Hotell:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Behöver tips på bra boende på Koh Samui.helst med pool o nära stranden.Vi ska åka runt påsk,vi är 3 vuxna varav en 18 årig tjej.Har hört att Chaweng ska va bra.Vi vill inte hamna mitt partyland men ändå ha lite liv o rörelse.Även tacksam för tips på öar runt omkring

Hej!!!

Vi har bott på Lamai Wanta som ligger på Lamai beach och kan verkligen rekommendera det. Vi bodde i bungalow precis bredvid poolen som i sin tur låg precis vid sandstranden. Där finns en riktigt bra restaurang med bra priser och du kan bli serverad drinkar vid poolen om du vill det utan extra kostnad. Hotellrummen är inte speciellt stora och har inte så bra förvaringsutrymmen annars är de bra. Det är väldigt vackert och personalen på receptionen är duktiga på engelska.
Ett annat ställe är Weekender som har helt nya hotellrum som inte går av för hackor. Det ligger också bra till.
Själv skulle jag inte bo i Chaweng. Det är för mycket av allt enligt min mening. Det räcker att åka in och handla på Tesco Lotus eller att åka in en kväll för att roa sig.

du får gärna höra av dig igen...
lycka till
Marianne

man kan åka med katamaran till koh phagnan och koh tao. Alldeles bredvid koh tao ligger nang yuan som är ett underbart ställe. jag har bara sett det ifrån båten men det är otroligt vackert. dit åker många på snorklingsäventyr över dagen. man kan bo över där men det finns inte alls många bungalower och jag tror bara en max två restauranger så där är öde. En natt skulle jag kunna tillbringa där eller två men inte mer för då skulle jag nog få lappsjuka. ¨på koh tao är det mest dykare.

marianne

Tackar så mycket för tipsen av Marianne,ska genast kolla upp hotellen./Focus

Hej focus!!!

Hur har det gått för dig? Har du hittat något bra boende än?

marianne

Har kollat upp hotellen,verkar vara toppen enligt andra också,och de hade lediga rum runt påsk.Nu är det bara att jaga flygbiletter o planera för resan.Så tack ännu en gång för tipsen/FOCUS.

vilket hotell tyckte du verkar vara bäst?
på lamai wanta är personalen toppen och bättre kunniga på engelska.
på weekender har man massage bredvid beachen och en bar precis bredvid. personalen är jättetrevliga här också men inte så duktiga på engelska. de är duktiga på massage och nu tror jag också att de har spa anläggning. poolen vid weekender är inte lika trevlig som på lamai wanta enligt min mening.
vilket du än tar tror jag du blir nöjd.
lycka til
marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
14 K
glimten66