Police officers urged the Immigration Bureau to deport a British mandue to negative comments he made about Thai authorities, laws, and people on YouTube and other social media platforms.

The British man, identified only as Thomas, posted videos of himself talking about Thailand on YouTube and several other social media platforms. In the videos, Thomas reportedly made negative comments about restrictions on foreigners’ careers, alleged corruption in the Thai police and the character of Thai people.

In one video, he said that Thai people did not respect their rights, were cowardly and easily manipulated by both the upper class and the government. He said that the Thai government managed to manipulate 98% of Thai people into getting the Covid-19 vaccine, and this made Thai people zombies in his eyes.

Mvh isan lover

Hej

En brittisk medborgare hotas av utvisning efter att på internet ha påstått att det är vanligt att muta thailändsk polis, korruption inom polisen, påstått att Thailändare är lättmanipulerade, framfört kritik mot Thailändska myndigheter och Thailändares karaktär o.s.v.

Han togs in till förhör hos polisen i Mae Hong Son i går den 2 maj. Poliser berättade för honom att hans videor skadade Thailands image och hotade den nationella säkerheten. De beordrade Britten att ta bort alla videor som innehöll negativa kommentarer om Thailand. Det mesta tyder på att han nu kommer att bli utvisad ur landet av Immigration.

British man to face deportation over negative Thailand comments​

Petch PetpailinPublished: 11:02, 03 May 2024

Thai Tourist Police officers urged the Immigration Bureau to deport a British mandue to negative comments he made about Thai authorities, laws, and people on YouTube and other social media platforms.

The British man, identified only as Thomas, posted videos of himself talking about Thailand on YouTube and several other social media platforms. In the videos, Thomas reportedly made negative comments about restrictions on foreigners’ careers, alleged corruption in the Thai police and the character of Thai people.

In one video, he said that Thai people did not respect their rights, were cowardly and easily manipulated by both the upper class and the government. He said that the Thai government managed to manipulate 98% of Thai people into getting the Covid-19 vaccine, and this made Thai people zombies in his eyes.

Mvh isan lover
Man får väl säga att han tiggde om det i så fall. Synnerligen obetänkt agerande!

Hej

Ja och på alla andra forum också oavsett land och språk, dom skulle kunna utvisa tusentals falanger från Thailand om myndigheterna började granska sånt här.

Mvh isan lover
Inte bara utvisa, även neka inresa som ej önskvärda.

Det har drabbat ett antal på väg till Filippinerna som inte släppts in.
Utlänningar är enligt lag förbjudna att lägga sig i landets politik.
Några utlänningar skrev mycket inför senaste valet på bla Facebook och Twitter och hamnade på en spärrlista.

Måste det inte bevisas vem som skriver inläggen, bara för att det skrivits på någon dator så bevisar inte det vem som skrivit.
Nja, de kan neka vem som helst inresa och visum.

Jag skulle akta mig för att kritisera Thailand och speciellt ett "hus" på ett öppet forum.

Måste det inte bevisas vem som skriver inläggen, bara för att det skrivits på någon dator så bevisar inte det vem som skrivit.
Skriver man under eget namn på internet massor av kritiska inlägg räcker det säkert för myndigheterna i Thailand att agera.

Man får väl säga att han tiggde om det i så fall. Synnerligen obetänkt agerande!
Men de facto så har han rätt.
Med mina uttalanden här så ligger även jag i riskzonen.
Oftast så tycker thai att de är de smartaste som någonsin satt sin fot på jorden (och månen)
Fråga dem hur många gånger de har fått Nobelpriset.
Det är en kuggfråga.
Ingen som har hört talas om Nobelpriset.

Men de facto så har han rätt.
Med mina uttalanden här så ligger även jag i riskzonen.
Oftast så tycker thai att de är de smartaste som någonsin satt sin fot på jorden (och månen)
Fråga dem hur många gånger de har fått Nobelpriset.
Det är en kuggfråga.
Ingen som har hört talas om Nobelpriset.
Min holländske vän brukar säga att världens ände är Thailand Border.

Utanför den gränsen finns ingenting av vikt för thailändare.

Min holländske vän brukar säga att världens ände är Thailand Border.

Utanför den gränsen finns ingenting av vikt för thailändare.
Jag frågade min tjej förra veckan om hon visste namnet på USAs president.
Hon visste ens en gång inte om att de hade en president.
Svårt att svara rätt på frågan då.

Någon som inte betalat böter till polisen utan kvitto :cool:
Hej

Ja tillhör den skaran, jag har betalat en 200 bahts bot på 38 år och det var i Hua Hin, den boten förtjänade jag flera gånger om eftersom jag körde en moppe mot rött ljus, med tre personer på och ingen av oss hade hjälm, men kvitto fick jag och det skulle jag visa upp om jag blev stoppad igen under dagen så att jag inte skulle behöva betala någon bot igen till någon annan polis för samma förseelse.

Mvh isan lover

Han togs in till förhör hos polisen i Mae Hong Son i går den 2 maj. Poliser berättade för honom att hans videor skadade Thailands image och hotade den nationella säkerheten.
Haha
Hotade den nationella sakerheten? De har ju beställt ett gäng med ubåtar (förvisso utan motorer) men de var säkert nöjda med de bruna kuverten.
Efter att US nekade dem sina luftwaffe flyg?

Tillbaka
Topp