Hotell Udon Thani

Anders77

Nykomling
Jag undrar om någon kan rekommendera ett hotell i Udon Thani.

Har kollat lite på Prajaktra Design Hotel

Senast ändrad:
Jag och frugan har bott några nätter i bröllopssviten på hotellet som ligger vid Central Plaza. Det ändrade namn för något år sedan så jag vet inte vad det heter nu. Det var ganska dyrt men hade bra service och en utmärkt frukost inkluderad, åtminstone då.

Det finns fler, @krister har säkert bra koll.

Som @Berralund säger Centara Hotel tel.+6642343555 har vatit der micket fint. wwwcentarahotelsresorts.com från 1950bt natt . Paradise Hotel .www.paradiseudon.com från 950bt per natt .ThePannarai Hotel 1480bt/nt med frukost tel.+664234511. www.pannaraihotel.com Jan Hotel www.JanCondohotel.com. Sitrakarn Hotel facebook: sitrakarnudonthanithailand. Detta är några som du kan kolla upp

Hade jag velat bo hiclass, så hade jag valt Pannarai alla dagar i veckan, inte så stort och grandiosa entreer, men toppklass annars, nykänsla.

Sedan på samma gara som Pannarai, har du @home litet hotell, men billigt, ca 550B? Här försöker jag alltid att bo om jag vill bo bra och billigt, sedan om det inte finns rum, så finns ett hotell som ligger vid bensinstationen om man kommer ut från Central och går direkt till höger, tror det heter 1st hotel eller nåt, där e också rent o snyggt och billigt.

Har troligen inte varit på Paradise hotel, men Jan hotel tror jag e det som ligger lite undan och har hört rykten om att tanter säljer sina kroppar där...men det kan även vara ett annat hotell med farangnamn..

Bodde senast på Prajaktra. Låg fint vid parken. Man docka bil då det är några km från centrum eller blir det tuktuk.

Hotellet var fint dock kanske inte så fint som på bilderna. Kändes nytt, värt pengarna. Dock hotellet som bytt namn i centrum som Berra refererar till ligger ju bäst till.

Bodde senast på Prajaktra. Låg fint vid parken. Man docka bil då det är några km från centrum eller blir det tuktuk.

Hotellet var fint dock kanske inte så fint som på bilderna. Kändes nytt, värt pengarna. Dock hotellet som bytt namn i centrum som Berra refererar till ligger ju bäst till.
Ja det ligger väldigt centralt. Men det blir lätt väldigt dyrt eftersom det är så nära till shoppingen för damerna. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Pannarai och @home ligger på farangbargatan (soi sampan), så det e ju nära o bra för oss gubbar, kärringarna har kanske 100m till Central eftersom det ligger en liten bäck där som man inte kan komma över utan måste gå runt. även det som jag nämnde 1st hotel ligger närmast Central om man kommer från busstationen, gå bara till vänster i korsningen ca 30m.
Det lönar sig nog att bo Centralt i Udon eftersom det inte finns någon "bahttaxi" (songtaew) som gå på kvällen, och tuktuk (samrod) dom har börjat ta ganska hutlöst betalt. På gatan från Central till farangbargatan kan man hyra moppe, tror 200/dag. Helt klart värt pengarna så man kan ta och se stan.

F-n ja saknar Udon ibland. Man kan i princip festa hur hårt man vill och ändå komma hem till hotellet. Skämt å sido, det e väldigt lugnt där jämfört med tex Pattaya eller Bangkok, ganska liten chans att bli blåst. Om man ska köpa nåt på marknaden så kan man pruta... i bästa fall 5B eftersom dom redan har så små marginaler, inte som på andra turistorter där man kan pruta ned till 30% av utgångspriset.

Tavandäng med ett gäng kompisar e svinkul, har du ingakompisar såvänta tills farangbarerna stänger så kan ni dra dit ett helt gäng... ok det kostar med whiskeyoch soda en liten slant, men whiskeyn kan du ta med dig ut nästa dag, man betalar bara en liten "flasköppningsavgift", det är egentligen sodan och isen som Tavandaeng lever på..

Nong Prajak parken e fin att sitta och ha picknick i eller träna... kan ju ta o kolla in aerobicsbrudarna, eller bara låta ungarnamata fiskarna. Finns himla bra thaimat där också, i Udon, och det e billigt överallt tycker jag, inte som här i Pattaya.. kanske halva priset på mat där.

Den enda egentliga stora nackdel med Udon e att det kan bli himla kallt, då kan man knappt ens köra bil tidigt på morgonen eftersom thaibilarna saknar värme.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar