hotell bangkok

in-ka

Forumveteran
ja nu ä dä snart dags att dra sej til snö å kyla, fy f-n, denna gång va vi här 2mån tidigare bara 1mån, nu till spörsmålet, varje gång vi ska pasera bangkok brukar jag skriva å fråga forummedlemmar om tips på hotell, ofta har det slutat med att vi bott på golden palace nära svenska ambasaden, iofs ok men skulle va skoj å hitta "favorithotellet", golden tar 1350-bat så i den prisklassen eller gärna lägre vore skoj att hitta, ska stanna 2-3 nätter, ä de någon här som har nått favo hotell att rekomendera? vi brukar komma till bangkok tidigt på morronen (åker buss) å då åker man på att betala ett dygn för bara några timmar före 12,oo på dagen, surt att gå å släpa på väskor före in-checkning, som sagt ä de någon som vet nått bra billigt hotell (brukar aldrig sammanfalla)
in-ka tel i thailand 0887297375

En gång bodde jag och familjen på Baiyoke Suite Hotel som ligger i Pratunamdistriktet. Betalade SEK 550 för två vuxna och två barn inkl mycket bra frukost. Lite slitet men vaddå? Helt OK. Frukosten serveras på 43 våningen med suverän utsikt över stan.

Bokade via Agoda, dom brukar ha bra priser och det har fungerat perfekt varje gång.

OBS att det finns några olika Baiyoke-hotell, detta är det billigaste.

Dubbelrum på Bayoke Suite kostar idag 1164 bath. Har nyss bokat rum där för nästa vecka. Rummen är något slitna men bra läge, nära till allt. 5 minuters promenad till Airport Link.

Det med TV:n stämmer, men det är inte viktigt för oss. Jag tycker att poolen var OK för ett snabbt dopp, vi hade inte tid till att ligga där ändå. Och som sagt, det ligger mitt i smeten. :)

Att dom inte har tidig incheckning hade jag ingen aning om, det är ju trist om man kommer med ett morgonflyg till BKK. :(

Vi kom med bussen till bangkok på morgonen kl 5 och kom till baiyoke sky suite hotel och frågade om våra rum var lediga, javisst sa han och vi kunde checka in tidigare utan extra kostnad. Gäller bara att vara trevlig :)

Jag o frugan har bott på en del hotell i Bangkok vid utresa och inresa och vi kommer fram till varje gång att First Hotell, Petchabori 11 är det bästa hotellet för ca 900 Baht/pre och frukost och kvällsmat checkar ingår i priset, är det två svenskar som kommer skulle jag tro att priset blir mellan 1000 - 1100 Baht/person.
Bokningar via Agoda i hela världen är smidigast där det går.

Vi bodde senast på VIE Hotell och kan verkligen rekommendera det.
www.viehotelbangkok.com/
Förstklassigt rakt igenom (bodde i en svit på 80 kvm).

I restaurangen t.ex ville jag se på vinlistan. Restaurangchefen kom med en iPad där vi fick bläddra genom ett (för thailändska mått mätt) imponerande utbud.

Här pratar ni mest tidig/sen in-/utcheckning.. För mig känns väl fungerade internet mycket viktigare.. Och framför allt att det är gratis, inte som på något hotell vi hamnade på förra året (tror det hette prince suites) där dom ville ha 600 thb/dygn.

Vi brukar normalt bo på Citadines 11, men jag tror alla deras hotell är rätt lika. Gratis internet och vill man checka in tidigt betalar man halvt dygnspris. Bokar man via agoda brukar frulle ingå har jag för mig.

Sent from my galaxy tab 10.1

Ett bra 5-stjärnigt är Chatrium. Skytrain till Saphan Thaksin och sedan tar man shuttle boat till hotellet.
Frukostbuffén är överdådig och även de enklaste rummen är på ca 50 kvadrat.
Vi har bott där två gånger nu och rekommenderar det varmt.

2 förslag: För familjen Ascott på sathorn rd snygga designade rum med kök, matsal, tvättmöjligheter, gratis wifi, nära till skytrain, bra poolområde och bra frukost.

För kärleksparen. Old bangkok inn 9 rum alla smakfullt designade i gammal thailändsk stil. Inget poolområde, ingen restaurang. Du beställer din favoritfrukost.
Nära till Kao San Road och om du vågar åka klongtaxi ganska nära till MBK och shopping kollosserna däromkring

Hur är läget i Bangkok nu, tänkte boka någon natt på hotell ta läkarintyg och göra något turistaktigt.

Någon som varit i Bangkok det sista och testat på nåt nytt hotell? Får ta resan till Lomsak i etapper, stoppar till i Bangkok och stannar där över natten så blir jag upplockad tidig morgon för vidare fär mot frihet.
Så nån som har tips på nåt lyxigt hotell 5 stjärnigt inget under det, nära skytrain utan demonstranter.

Någon som bott på Lebua at state tower hotell i Bangkok och vet om det är nåt bra.

Ja Chatrium är kanon, bra frukost med och inte så dyrt om man tänker på hotellstandarden bott där 2 gånger så nu vill jag testa ett nytt hotell.
Enda nackdelen kunde väl vara om man skulle gå ut, så slutade båten gå strax efter midnatt.

Vet bara att Sofitel på Sukhumvit, skithögen i receptionen, tyckte att jag skulle välja att bo på ngt billigare ställe... Min tjej e la för snygg för att få bo där, och jag såg väl inte så rik ut i mina armyschorts. Jag gjorde det klart för skiten att jag hade visst råd. Men hotellet va inte värt 6xxx B per natt.
Ascott är också ca 5-6000 natten men ganska lam frukost.
Jag har vart ett par gånger på AETAS Lumphini, och jag kommer att återvända dit om jag inte har eget boende i Bkk. Förstklassig service och bemötande. Går du till 7 eleven och kommer tebaks har dom städat och bäddat rummet. Frukosten är en klass för sig. Billigt i nivå med Chatrium men mycket närmare till T-bana (30 meter)....
Jonas tänk på att T-bana och skytrain slutar också efter midnatt. Och att taximaffian sätter priserna. Du får ingen taxameter runt Sukhumvit om du nu tänkte roa dig där.

Blir nog ingen direkt utgång bara mellanlandning, tar in på hotell i Bangkok den 29de så åker jag upp och skiljer mig i Lomsak tidigt den 30de, förhoppningsvis inte för sentpå kvällen tillbaks i Bangkok, får se den 30de går ut och käkar med tjejen som nyskild så får man se vad som händer kanske vi åker bort mot Nana och firar om allt går väl ;), sen checkar vi ut den 1ste Maj då åker vi vidare till Maha sarakham och hem till Pattaya igen den 4de.

Som sagt AETAS blir man inte besviken på. Poolen e inte världens finaste men allt annat e högsta klass.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
14 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar