Hotell med bara Thai anställda i Sverige..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Dags för lite svammel igen. :)

Gick på långprommis på lunchen och tänkte på Phirawans dokumentär och tyckte alla som jobbade där inklusive praktikanterna var antingen sura eller glättigt falsksmilande... Förutom städarna!

Helskön sekvens i en hiss där alla damer ser som solar med breda ärliga leenden och inte minst Phirawans smil när lilltjejjen fick se den enorma spyan i handfatet. :laugh:

Så till min tanke:
Undrar om det finns någon som drivit hotell med endast Thai i Sverige?
Thai kan det där med servicekänsla och får en alltid på gott humör.
Inget bortskämt gnölande.

Kan dock tänka att det blir väl många höns i hönsgården då det inte finns så många thaiherrar.

..Nog med nonsens för denna gång.

"Wwax " sa:

Gick på långprommis på lunchen och tänkte på Phirawans dokumentär och tyckte alla som jobbade där inklusive praktikanterna var antingen sura eller glättigt falsksmilande... Förutom städarna!

Helskön sekvens i en hiss där alla damer ser som solar med breda ärliga leenden och inte minst Phirawans smil när lilltjejjen fick se den enorma spyan i handfatet. :laugh:

Så till min tanke:

Kan dock tänka att det blir väl många höns i hönsgården då det inte finns så många thaiherrar.

Hej Wwax..
Vad rolig att du tycker sån..
På min arbetsplats finns thailänska 9 pers.
Alla som jobbar där har bott i Sverige lika lång tid ca: 7-8år så vi känner varandra här på jobbet.
Jag är ganska stolt över mitt jobb och trivs mycket bra fastän det är ett tungt arbeta .
Arbetskollegor kommer olika länder. Vi är nästan 40 pers. Hotellet finns ca:540 rum.
Jag kommer att berätta mer om mitt jobb.. nu måste jag sluta ...( upptagen hemma). är någon vill veta mer om mitt jobb?

:wai:
Phirawan!

Ju mer vi får veta och information, dess mindre dumheter och misstag, gör vi människor mot varandra ;D :D ;D

:wai: Jo-Be

"Phirawan " sa:
Hej Wwax..
Vad rolig att du tycker sån..
På min arbetsplats finns thailänska 9 pers.
Alla som jobbar där har bott i Sverige lika lång tid ca: 7-8år så vi känner varandra här på jobbet.
Jag är ganska stolt över mitt jobb och trivs mycket bra fastän det är ett tungt arbeta .
Arbetskollegor kommer olika länder. Vi är nästan 40 pers. Hotellet finns ca:540 rum.
Jag kommer att berätta mer om mitt jobb.. nu måste jag sluta ...( upptagen hemma). är någon vill veta mer om mitt jobb?

Så klart man vill veta, skriv på bara,
in med bilder oxå ;)

"Wwax " sa:

Så till min tanke:

Vet inte vad jag ska tycka om din undran.
När det finns lediga jobb och folk söker så händer det ju att vissa stämmer eller försöker att stämma företagen pga diskiminering.
Hur ska en sådan annons se ut som du efterfrågar.
Jag kanske är lite känslig just nu, men jag är en vanlig svensk kvinna, fan vad ni svenka män trampar och puttar på oss. Samtidigt undrar ni varför vi är trötta,tjuriga m.m.
Jag vet Wwax att det var inte så du menade men just nu tar jag det så.

Kom på att mitt inlägg innan stärkte bara legolas uppfattning ännu mer om svenskor. :)
Det var inte meningen.

"Kycklingen " sa:
Vet inte vad jag ska tycka om din undran.
När det finns lediga jobb och folk söker så händer det ju att vissa stämmer eller försöker att stämma företagen pga diskiminering.
Hur ska en sådan annons se ut som du efterfrågar.
Jag kanske är lite känslig just nu, men jag är en vanlig svensk kvinna, fan vad ni svenka män trampar och puttar på oss. Samtidigt undrar ni varför vi är trötta,tjuriga m.m.
Jag vet Wwax att det var inte så du menade men just nu tar jag det så.
Oj, hoppla, hur fick du inlägget till en attack på svenska kvinnor?
Nu tycker jag du är tjurig... :nod:

Trampad och puttad blir man på om man tillåter det, man som kvinna.

... Är nog mest upprörd och arg för den fräckheten den 25åringens handlande, kvinnor ska inte ses som sexobjekt!
Mansgris, hoppas du känner dig kränkt och anmäler den snuskhummern! Så här får det inte gå till!! :snöskyffel ironi:

Med ditt inlägg så får ju bara en viss kategori söka det jobbet, tänk om alla gjorde likadant då. Hur skulle det se ut?
Men byter vi regering så är ju problemet löst då kan ju vi som inte får jobba leva på bidrag istället.
Eller så kan man ju alltid hoppas att det finns män som vill försörja oss som inte får arbeta längre.

Förlåt, vill bara ha nån att gnälla på just nu, det går över. :wai:

"Kycklingen " sa:
Med ditt inlägg så får ju bara en viss kategori söka det jobbet, tänk om alla gjorde likadant då. Hur skulle det se ut?
Men byter vi regering så är ju problemet löst då kan ju vi som inte får jobba leva på bidrag istället.
Eller så kan man ju alltid hoppas att det finns män som vill försörja oss som inte får arbeta längre.

Förlåt, vill bara ha nån att gnälla på just nu, det går över. :wai:
Tycker du är dum nu..
"Tänk om" teorin funkar inte i verkliga livet, är du bitter så gör något åt det och sluta gnälla.

Känner dig nog lite för väl kycklingen. I morgon är en annan dag. ;)

Första inlägget var väl en ganska harmlös fundering, gillar ju Thai och Thailändskor i synnerlighet men skulle inte för mitt liv vilja göra affärer med "dom".

Kategorisering är ett gift men är en sanning vi får leva med.

"Kycklingen " sa:
Jag har ju sagt förlåt. :wai:

Du har fan inget att be om förlåtelse för kyckling! :)

Vi män gnäller ofta på kvinnor generellt, och inte minst här på CM.
Detta forumet består till största del av män, och ni kvinnor ligger i underläge när det kommer till antal inlägg i CM:s trådar. Resultaet av det , blir (enligt mig) att det blir en "Grabbig ton".
Och vi behöver kvinnor som sätter ner foten och skriker: STOPP DÄR!
Kycklingen, jag tycker du är helschysst på ALLA sätt och vis, det du gör när du ryter till, det är att du talar om att vi ibland är väldigt inskränkta när det kommer till våran ( Inte allas) kvinnosyn

Jag har stor respekt för dig Kyckling och Phirawan(Och andra mer osynliga kvinnor)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar